Pura Vida schreef:
MrDW schreef:
Gisteren voor het eerst 'It's a wonderful world' gespeeld. We speelden met zijn 2en.
Misschien een beetje te gehaast gaan spelen en niet uitgebreid genoeg het deck geschud, want na een schamele score van 21

in het eerste potje moest er natuurlijk een tweede potje gespeeld worden. Daarin een goede revanche genomen en op 90 punten uitgekomen

Heerlijk spel waarin iedere beslissing telt!
Zelfde hier maar dan een dag later.
Gisteren It's a wonderful world geprobeerd. Potentiële hit hier in huis. Soort van 7 Wonders met vleugjes van andere spellen. Veel te kiezen en veel te plannen in een enorm kort tijdsbestek. Gaaf!
Zelf inmiddels meer 10 tot 12 potjes van gedaan en het is een toppertje

. Ook de War & Peace campaign gedaan, die vond ik tegenvallen, erg dun verhaal. Maar wat had ik ook verwacht, na een topper als Clank! Legacy vers in het geheugen? Je houdt aan de campaign nog wel wat extra kaarten over die je kunt blijven gebruiken in het spel. En het zorgde er wel voor dat ik het spel elke week een keer op tafel heb gezet gedurende 5 weken.
Afgelopen weekend trouwens voor het eerst de uitbreiding Corruption & Ascension toegevoegd aan het basisspel. Meer van hetzelfde, in positieve zin dus! Dure kaarten die extra veel waard zijn, ook juist goedkope kaarten die snel je productie opstuwen (op bepaalde vlakken). Ze verminderen juist weer je productie op een ander vlak, maar dat is natuurlijk niet erg als je daar toch niet in produceert

. Welkome toevoeging. Wel merkte ik dat de denk- en speeltijd substantieel meer werd met 2 spelers. Normaal trek je 7 kaarten waar je uit draft, nu 8 kaarten plus 4 kaarten uit de uitbreiding. Alsnog stop je wel met draften nadat je 7 kaarten hebt gekozen, maar deze extra grote hand aan kaarten brengt meer overwegingen en dat kost tijd. Dat is het enige nadeel dat ik kan bedenken, dit spel moet het hebben van vlotte beslissingen imo.