Ik heb de afgelopen dagen veel filmpjes gekeken, en ik heb nu de volgende selectie gemaakt.
Claim
Past makkelijk in een ziplock bag, weinig opzettijd, weinig tafelruimte, en een hoge replay value. Interessant dat het spel uit twee delen bestaat. Van alles wat ik van dit spel gezien heb ben ik gecharmeerd van hoe 'clean' en gevarieerd de clans zijn (clean clans in Claim, zeg dat maar eens een paar keer snel achter elkaar). En bonuspunten omdat het een tweespeler-spel is.
Tides of Time / Tides of Madness
Ook een interessant mechanisme en ook makkelijk mee te nemen. Ik weet overigens nog niet welke ik liever zou kopen, Time of Madness. Ook dit is een tweespeler-spel, top.
Port Royal
Lekker vlot spelletje in de geest van Boonanza dat je ook zo mee kunt nemen en opzetten. Alleen balen dat je echt goed moet schudden

Volgens mij kun je hier ook verschillende strategieën volgen. Van wat ik lees is 2-3 spelers ook het beste.
Hanabi
Weer eens wat anders, een hand die je niet kunt zien. Volgens mij goed speelbaar met elk aantal spelers en een hoge 'zullen we nog een potje spelen'-factor. Bovendien is een beetje memory ook nooit mis.
Je zult zien dat elk van deze spellen te spelen is met één stapel kaarten. Dat vind ik een grote plus. Ik heb zelf nog
Boonanza, die ik ook mee kan nemen, maar uiteraard is het een goed excuus om een nieuw spel aan te schaffen. Ook
Machiavelli is hier al eens genoemd en kan wellicht mee, maar het nadeel is wel dat die qua componenten meer ruimte en opzettijd in beslag neemt.
Volgende week wil ik even de stad (Eindhoven, dus Jolie, Eppo, SelexyZ en/of Gameforce) in gaan om rond te neuzen. In het ergste geval neem ik alleen een uitbreiding voor Boonanza mee

Goede opties zijn nog altijd welkom