Spel in je jaszak

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

podo
Matroos
Persoonlijke Ondertitel: [img]https://www.bor
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spel in je jaszak

Bericht door podo »

Stijnhoofd schreef:
Edwin84 schreef: Star Realms/Hero Realms

Afhankelijk of je ruimte of fantasy thema leuker vindt.

Ipv Love Letter misschien Brave Rats. Doe is speciaal voor 2.
Ik heb ooit Cthulhu Realms gehad, dat spel vond ik vrij omslachtig allemaal.
Brave Rats ga ik ook eens checken, thanks!
cthulhu realms kan je niet vergelijken met star realms
star realms is veeeeeel beter en idd de Cthulhu is omslachtig
Afbeelding

Labels:
El Piedro
Rooster Booster

Bericht door El Piedro »

Ik heb Santorini jaszak-proof gemaakt. Ben ik superblij mee :)
+1 voor Hanabi
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Contacteer:

Bericht door Stijnhoofd »

El Piedro schreef: Ik heb Santorini jaszak-proof gemaakt. Ben ik superblij mee :)
+1 voor Hanabi
Santorini ziet er leuk uit en met een girlfriend-friendly cover ;) maar hoe is die jaszak-proof gemaakt?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

Afbeelding
El Piedro
Rooster Booster

Bericht door El Piedro »

Alle bouwblokken geknipt uit een restje tafelbeschermer. De blauwe koepels zijn gewoon blauwe schijfjes uit een oude 200-spellen doos, de pionnen haalde ik daar ook. Voor de goden"kaarten" heb ik gewoon een pdf van de regels in stukjes geknipt en ik wil die nog lamineren. Het speelmatje is en dun stukje stof met vakjes in alcoholstift.
Allemaal niet echt fancy, maar niet veel werk, past in een klein doosje en werkt perfect! :D
Met wat extra overschotmateriaal zit zelfs bijna de volledige Gulden Vlies-uitbreiding erbij.
Stijnhoofd
El Capitan
Contacteer:

Ik heb de afgelopen dagen veel filmpjes gekeken, en ik heb nu de volgende selectie gemaakt.

Claim
Past makkelijk in een ziplock bag, weinig opzettijd, weinig tafelruimte, en een hoge replay value. Interessant dat het spel uit twee delen bestaat. Van alles wat ik van dit spel gezien heb ben ik gecharmeerd van hoe 'clean' en gevarieerd de clans zijn (clean clans in Claim, zeg dat maar eens een paar keer snel achter elkaar). En bonuspunten omdat het een tweespeler-spel is.

Tides of Time / Tides of Madness
Ook een interessant mechanisme en ook makkelijk mee te nemen. Ik weet overigens nog niet welke ik liever zou kopen, Time of Madness. Ook dit is een tweespeler-spel, top.

Port Royal
Lekker vlot spelletje in de geest van Boonanza dat je ook zo mee kunt nemen en opzetten. Alleen balen dat je echt goed moet schudden ;) Volgens mij kun je hier ook verschillende strategieën volgen. Van wat ik lees is 2-3 spelers ook het beste.

Hanabi
Weer eens wat anders, een hand die je niet kunt zien. Volgens mij goed speelbaar met elk aantal spelers en een hoge 'zullen we nog een potje spelen'-factor. Bovendien is een beetje memory ook nooit mis.

Je zult zien dat elk van deze spellen te spelen is met één stapel kaarten. Dat vind ik een grote plus. Ik heb zelf nog Boonanza, die ik ook mee kan nemen, maar uiteraard is het een goed excuus om een nieuw spel aan te schaffen. Ook Machiavelli is hier al eens genoemd en kan wellicht mee, maar het nadeel is wel dat die qua componenten meer ruimte en opzettijd in beslag neemt.

Volgende week wil ik even de stad (Eindhoven, dus Jolie, Eppo, SelexyZ en/of Gameforce) in gaan om rond te neuzen. In het ergste geval neem ik alleen een uitbreiding voor Boonanza mee ;) Goede opties zijn nog altijd welkom :)
Recent speelde ik...

Afbeelding
Stijnhoofd
El Capitan
Contacteer:

We gaan trouwens naar Edinburgh in Schotland, dus ik ga Schotten Totten ook eens checken alhoewel schotten daar niet zo fier op zijn, aldus Dice Tower. Wie weet zijn er nog meer kleine Schotland-thematische spellen!

Recent speelde ik...

Afbeelding
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Claim ; leuk. gespeeld op Spel

Koop Tides of Times. Mer basic, die madness dingen voegen eigenlijk niet veel bijzonders toe.
Afbeelding
Stijnhoofd
El Capitan
Contacteer:

Ik was zojuist in de spellenspeciaalzaak. Met veel zelfdiscipline heb ik het bij 1 spel gehouden: Port Royal. Zonder de doos en de spelregels zijn het 120 kaarten, dus prima mee te nemen. De andere voornaamste kanshebber, die ik ook in m’n handen heb gehad, was Claim. Uiteindelijk toch voor een niet-slagenspel gekozen. Port Royal dus. Heeft ook weinig tafelruimte nodig, en ik denk dat het thema mijn vriendin meer aanspreekt dan dat van Claim. Wat niet wil zeggen dat ik Claim meteen afschrijf; dat is een goed spel om in het achterhoofd te houden.

Recent speelde ik...

Afbeelding
JensVerwaest
Party Animal

Bericht door JensVerwaest »

Kijk in de toekomst zeker naar deze:

- Hanamikoji
- Schotten Totten
- Tybor der baumeister
Afbeelding
Stijnhoofd
El Capitan
Contacteer:

JensVerwaest schreef: Kijk in de toekomst zeker naar deze:

- Hanamikoji
- Schotten Totten
- Tybor der baumeister
Ik had mijn oog al op de bovenste 2. Helaas kon ik Hanamikoji nog niet in Nederland krijgen, en Schotten Totten lijkt me net te breed om makkelijk op tafel te leggen (9 rijen breed). Maar zeker gezien we naar Schotland gaan heb ik lang over dat spel getwijfeld!
Recent speelde ik...

Afbeelding
woetr
Meeple

Bericht door woetr »

Greedy Kingdoms; echt een pareltje voor twee spelers. Tom Vasel heeft er een mooie review over gemaakt. Helaas lastig te verkrijgen.
pinokio1993
Veenboer

Bericht door pinokio1993 »

KWATRO
Mijn vriend heeft hem gekregen voor kerst, een piepklein blikken doosje met 66 kaarten en de spelregels. Speelt vlot en erg leuk. Kost slechts 6€. Beetje vergelijkbaar qua doel met Qwirkle vind ik dus als je deze al hebt, zou ik hem niet extra aanschaffen.
Afbeelding
Plaats reactie