Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Ook ik hoop binnenkort wat op de marktplaats te kunnen zetten!
Is het misschien mogelijk om iets duidelijker te maken dat je als nieuw lid niet meteen iets op het marktplaats forum mag plaatsen? Ik heb me echt een ongeluk gezocht naar een "plaats bericht" knop, of een tekst die me vertelde dat ik dat niet mag. En daarna heb ik ook nog eens flink moeten googlen to ik achter dit forum kwam en het me duidelijk werd waarom.
Simpelste manier is denk ik een sticky op de marktplaats met forum regels / uitleg. Dat is iets wat ik meteen had bekeken nadat ik merkte dat ik niets kon plaatsen daar.
BaSL schreef:
Enkelen van jullie hebben het al gemerkt: er zijn wat aanpassingen gedaan aan de Markt. Het betreft twee onderdelen op het forum: het gedeelte "Markt" en het forumdeel "In de aanbieding".
Naar aanleiding van een aantal vervelende ervaringen in de afgelopen weken, moest er op korte termijn iets veranderen. Vanaf nu is er voor gebruikers met onvoldoende berichten op het forum geen toegang meer tot het marktgedeelte.
Kan je eens op de startpost eventueel melden hoeveel berichten voldoende zijn?
Want na een vlugge registratie lijkt het mij nog steeds niet ergens te vinden?
Aoshi schreef:
Kan je eens op de startpost eventueel melden hoeveel berichten voldoende zijn? Want na een vlugge registratie lijkt het mij nog steeds niet ergens te vinden?
Dit wordt bewust niet vermeld.
Alle nuttige informatie en argumentatie over deze verantwoorde beslissing werd al eerder in dit draadje aangehaald.
AlexAlex schreef:
Simpelste manier is denk ik een sticky op de marktplaats met forum regels / uitleg. Dat is iets wat ik meteen had bekeken nadat ik merkte dat ik niets kon plaatsen daar.
Het staat ook bovenaan de pagina, maar veel mensen missen dit, inderdaad. Sticky moet mogelijk zijn.
Ik vind het wel erg jammer dat deze maatregel is getroffen. Ik ben o.a. lid van het bestuur van Spelgroep Phoenix en soms hebben wij ook spellen te koop. Maar die kunnen we dus nu niet meer via In de aanbieding aanbieden, omdat we nooit aan het aantal forum posts komen. Voor mijzelf geldt hetzelfde. Ik gebruik eigenlijk alleen de markt en In de aanbieding van dit forum. En heb daar goede ervaringen mee. Maar nu kan dat dus niet meer.
En nu snap ik ook waarom er bijna geen reacties in het forum zelf zijn op mijn aanbieding. Mensen met te weinig posts kunnen dus alleen een PB sturen.
Ik vind het wel jammer, want ik denk dat de markt hierdoor wordt aangetast. Minder mensen die zien dat je spellen verkoopt en dus minder kopers. Zoals al eerder vermeld. Ik vraag me af of er niet een andere manier is om dit op te lossen dan de huidige oplossing.
Lemmiwinks schreef:
Ik gebruik eigenlijk alleen de markt en In de aanbieding van dit forum. En heb daar goede ervaringen mee. Maar nu kan dat dus niet meer.
Dat zou wel moeten. Je hebt ruim voldoende berichten om te posten in de markt. Wat lukt er niet?
Is er ook gekeken of er een verband is met de naam? Ik doe zelf liever zaken met iemand die een (deels) normale username heeft i.p.v. namen die puur gemaakt zijn om wat spellen te verkopen (sinterklaas, groteopruiming, kastverkoop etc.)
Was me niet opgevallen bij de registratie, maar dit kan ook aan mij liggen. Ik kan de maatregel begrijpen (wel jammer want ik heb een aantal spellen te koop en nog niet genoeg berichten),hoewel die in mijn ogen te streng is, en ongetwijfeld ook betrouwbare potentiële verkopers afschrikt. Maar als je ergens lid bent heb je de regels te volgen