The Game Master werkt aan een nieuwe titel: Fortuna

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: The Game Master werkt aan een nieuwe titel: Fortuna

Bericht door Erwin »

cymric schreef:Verder meen ik een lichte mate van hypcrisie in je reactie te bespeuren. Commentaar leveren op een doosuiterlijk is blijkbaar okee, maar commentaar leveren op een tamelijk algemeen aandoend spelconcept is dat blijkbaar niet.
Ik lever commentaar op een hier geplaatste afbeelding. Iedereen kan zien waarop dit is gebaseerd en met welk kennisniveau ik dit doe. Volgens mij is dit open, eerlijk en transparant. Ik kan hierin geen microgrammetje hypocrisie ontdekken.

Als ik je goed begrijp, wordt jouw sarcasme over het spelsysteem niet gevoed door gedetailleerde kennis. Dank je, dit wilde ik even helder hebben.

Was dit nou een gevalletje van ‘zoals de waard is….’?

Labels:
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Erwin schreef:Als ik je goed begrijp, wordt jouw sarcasme over het spelsysteem niet gevoed door gedetailleerde kennis. Dank je, dit wilde ik even helder hebben.
Is dat een probleem dan? Je maakt daar wel vaker een punt van. Op basis van een hele globale omschrijving doet Maarten een hele globale uitspraak over wat hij van het spel verwacht. Lijkt me volkomen legitiem.

Maarten kennende zal hij op basis van gedetailleerde kennis ook wel een gedetailleerd oordeel gaan vellen, maar dat is nu niet aan de orde.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Peter Hein schreef:Is dat een probleem dan? Je maakt daar wel vaker een punt van. Op basis van een hele globale omschrijving doet Maarten een hele globale uitspraak over wat hij van het spel verwacht. Lijkt me volkomen legitiem.

Maarten kennende zal hij op basis van gedetailleerde kennis ook wel een gedetailleerd oordeel gaan vellen, maar dat is nu niet aan de orde.
Ik maak er een punt van als ik helder wil hebben of iemand iets afzeikt op basis van een schatting of op basis van feitenkennis. Ik vind het onderscheid interessant, zonder er een probleem van te willen maken.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Afbeelding
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Volgens de site van de uitgever is de releasedatum van Fortuna 1 september. Verder wordt het naar verluid in zeven verschillende landen uitgegeven.

Voor meer info klik op: http://www.thegamemaster.nl/nl/nieuws_m ... 98&taal=nl
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Ik kijk er in ieder geval wel al naar uit.
Afbeelding
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Ben ook erg benieuwd, thema staat me wel aan
Afbeelding
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Gisteren heb ik opgevangen dat The Game Master zal ophouden te bestaan? Dat kan toch geen waar zijn he? Of is het enkel de Belgische hoofdverdeler die ermee ophoudt?

Ik vond het nogal verwarrend, zeker gezien het feit dat ze op vrijdag nog nieuws over Fortuna op hun website hebben geplaatst.
Afbeelding
brainmaster
Uitgever

Bericht door brainmaster »

The Game Master is alive and kicking. Dus dat kan ik gelijk uit de wereld helpen. Het is zo dat onze Belgische distributeur Asmodée onze spellen niet meer in België verkoopt. Dus geen zorgen... er komen nog veel mooie spellen aan! Waaronder Fortuna.

Sterker nog: in Maart zal The Game Master een road show organiseren voor Belgische winkeliers, omdat die de afgelopen jaren niet zo goed bediend zijn door Asmodée en de prijzen van onze spellen in Belgie kunstmatig hoog gehouden zijn. Dit hebben wij gelijk aangepakt!

Op onze agenda op de website kun je een aantal van onze activiteiten de komende maanden zien, dus wees niet bang. We bereiden op het moment ook een Imperial 2030 competitie en toernooi voor.

The Game Master
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Bedankt voor deze verduidelijking!
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Pedro777 schreef:Gisteren heb ik opgevangen dat The Game Master zal ophouden te bestaan? Dat kan toch geen waar zijn he? Of is het enkel de Belgische hoofdverdeler die ermee ophoudt?

Ik vond het nogal verwarrend, zeker gezien het feit dat ze op vrijdag nog nieuws over Fortuna op hun website hebben geplaatst.
Sommige figuren uit de Belgische spellenscene zijn net ‘ouwe wijven’. Die roddelen veel te graag over Nederlandse uitgevers en schromen soms zelfs niet om leugens te verspreiden. Jammer voor jou dat je tegen zo’n verhaal bent opgelopen. Mooi dat Hans van Tol de angel er meteen weer uittrekt.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Erwin schreef:Sommige figuren uit de Belgische spellenscene zijn net ‘ouwe wijven’. Die roddelen veel te graag over Nederlandse uitgevers...
Tja, we hebben nu eenmaal geen/weinig Belgische uitgevers. Dus bij gebrek aan...
Afbeelding
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Erwin schreef:
Pedro777 schreef:Gisteren heb ik opgevangen dat The Game Master zal ophouden te bestaan? Dat kan toch geen waar zijn he? Of is het enkel de Belgische hoofdverdeler die ermee ophoudt?

Sommige figuren uit de Belgische spellenscene zijn net ‘ouwe wijven’. Die roddelen veel te graag over Nederlandse uitgevers en schromen soms zelfs niet om leugens te verspreiden. Jammer voor jou dat je tegen zo’n verhaal bent opgelopen. Mooi dat Hans van Tol de angel er meteen weer uittrekt.
Ouwe wijven hebben je overal volgens mij. :wink:
Maar dankzij de toelichting weet ik beter waar het verkeerd gelopen is. Het ging hier niet over een leugen verspreiden maar over een verkeerde interpretatie van een aantal zaken die gezegd zijn. Iemand heeft daaruit een verkeerde conclusie getrokken. Meer niet.
Afbeelding
Jaap
Meeple

Bericht door Jaap »

Een sneak preview van Fortuna op Noorderspel11. We zijn nog in overleg met The Game master in welke vorm dit wordt gegoten. waarschijnlijk mogen een aantal gelukkigen het spel uitproberen. Hoe en wat wordt nog bekend gemaakt.
projectleider noorderspel09
Oberonn
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Winkelier

Bericht door Oberonn »

brainmaster schreef:The Game Master is alive and kicking. Dus dat kan ik gelijk uit de wereld helpen. Het is zo dat onze Belgische distributeur Asmodée onze spellen niet meer in België verkoopt. Dus geen zorgen... er komen nog veel mooie spellen aan! Waaronder Fortuna.

Sterker nog: in Maart zal The Game Master een road show organiseren voor Belgische winkeliers, omdat die de afgelopen jaren niet zo goed bediend zijn door Asmodée en de prijzen van onze spellen in Belgie kunstmatig hoog gehouden zijn. Dit hebben wij gelijk aangepakt!

The Game Master
Als vlaamse winkelier kan ik dit alleen maar bevestigen!
Gelukkig kunnen we nu rechtstreeks van bij The Game Master de spellen aanbieden voor de vlaamse spelers.
Oberonn
LARP- & Gamesstore
Kempische Steenweg 27
Hasselt - België
http://www.oberonn.be
brick-&-mortar-store, geen verzending!
Steeds koopjes in de winkel!
LARP, Miniaturen, Collectible Cardgames, Roleplaying games & Boardgames