Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

kattaklop
Garnaal

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door kattaklop »

Joverowa schreef:
beekiebeekie schreef:
Joverowa schreef:
kattaklop schreef: Pixie Queen voor de eerste keer met 4 spelers :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Bij iedereen beviel dit spel enorm.
We zijn wel allemaal met een negatieve score geeindigd.
En als iemand een spel zoekt met veel interactie en toch niet al te vernietigend wil zijn is dit spelwel een aanrader.
Wat was je speeltijd? Ik heb het spel ook liggen maar ik begin te vrezen voor de spelduur. Als dit te lang is dan ga ik hem waarschijnlijk van de hand moeten doen....
Dit is een spel dat je wat vaker moet spelen. Je kunt de speelduur niet beoordelen aan de hand van de eerste 2 of 3 spelletjes. Vaker spelen met dezelfde spelers en misschien je aantal spelers limiteren tot 2 of 3 en je hebt echt wel een tof spelletje.
Dus, open die doos en lekker gaan spelen.
Shit, daar begint het dus al. Ik doe mijn Fist Class weg omdat de leercurve net iets "te" is als je regelmatig met andere mensen speelt (in clubverband) Spellen vaker spelern en al zeker met dezelfde spelers is bijna niet mogelijk. Daarom ben ik veel te regelmatig weg van huis....
Ik geef het een kans ! :-)
Eerst en vooral, niemand in de groep had het spel ooit gespeeld en 2 spelers zijn geen ervaren bordspelers.
Ik had het spel wel op voorhand voorbereid en heb maar enkele keren naar de handleiding moeten grijpen om de betekenis van acties en kaartjes uit te leggen.
De speelduur was net geen 3uur met uitleg en tegen een rustig tempo.
De tijd is wel voorbij gevlogen dus ik had zeker het gevoel niet van dat het bleef en bleef duren.
Ik kan het zeker aanbevelen alleen zou ik het met 4 of 5 spelers spelen.
Met 2 of 3 heb je iets teveel ruimte op het bord volgens mij.
Alhoewel dit dan weer voor minder rechtstreeks conflict kan zorgen.
Afbeelding
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Bericht door lordyazos »

Pixiequeen
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Met 5 spelers: Best leuk spel met een hoop venijn in. Een leuk spel om te spelen, maar we halen het niet in huis. Het lijkt ons niet goed met twee.

Steampunk Rally
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Voor het eerst met 5. Echt leuk spel. Grappig, niet moeilijk. Handig om tussendoor te spelen

Terraforming Mars: Ellysium
:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Kaart in spielgelbeeld. Leuk idee! Nieuwe mijlpalen en nieuwe awards. Tof
en TM is een zalig spel!

Lisboa
:ster: :ster: :ster: :ster: :ster:

Lacerda? Do I need to say more?
Wow wat een spel! Speelde met 4 en speelde vlot! Ben benieuwd met 2. Komt waarschijnlijk in onze kast.

Eclipse
:ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:

Misschien niet mijn ding, maar in mijn eerlijke mening: het spel duurt 3 beurten te lang.

Marco Polo
:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Blijft een top spel
Afbeelding
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door ozymandias »

Een 1ste kennismakings sessie van Shadows Of Kyoto van Emperor S4 Games :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
rvlieshout
Geheim Genootschap

Bericht door rvlieshout »

Op Spiel genoeg gespeeld.
Soms leuk, soms niet.

Hier alleen de spellen die ik in de nabije toekomst niet recenseer.
Alexandria (leuk idee, slecht uitgevoerd, uitgever die het spel niet fatsoenlijk uit wil leggen) :ster: :halfster: :geenster: :geenster: :geenster:

Heaven and Ale (leuk euro spel, maar niet het gevoel dat je bier aan het brouwen bent) :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Meeple Circus (leuke behendigheidsspel voor tussendoor) :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Arboria (aardig spelletje. Thematisch doet het je denken aan Photosynthesis. :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

Keyper (korte demo. Worker placement over de top. ) :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Nomads (kinderspel zonder echt interesante keuzes) :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:

Pile-up rush (mini Junkyard, geinig, niet meer dan dat) :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:

Castles of Burgundy the dice game (rollen en schrijven, zonder heel veel (leuke) keuzemogelijkheden) :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:

Professor Evil ans the Citadel of Time (coop zit goed in elkaar. Leuk.) :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Samurai Gardener (deed me denken aan Honshu, maar ik vind SG beter. SG pretendeert niet iets te zijn wat het niet is. Een leuk, simpel tussendoortje) :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

Sushi War (dobbelstenen stapelen met stokjes. Een halve keer grappig.) :ster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster:

Guilds (leuk idee, maar iets te weinig zicht op de krachten van de andere spelers) :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

Jullie nog iets waanzinnigs leuks of afgrijselijk slecht (en alles ertussenin) gespeeld op Spiel???
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Gisteren Posthuman op tafel gehad. Spelen kun je het amper noemen.
Een uur bezig met uitleg en sorteren.
1e ronde - 3 tegels neerleggen
2e ronde - 2 voedsel gevonden (niet echt spannend)
3e ronde - geen actie volgens het event
4e ronde - dood tijdens Melee

Tsja. Niet echt een lekkere kennismaking met een spel.
Het materiaal is prachtig, maar de regels en combat :thumbdown:
We live to survive our paradoxes
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Zoals gewoonlijk weer eens 7th Continent.
Ik kom verder, maar man, o man, o man, wat een bslissingen moet je nemen. gelukkig heb ik mijn action deck wel op orde om vol te houden. Volgende stap wordt mijn tool-kaarten beter te verdelen. N uloop ik steeds tegen problemen aan
En dan heb ik ook nog die rot-poison waar ik niet van af kom.

Oftewel, genoten. Net een rivier afgezwommen en alles moeten opruimen. Ben benieuwd waar ik nu weer terecht kom. En oja, ook nog een secret are/room ontdekt. het wordt nog spannend.

En oja, ik ben al een keer totaal dood geweest
Afbeelding
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

maartend schreef: Zoals gewoonlijk weer eens 7th Continent.
Ik kom verder, maar man, o man, o man, wat een bslissingen moet je nemen. gelukkig heb ik mijn action deck wel op orde om vol te houden. Volgende stap wordt mijn tool-kaarten beter te verdelen. N uloop ik steeds tegen problemen aan
En dan heb ik ook nog die rot-poison waar ik niet van af kom.

Oftewel, genoten. Net een rivier afgezwommen en alles moeten opruimen. Ben benieuwd waar ik nu weer terecht kom. En oja, ook nog een secret are/room ontdekt. het wordt nog spannend.

En oja, ik ben al een keer totaal dood geweest
Dit klinkt toch wel als een serieus gaaf spel! Gelukkig heb ik 'm in mijn bezit. Nu nog even tijd maken om te spelen!
maartend
Critico

Bericht door maartend »

wennepen schreef: Dit klinkt toch wel als een serieus gaaf spel! Gelukkig heb ik 'm in mijn bezit. Nu nog even tijd maken om te spelen!
Echt Wenne. Start het spel op. Als je eenmaal bent begonnen is het daarna in dik onder de 10 minuten opgeruimd en ben je in minder dan 3 minuten weer gestart. Meeste tijd ben je kwijt aan het uitzoeken van je PastCards en je map. Volgens mij is het maar 5 minuten opruimen zelfs. Echt, het save-systeem van dit spel is fenomenaal. En voegt ook ites toe, het terrein verandert nl.
Afbeelding
JensVerwaest
Party Animal

Bericht door JensVerwaest »

Cover Me (met 2, 1e keer) :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Haspelknecht (met 2, 1e keer) :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Afbeelding
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Merlin :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Azul :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Afbeelding
beekiebeekie
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: beekiebeekie

Bericht door beekiebeekie »

usurper schreef: Gisteren Posthuman op tafel gehad. Spelen kun je het amper noemen.
Een uur bezig met uitleg en sorteren.
1e ronde - 3 tegels neerleggen
2e ronde - 2 voedsel gevonden (niet echt spannend)
3e ronde - geen actie volgens het event
4e ronde - dood tijdens Melee

Tsja. Niet echt een lekkere kennismaking met een spel.
Het materiaal is prachtig, maar de regels en combat :thumbdown:
Dit is ook veel voorkomende klacht op de verschillende forums over dit spel. Vandaar dat ze nu ook een PostHuman 2 gaan uitbrengen, die een stuk gestroomlijnder moet worden.

Op Spiel hadden ze hier een demoversie van....
isa
Jakkiebak!

Bericht door isa »

ticket to ride; Nordic countries :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Trambahn :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Splendor (3x) :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Drie hele leuke spellen voor twee; mijn moeder werd er zelfs behoorlijk fanatiek van en dat is best bijzonder :D
beekiebeekie
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: beekiebeekie

Bericht door beekiebeekie »

Op Amsterdice dit weekend;

This War of Mine. Wat een goed spel is dit zeg. Zorg er wel voor dat je geen Alphamannetje (of vrouwtje) in de groep hebt, anders zit je alleen maar toe te kijken. Een paar keer gespeeld nu, maar nog niet een heel spel gedaan. Denk dat ik dat maar eens in m'n eentje ga proberen.

Fortune and Glory. Zoals op de doos staat, echte pulp. Maar wel hele leuke. En de keren die ik het nu speelde, was het elke keer spannend. Hebben nog niet met de volledige regels gespeeld, dus dat kan alleen maar beter worden nog. Kan niet wachten die weer op tafel te zetten en te spelen.

Ghostel. Een klein KS'je waarin je een spookje speelt die de gasten in een hotel op stang moet jagen en laten vertrekken. Degene die de meeste bijdrage levert aan het verjagen van een gast krijgt de meeste punten, andere krijgen per plaats ook een aantal punten. Je kunt met je behaalde punten weer kaartjes kopen die je voordelen opleveren. Als het hotel niet meer gevuld kan worden met gasten is de eindtelling. Heel simpel, maar zeker tactisch. En de spookjes zien er echt leuk uit.

Verder nog;

Nu al een aantal keren geprobeerd om het eerste scenario van Zombicide BP met Wolfsburg uitbreiding te doorlopen, maar na 10x proberen nog steeds niet gelukt. Ik kom op een gegeven moment een type zombies tekort, waardoor de rest een extra activatie krijgt, of er gaat een survivor ten onder. Dat gebouw die een spawnpoint afsluit is voor mij constant de bottleneck.... Maar ik blijf proberen. Nog steeds een van mijn favorieten.
MickyS
Garnaal

Bericht door MickyS »

Istanbul :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Eerste keer. Erg leuk!
"Rock over London. Rock on Chicago."
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Wederom: