Tja. Als een "variant" domweg werkt met een ander scoreblokje voelt het wel als uitmelken om dan weer het hele spel te (ver)kopen.
Ik vind het sowieso altijd een goed ding als een uitgever rekening houdt met de mensen die hebben geholpen het spel populair te maken, dus ik ben voor "upgradesets".
Eigenlijk geldt dat hetzelfde voor Big Box: wel zo prettig als je die ook "los" verkrijgbaar maakt, en nog beter als dat voor een schappelijke prijs is waarmee je de zogenaamde "early adopters" beloond. Overigens vind ik een big box alleen zinnig als dat gepaard gaat met een goede inlay (bijv. Gametrayz) zodat je uitbreidingen "los" in de doos erbij kunt pakken.
De enige keer dat ik tot nu toe mijn originele spel met uitbreidingen heb verkocht om de Big Box terug te kopen was bij Snowdonia, maar dat was alleen vanwege een gunstige groeps Kickstarter deal waardoor de upgrade financieel meeviel.
Persoonlijk ben ik wel voorstander van "1 spel, 1 doos". Al helemaal als diverse uitbreidingen in kleine doosjes zitten, die dan weer niet mooi/handig in je spellenkast bij de originele doos kunnen staan. Gelukkig maakt Folded Space diverse betaalbare inlays waarmee je vaak een paar kleine uitbreidingen in de doos erbij kunt doen....
Big box versus losse versies of uitbreidingen cq lamineren
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk