Spelerskleur
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Spelerskleur
Blauw all the way! Maar zoals gezegd, als ik dan een keer niet blauw ben dan kom ik in mijn hoofd vaak in de knoop en wil ik nog wel eens a) blauwe stukken (willen) bewegen of b) mijn beslissingen maken met blauw in het achterhoofd, wat in zeldzame gevallen tot problemen leidt.
Recent speelde ik...

Labels:
-
Joverowa
- Caballero
JAwadde... Dat noemen ze DEDICATION
:-)
kersje86 schreef:Team groen!Joverowa schreef: Groen. No doubt about it.
Als er een spel is met geen groen, dan valt de verwarring nog mee.
Als er wel groen is en ik kon er niet mee spelen dan ben ik dikwijls naar de verkeerde stukken aan het kijken of zet ik de verkeerde fiche vooruit op het puntenspoor...;
Ik ben eigenlijk altijd groen en anders creër ik groen. Bij Grand Austria Hotel heb ik paar groene schijfjes gekocht en Underwater Cities groene duikboten 3D geprint
derodehazen.be

-
Edwin84
- Elfenkoning
Waarom de afkeer van geel?Bruno schreef: Oranje! Afblijven, is van mij.
Indien geen oranje, dan zwart graag. Zit er zwart in het spel en is het niet mijn kleur, dan gaat er zo vaak wat mis. (Tenzij oranje)
Als tweede alternatief komt paars.
In de categorie traditionele kleuren (rood, blauw, groen, geel) kies ik, als het even kan, blauw.
In mijn meeste spelersgroepen ligt de kleurverdeling doorgaans redelijk vast en levert dat dus tot weinig wrevel. Wat ook helpt is dat ik meestal wat stelliger ben dan anderen in het claimen van een kleur.
Maar éigenlijk heb ik vooral kleuren waar ik pertinent niet mee wil spelen en dat zijn groen en geel. Dat die twee in een gangbare uitdrukking zitten is vast geen toeval.
Is geel niet gewoon licht oranje?
-
vdW
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: High Times
Blauw en als dat niet kan dan met Groen of Zwart. Mijn vrouw speelt altijd met Rood.
-
Edwin84
- Elfenkoning
De Poll is aangemaakt
-
roubosga
- El Capitan
Da's een goede, nooit over nagedacht.Edwin84 schreef:Las ergens dat mensen die met rood spelen een nadeel hebben.roubosga schreef: Ik speel het liefst met rood, maar ik probeer het af te leren, want zoals je zegt als ik eens geen rood heb (uit hoffelijkheid) dan zit ik heel vaak aan de verkeerde stukken.
Omdat in de natuur rood de kleur voor gevaar is, wordt je als rode speler vaker als een bedreiging voor tegenstanders gezien. Medespelers zijn erger geneigd jou dwars te zitten in het spel.
Bedankt voor de tip
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Blauw maar op zich maakt het mij weinig uit. Het is te zeggen, bij sommige spellen waar de kleur visueel belangrijk is om te onderscheiden heb ik wel echt graag blauw omdat ik anders teveel verkeerd zit te kijken. Al probeer ik net om die reden ook wel te wisselen van kleur.
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ik heb lang geleden geleerd dat een vaste kleur niet handig is als je met een wisselende spelersgroep zit. Op de spellenclub speel ik met veel verschillende mensen en als die allemaal een vaste kleur hadden, zou het snel vervelend worden. Ik speel dus met elke kleur, maakt me totaal niet uit.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Mocht blauw geen optie zijn om wat voor reden dan ook, dan kies ik voor een kleur die contrasteert met wat de rest van de tafel heeft. Ook als iemand al groen heeft gekozen zal ik minder snel blauw pakken.
Recent speelde ik...

-
rober
- Standaard moderator
ORANJE
En als die er niet is, wat toch helaas vaak het geval is, dan wordt het
GEEL
Daarna maakt het me niet zo veel meer uit.
Ik wordt gewoon blij van oranje en geel, dus vandaar.
Meestal speel ik dus met geel en als iemand anders met geel speelt, dan wil ik wel eens verkeerde zetten doen, zelfs als ik met oranje speel.
En als die er niet is, wat toch helaas vaak het geval is, dan wordt het
GEEL
Daarna maakt het me niet zo veel meer uit.
Ik wordt gewoon blij van oranje en geel, dus vandaar.
Meestal speel ik dus met geel en als iemand anders met geel speelt, dan wil ik wel eens verkeerde zetten doen, zelfs als ik met oranje speel.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
AstridvE
- Jakkiebak!
Rood. Al zo lang dat ik in de war raak als iemand anders rood speelt.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Blauw! Mijn lievelingskleur en als ik dat niet kan zijn dan zwart, maar bij spellen zoals bijv. Istanbul, Stenen Tijdperk en andere spellen waarbij je veel speelstukken hebt als speler dan maak ik serieus eerder fouten (waardoor ik niet meer kan winnen bijv.) bij het spelen als iemand anders blauw heeft.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Tapatalk helpt om het forum op je smartphone te lezen, maar het vervangt zeker niet alle functionaliteiten van het forum. We hopen in de toekomst onze site om te bouwen naar een mulitplatformsite, zodat Tapa dan overbodig wordt. Maar dat is helaas niet voor morgen. (Oh ja, Bordspelmania is nog steeds op zoek naar extra it-ondersteuning)Edwin84 schreef: Bedankt voor de info. Ik denk dat het komt omdat Ik op Tapatalk zit op de smartphone dat het niet lukt.
-
KrisZeeland
- Garnaal
Als ik kan kiezen speel ik met groen of blauw.
Hoewel bij Catan ben ik vanaf vroeger al oranje.
Bij sommige spellen, zoals gaia project bepaald het ras de kleur.
Als we dan met 2 spelen en we hebben wit en zwart bv dan wil ik wel graag van volk wisselen, anders is het bord zo somber hahaha
Dus als mij man met wit zwart of bruin speelt, kies ik een vrolijke kleur.
Hoewel bij Catan ben ik vanaf vroeger al oranje.
Bij sommige spellen, zoals gaia project bepaald het ras de kleur.
Als we dan met 2 spelen en we hebben wit en zwart bv dan wil ik wel graag van volk wisselen, anders is het bord zo somber hahaha
Dus als mij man met wit zwart of bruin speelt, kies ik een vrolijke kleur.
-
Gebruiker 3696
Laat geel in het vervolg eens aan de kleurenblinden!
Ik speel dus met geel omdat ik dat altijd kan onderscheiden. Dat ik andere spelers niet goed zie, daar heb ik mee leren leven. Maar als we met drie spelen (in de traditionele kleuren), wordt groen geband. Bruin is al helemaal taboe.
En zo is wellicht ook mijn afkeer van Eurogames ontstaan: Caylus, de Key-reeks, Eufraat & Tigris... Allemaal frustratie omdat je voortdurend moet vragen "welke kleur is dit".
Ik speel dus met geel omdat ik dat altijd kan onderscheiden. Dat ik andere spelers niet goed zie, daar heb ik mee leren leven. Maar als we met drie spelen (in de traditionele kleuren), wordt groen geband. Bruin is al helemaal taboe.
En zo is wellicht ook mijn afkeer van Eurogames ontstaan: Caylus, de Key-reeks, Eufraat & Tigris... Allemaal frustratie omdat je voortdurend moet vragen "welke kleur is dit".