(5) Seize the Bean - Een fantastisch thema en schitterende spelonderdelen voor een redelijke prijs. Op te halen op Spiel'18 in Essen... nou ja misschien Spiel'19... of misschien ook niet. Elke update begint met een excuus dat deze weer te laat verzonden is. Het spel wordt wel steeds mooier, maar er zijn toch echt wel grenzen aan mijn geduld.
(4) Founders of Gloomhaven - Op papier een fantastisch spel met veel interactie, maar in de praktijk veel te 'fiddly'. En dan nog die vervelende regels van wel en niet aangrenzend mogen leggen. Dit is een spel dat je speelt met de handleiding op tafel. Het schijnt dat er nieuwe spelregels in de maak zijn die het spel stroomlijnen. Dat zou mooi zijn, want potentie heeft dit spel wel!
(3) Black Souls 2.0 - Levels van een computer spel ontwerpen en de levels mogen niet té makkelijk en ook niet té moeilijk zijn. Absoluut een origineel spel met een aandoenlijk amateuristisch-ogende cartoonstijl. In de praktijk werd het meer een memory spel dan een strategisch spel. Ik vind het geen weggegooid geld, want ik heb het gevoel een paar leuke, bevlogen designers gesteund te hebben die hun droom najagen. Het spel heb ik wel na één potje verkocht.
(2) Human Punishment - Social Deduction 2.0 als subtitel. Het schijnt erg goed ontvangen te zijn en krijgt ook een 8,0 op BGG. Helaas nooit gespeeld omdat ik maar niet een voldoende grote groep bij elkaar kreeg. De handleiding is zo slecht opgezet en vertaald uit het Duits dat ik eigenlijk ook niet goed begreep hoe ik het moet spelen. Het was dus geen miskoop voor velen, maar gezien mijn situatie wel.
(1) Alexandria - Rahdo deed er laaiend enthousiast over. Blijkt dat hij overal laaiend enthousiast over is en dat hij een spellensmaak heeft die de mijne niet is. Ik heb meerdere keren geprobeerd het op de tafel te krijgen, maar om verschillende redenen niet gelukt. Het spel krijgt een 5,8 op BGG. Ik heb uiteindelijk maar besloten mijn pogingen te staken en heb het verkocht, want in alle eerlijkheid is het bij nader inzien niet een spel dat ik ooit zou willen spelen als ik het niet in de kast had liggen.
In één makkelijk overzicht nogmaals:
1) Alexandria
2) Human Punishment
3) Black Souls 2.0
4) Founders of Gloomhaven
5) Seize the Bean
Wat is jullie Top-5 KS miskopen?