Eerst en vooral, niemand in de groep had het spel ooit gespeeld en 2 spelers zijn geen ervaren bordspelers.Joverowa schreef:Shit, daar begint het dus al. Ik doe mijn Fist Class weg omdat de leercurve net iets "te" is als je regelmatig met andere mensen speelt (in clubverband) Spellen vaker spelern en al zeker met dezelfde spelers is bijna niet mogelijk. Daarom ben ik veel te regelmatig weg van huis....beekiebeekie schreef:Dit is een spel dat je wat vaker moet spelen. Je kunt de speelduur niet beoordelen aan de hand van de eerste 2 of 3 spelletjes. Vaker spelen met dezelfde spelers en misschien je aantal spelers limiteren tot 2 of 3 en je hebt echt wel een tof spelletje.Joverowa schreef:Wat was je speeltijd? Ik heb het spel ook liggen maar ik begin te vrezen voor de spelduur. Als dit te lang is dan ga ik hem waarschijnlijk van de hand moeten doen....kattaklop schreef: Pixie Queen voor de eerste keer met 4 spelers![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bij iedereen beviel dit spel enorm.
We zijn wel allemaal met een negatieve score geeindigd.
En als iemand een spel zoekt met veel interactie en toch niet al te vernietigend wil zijn is dit spelwel een aanrader.
Dus, open die doos en lekker gaan spelen.
Ik geef het een kans !
Ik had het spel wel op voorhand voorbereid en heb maar enkele keren naar de handleiding moeten grijpen om de betekenis van acties en kaartjes uit te leggen.
De speelduur was net geen 3uur met uitleg en tegen een rustig tempo.
De tijd is wel voorbij gevlogen dus ik had zeker het gevoel niet van dat het bleef en bleef duren.
Ik kan het zeker aanbevelen alleen zou ik het met 4 of 5 spelers spelen.
Met 2 of 3 heb je iets teveel ruimte op het bord volgens mij.
Alhoewel dit dan weer voor minder rechtstreeks conflict kan zorgen.