Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Pura Vida
Kardinaal

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door Pura Vida »

MrDW schreef: Gisteren voor het eerst 'It's a wonderful world' gespeeld. We speelden met zijn 2en.
Misschien een beetje te gehaast gaan spelen en niet uitgebreid genoeg het deck geschud, want na een schamele score van 21 :roll: in het eerste potje moest er natuurlijk een tweede potje gespeeld worden. Daarin een goede revanche genomen en op 90 punten uitgekomen :thumbup: Heerlijk spel waarin iedere beslissing telt!
Zelfde hier maar dan een dag later. :D
Gisteren It's a wonderful world geprobeerd. Potentiële hit hier in huis. Soort van 7 Wonders met vleugjes van andere spellen. Veel te kiezen en veel te plannen in een enorm kort tijdsbestek. Gaaf!
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

Pura Vida schreef:
MrDW schreef: Gisteren voor het eerst 'It's a wonderful world' gespeeld. We speelden met zijn 2en.
Misschien een beetje te gehaast gaan spelen en niet uitgebreid genoeg het deck geschud, want na een schamele score van 21 :roll: in het eerste potje moest er natuurlijk een tweede potje gespeeld worden. Daarin een goede revanche genomen en op 90 punten uitgekomen :thumbup: Heerlijk spel waarin iedere beslissing telt!
Zelfde hier maar dan een dag later. :D
Gisteren It's a wonderful world geprobeerd. Potentiële hit hier in huis. Soort van 7 Wonders met vleugjes van andere spellen. Veel te kiezen en veel te plannen in een enorm kort tijdsbestek. Gaaf!
Zelf inmiddels meer 10 tot 12 potjes van gedaan en het is een toppertje :D. Ook de War & Peace campaign gedaan, die vond ik tegenvallen, erg dun verhaal. Maar wat had ik ook verwacht, na een topper als Clank! Legacy vers in het geheugen? Je houdt aan de campaign nog wel wat extra kaarten over die je kunt blijven gebruiken in het spel. En het zorgde er wel voor dat ik het spel elke week een keer op tafel heb gezet gedurende 5 weken.

Afgelopen weekend trouwens voor het eerst de uitbreiding Corruption & Ascension toegevoegd aan het basisspel. Meer van hetzelfde, in positieve zin dus! Dure kaarten die extra veel waard zijn, ook juist goedkope kaarten die snel je productie opstuwen (op bepaalde vlakken). Ze verminderen juist weer je productie op een ander vlak, maar dat is natuurlijk niet erg als je daar toch niet in produceert :). Welkome toevoeging. Wel merkte ik dat de denk- en speeltijd substantieel meer werd met 2 spelers. Normaal trek je 7 kaarten waar je uit draft, nu 8 kaarten plus 4 kaarten uit de uitbreiding. Alsnog stop je wel met draften nadat je 7 kaarten hebt gekozen, maar deze extra grote hand aan kaarten brengt meer overwegingen en dat kost tijd. Dat is het enige nadeel dat ik kan bedenken, dit spel moet het hebben van vlotte beslissingen imo.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Afgelopen dagen steeds een potje it's wonderful world om de war & peace campaign te spelen. Verwacht er niet te veel van, maar meer gewoon iets extra's tov het basisspel. ZOals hiervoor ook al gezegd is.

Wel heb ik het idee dat, althans met 2 spelers, gaan voor de generals of juist de ceo's (of wat is hun titel ook alweer) erg sterk is. Als de ander dat laat gebeuren natuurlijk :P
Maar anders dan dat heb ik er erg veel plezier aan gehad
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
lynyrdskynyrd
Garnaal

Bericht door lynyrdskynyrd »

Brugge (3x) met uitbreiding (must) begint steeds leuker te worden. Speelt als 2p ook vlot weg.

Wingspan (2x) roeien met de riemen die je hebt, maar door de speelduur blijft het vermakelijk.

rattenscharf (rat hot) 2x verrassend tactisch spelletje met een beetje geluk op zijn tijd

terraforming mars met prelude, kaarten kaarten en nog eens kaarten. uiteindelijk krijgt mars toch gestalte.
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Dit weekend kwamen bij ons op tafel:
1960 The Making of the President.
Empires of the North (Imperial Settlers).

We hebben van beide genoten.
humske

Bericht door humske »

Dit weekend weer een lekker spellenweekendje gehad:

vrijdag lost ruins of arnak en een unlock
zaterdag unlock, 1 hoofdstuk (5) van mycity en lanzhou
zondag wat kinderspelletjes, carcassonne amazone, tzolkin en nog een hoofdstuk van mycity (6)!

Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Afgelopen weekend kwam het volgende op tafel:
Raja's van de Ganges 2x
Legende van Andor 4x (Legende 1 tm 3, 1x Legende 3 niet gehaald)
Wingspan 4x
Lost Cities
Qwixx
Qwixx Big Points
Welcome to...
Afbeelding
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Zooloretto
Deze lag al bijna een jaar in de kast, nu toch maar eens tevoorschijn gehaald en potje gespeeld met onze oudste dochter van 5. Dat lukte haar al heel fatsoenlijk en Zooloretto is ook best een vermakelijk spelletje. Deze gaan we nog wel vaker pakken!
Afbeelding
RDW
Jakkiebak!

Bericht door RDW »

WTULTC schreef: Afgelopen weekend kwam het volgende op tafel:
Raja's van de Ganges 2x
Legende van Andor 4x (Legende 1 tm 3, 1x Legende 3 niet gehaald)
Wingspan 4x
Lost Cities
Qwixx
Qwixx Big Points
Welcome to...
En dat allemaal in één weekend? Nauw respect hoor. Jullie zullen we afgedraaid zijn.
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

Net de Bones of Arnor campagne van Journeys in Middle Earth uitgespeeld. Zondag ben ik in het laatste hoofdstuk ingemaakt, maar nu had ik mijn strategie aangepast en gewonnen :)
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Valt wel mee. Vrijdagavond tel ik ook mee en zaterdagavond/eind middag en zondagochtend/avond hebben we nauwelijks iets gespeeld. Ook nog tijd gehad voor een wandelingetje etc. Als je bijv Andor 4x achter speelt zonder het van tafel te halen scheelt het ook in opzet tijd natuurlijk
Afbeelding
humske

Bericht door humske »

gisteren Nemeton weer eens op tafel gelegd, was alweer 2 jaar geleden en hoog nodig. EN het heeft me positief verrast. Dus die blijft voorlopig nog in de kast :)

Afbeelding
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

Vandaag voor het eerst de volledige versie van 'Through the Ages' gespeeld. Leuk, maar ook wel taai. Het is toch wel een lange zit en soms zat ik helemaal vast. Maar wel gewonnen gelukkig :D
Afbeelding
humske

Bericht door humske »

Mn vriend had solomon kane binnengekregen en wilde het heel graag spelen (ondanks dat we ook al lopende etherfields campaign hebben). Maar de regels zijn toch nog niet helemaal duidelijk kwamen we achter. Maar daar zal ik zo op bgg eens verder naar gaan spitten. Via een quick scan op de telefoon gisteren kregen we in ieder geval nog geen antwoorden op onze vragen.
Ben wel benieuwd hoe dit verder gaat!

Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Met al die oude spelletjes die in de BSM waarderingen voorbij komen de laatste week, hadden we zowaar zin om na járen weer eens boerenbridge te proberen. Voor het eerst met onze kinderen. Überhaupt voor het eerst sinds we kinderen hebben. Groot succes en veel hilariteit. En net als toen denk ik elke keer weer meer slagen te halen dan goed voor me is.
Afbeelding