Hoe hoog is jouw H-index?

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Hoe hoog is jouw H-index?

Bericht door Jerome »

JeVo schreef:
Jerome schreef: Duel in the Dark 15
Stoer zoveel duels in de dark.
Die wil ik ook wel tegen je spelen.
Wel in huis geen tegenstanders voor.
Top spel. Een euro vermomd als wargame, of andersom.
Ondanks 15 plays heb ik nog steeds niet alle uitbreidingen gespeeld.
Potje spelen? Graag!

Labels:
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Mijn lijstje van 27:

1. King of Tokyo 189x (sta ik 4e van de wereld en 1e van Nederland mee!)
2. Patchwork 115x
3. Love Letter 106x
4. Codenames 77x
5. 7 Wonders 73x (is mijn favoriete spel!)
6. Carcassonne 62x
7. Qwixx 54x
8. Regenwormen 52x
9. Red7 52x
10. 7 Wonders Duel 48x
11. Codenames: Duet 44x
12. Forbidden Island 44x
13. BANG! The Dice Game 43x
14. Mysterium 41x
15. Kingdomino 40x
16. Flash Point: Fire Rescue 35x (met name toen het uitkwam veel gespeeld, lang niet meer gespeeld)
17. Tsuro of the Seas 35x
18. Azul 33x
19. The Game 33x
20. Lost Cities 33x
21. Splendor 33x
22. No Thanks! 30x
23. Tuppen 30x
24. The Resistance 29x
25. Pandemic 28x
26. Saboteur 28x
27. Sushi Go! 27x

Opvallend is het grote aantal 2 persoonsspellen en spelletjes die je goed met 2 kunt spelen.
Op de 28 plaats staat Wingspan met 26 plays. Die zal nog wel gaan stijgen want die speel ik regelmatig solo. Ik verwacht dus ook dat ik voordat het einde van het jaar voorbij is wel een hoger H-index heb. Ik registreer zo'n 10 jaar.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

So dan, King of Tokyo! Als ik de rest van jouw lijst zie en vergelijk met de mijne, dan moet dat spel haast wel iets voor ons zijn... :think:
Hoe zie je dat trouwens, dat "vierde van de wereld"? Zijn daar ook al lijstjes van?
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Pura Vida schreef: So dan, King of Tokyo! Als ik de rest van jouw lijst zie en vergelijk met de mijne, dan moet dat spel haast wel iets voor ons zijn... :think:
Hoe zie je dat trouwens, dat "vierde van de wereld"? Zijn daar ook al lijstjes van?
Kijk op boardgamegeek bij een spel onder 'stats' en dan onder play stats staat 'all time plays'.
Als je daar bovenaan zou staan dan heb je het spel het meest gespeeld van de hele wereld van de mensen die hun plays registeren. Van King of Tokyo is geen online versie dus daar kunnen geen plays af komen. Bij Patchwork sta ik in de top 25.

Wat betreft King of Tokyo. Deze staat zo hoog omdat ik het spel altijd meeneem naar mijn ouders als we daar zaterdag friet gaan eten (dat is niet iedere week en zeker nu niet in de Coronatijd) en dan zijn ook mijn broers er vaak en bijna iedereen vind het leuk dus na de friet is het dan bijna standaard 1 of meerdere potjes King of Tokyo. Zo is het de afgelopen jaren aardig aangetikt in het aantal plays.
Afbeelding
kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

wat is een H index
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

kosterix schreef: wat is een H index
Horizontal index.
x verschillende spellen, x keer gespeeld.
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

humske schreef: mijn h-index is 24/25 (afhankelijk van of je unpublished prototye meetelt :P
Het inhoudelijke lijstje, uiteindelijk H-index 25

Carcassonne 239
Geharreware in de sushibar 72
Schotten Totten 69
Qwixx 54
The Mind 49
perudo: 49
Regenwormen 46
Gloomhaven 41
Hero Realms 39
Metro 39
Dominion 38
7 Wonders 37
Pandemic 32
The Rose King 32
Codenames 30
Tarantel Tango 29
Point Salad 29
CLACK!/ Klik 28
Tzolk'in: The Mayan Calendar 28
Doodle City 27
Kwakzalvers van kakelenburg 27
sushi go 27
blokus duo 27
Village 26
Kingdom Builder 26
Vikings 25
keer op keer 25

De eerstvolgende direct onder het lijstje
The Downfall of Pompeii 24
Patchwork 24
balloon cup 24
regenwormen junior 23
vergeten stad 22
stenen tijdperk 22
grand austria hotel 21

unpublished prototype staat er nu niet bij en ik had 2 uitbreidingen van carcassonne eerder wel allemaal gelogd die in dit lijstje stonden die ik er uit heb gehaald.
Ik log alle spellen die ik live speel en die ik (sinds corona) digitaal live speel met mensen die ik ken en een videobelgesprek ook mee voer. Zo doen we bijvoorbeeld gloomhaven nu elke 2 weken en daar zijn we net zo lang mee bezig als anders, en het gata verassend goed ook via discord en table top simulator! :).

voor de liefhebbers: ik hou een geeklist bij van m'n h-index op bgg met wat meer tekst erbij: https://boardgamegeek.com/geeklist/1678 ... x-geeklist
Laatst gewijzigd door humske op ma 15 jun 2020, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Thompson
Matroos

Bericht door Thompson »

WTULTC schreef: Mijn lijstje van 27:

1. King of Tokyo 189x (sta ik 4e van de wereld en 1e van Nederland mee!)
2. Patchwork 115x
3. Love Letter 106x
4. Codenames 77x
5. 7 Wonders 73x (is mijn favoriete spel!)
6. Carcassonne 62x
7. Qwixx 54x
8. Regenwormen 52x
9. Red7 52x
10. 7 Wonders Duel 48x
11. Codenames: Duet 44x
12. Forbidden Island 44x
13. BANG! The Dice Game 43x
14. Mysterium 41x
15. Kingdomino 40x
16. Flash Point: Fire Rescue 35x (met name toen het uitkwam veel gespeeld, lang niet meer gespeeld)
17. Tsuro of the Seas 35x
18. Azul 33x
19. The Game 33x
20. Lost Cities 33x
21. Splendor 33x
22. No Thanks! 30x
23. Tuppen 30x
24. The Resistance 29x
25. Pandemic 28x
26. Saboteur 28x
27. Sushi Go! 27x

Opvallend is het grote aantal 2 persoonsspellen en spelletjes die je goed met 2 kunt spelen.
Op de 28 plaats staat Wingspan met 26 plays. Die zal nog wel gaan stijgen want die speel ik regelmatig solo. Ik verwacht dus ook dat ik voordat het einde van het jaar voorbij is wel een hoger H-index heb. Ik registreer zo'n 10 jaar.

Mooi lijstje. King of Tokyo, 7 Wonders, King Domino, Saboteur, Carcassone, Azul ook allemaal spellen die ik graag speel. Ga zeker degene uit jouw lijstje die ik niet ken eens opzoeken.
Saaur
Grote Dienaar

Bericht door Saaur »

Saaur schreef: Ik zit op 12 sinds ik ben gaan loggen ergens begin 2019 er zijn maar weinig spellen die ik zo vaak wil spelen en nog minder die ik zo vaak kan spelen in anderhalf jaar - Deze 12 zijn toch veelal kleinere / kinder spellen - kanttekening is wel dat ik kleine spellen waarvan we er meer in een sessie spelen maar 1 keer per sessie log. Geeft een kleine vertekening.
En nu met data en een gestolen verduidelijking; De H-index (12) loopt tot aan de streep daaronder nog alles wat op max -2 staat. Spellen met een sterretje* zijn uit de collectie dus die scores stijgen nooit meer. Zoals al aangegeven, de getallen voor de echt lichte spellen zijn niet correct omdat ik die slechts 1 keer per sessie log (ben gekke henkie niet ;-)) Ik log sinds februari 2019, alleen FTF sessies (speel überhaupt geen online bordspellen en zelden apps).

Wat mij vooral opvalt is dat de meeste van deze spellen diegene zijn die de kinderen graag een hele periode achter elkaar spelen, maar op dit moment komen ze niet eens op tafel. Er zitten niet veel spellen in mijn H-index die ik zou voorstellen om te spelen, ben benieuwd of het over een langere tijd wat representatiever wordt voor de spellen die ik graag speel.

Totaal 969 plays, 292 games (exclusief expansions, die ik niet log).

1. Arboretum: 17 plays
2. No Thanks!: 17 plays
3. Kingdomino: 15 plays
4. Pandemic Legacy: Season 2*: 15 plays
5. Res Arcana: 15 plays
6. SHŌBU: 15 plays
7. BONK: 13 plays
8. Hanamikoji: 13 plays
9. Just One: 13 plays
10. Magic Maze: 13 plays
11. Dino Battle: 12 plays
12. Hanabi: 12 plays
13. Terraforming Mars: 12 plays
-------------------------------
14. Dobble Free Demo Version*: 11 plays
15. My First Castle Panic: 11 plays
16. Spirit Island: 11 plays
17. Dier Op Dier: 10 plays
18. Flash Point: Fire Rescue: 10
19. Orléans: 10 plays
20. Slakkenrace: 10
21. Tigris & Euphrates*: 10
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef:
Pura Vida schreef: So dan, King of Tokyo! Als ik de rest van jouw lijst zie en vergelijk met de mijne, dan moet dat spel haast wel iets voor ons zijn... :think:
Kijk op boardgamegeek bij een spel onder 'stats' en dan onder play stats staat 'all time plays'.
Als je daar bovenaan zou staan dan heb je het spel het meest gespeeld van de hele wereld van de mensen die hun plays registeren. Van King of Tokyo is geen online versie dus daar kunnen geen plays af komen. Bij Patchwork sta ik in de top 25.

Wat betreft King of Tokyo. Deze staat zo hoog omdat ik het spel altijd meeneem naar mijn ouders als we daar zaterdag friet gaan eten (dat is niet iedere week en zeker nu niet in de Coronatijd) en dan zijn ook mijn broers er vaak en bijna iedereen vind het leuk dus na de friet is het dan bijna standaard 1 of meerdere potjes King of Tokyo. Zo is het de afgelopen jaren aardig aangetikt in het aantal plays.
Cool. Dank. Dat STATS tabje op bgg nog nooit gezien, hahaha. Ik sta zesde bij Wingspan. Dat is me wat. Moet dus nodig wat vaker Wingspan spelen.

Overigens zie ik bij Humske 40x Gloomhaven staan. Ook nogal indrukwekkend. Als ik de doos zie, schrik ik al terug.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Wauw, van Wingspan bijna 225 potjes gespeeld. Gezien het spel net een jaartje uit is dat 2 van 3 dagen ongeveer dat je het spel speelt. Dat is enorm veel!

Enne, hoezo Costa Rica? Daar woon je toch niet echt neem ik aan.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef: Wauw, van Wingspan bijna 225 potjes gespeeld. Gezien het spel net een jaartje uit is dat 2 van 3 dagen ongeveer dat je het spel speelt. Dat is enorm veel!

Enne, hoezo Costa Rica? Daar woon je toch niet echt neem ik aan.
Dit wordt nogal off topic waarvoor excuus hoor. Leiden is mijn woonplaats. In mijn voorsteldraadje ooit heb ik daar iets over gezegd. Montezuma: wel geweest. Is een schitterend stukje Aarde en een droomplaats van me. Ook voor veel vogels trouwens. We spelen W inderdaad dagelijks ongeveer, zeker sinds onze kinderen de smaak te pakken hebben gekregen. Is een prettige gezinsverslaving van 45 minuten, in plaats van of vlak na het jeugdjournaal. :lol:
Afbeelding
Gert12555
Professor Pimpel

Bericht door Gert12555 »

Ha, leuk weetje die all time plays. Ik zie dat ik voor On Mars op 4 sta. En ook voor mijn meest gespeelde (Azul, 168 plays) haal ik net de top 10. Nu die laatste vind ik niet eens zo fantastisch, maar mijn vrouw en mijn ouders wél, dus ja, dan offer ik me altijd gewillig op.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

En ik maar denken dat iedereen eigenlijk de meeste functies op boardgamegeek kent en ik juist achterloop met een aantal functies en statistieken. Geeklists bijv. heb ik ook pas vrij laat ontdekt hoe dat precies werkt.

Die most plays van een spel zijn wel leuk al weet je natuurlijk nooit of iemand daarin wel helemaal eerlijk in is. Bij Mysterium sta ik met 40 plays ook nog in de top 50 zie ik. Blijft geinig om te zien.
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bart »

kosterix schreef: wat is een H index
H-index
  • Algemene definitie op Wikipedia.
  • John Farell geeft op zijn site Extented Stats de statistieken van BGG gebruikers.
    Zie War Table - Documentation voor meer uitleg. Naast de H-Index nog enkele andere mogelijke statistieken: Relational H-Index en G-Index.
Afbeelding