Gisteren, of eigenlijk afgelopen weekend, enkele nieuwe spellen gespeeld. Met vrouw, kinderen en een nichtje:
Paleo: eerste potjes waren fantastisch. Vooral dat je het niveau kunt afstellen op de groep waarmee je speelt (in ons geval dus kinderen van 8 tot 11 jaar), werkt heel goed. En de noodzaak van samenwerken geldt 100%. In de categorie van coops vind ik dit een hele goeie.
Wild Cards: Erg geinig kaartspelletje. Iets willekeuriger dan zijn prijswinnende zusje
CuBirds, maar leuk genoeg en iedereen kan dit meedoen thuis. Bieden, verzamelen, wegkapen... zit prima in elkaar. Artwork is weer lekker helder, maar de kwaliteit van de kaarten laat te wensen over. Die
linen finish is wel de nieuwe standaard wat mij betreft...
Meadow: Eerste potje met ega. Dit spel heeft alles in zich om een nieuwe huistopper te worden. Prachtige kaarten met beetje Beatrix Potter vibe, erg leuk spelsysteem dat gebaseerd is op de voedselketens in verschillende ecosystemen. Oké, het speelt uiteindelijk een beetje abstract, maar hé, als ik de natuur wil beleven ga ik wel naar buiten. En er zit een heel leuk overzicht bij van alle soorten op de kaarten. Het elders aangehaalde spelregelfoutje was niet irritant meer, omdat Xantie en Lordyazos ons daar al op hadden gewezen. We speelden dus lekker mét die vijfde wandeltegel...
Tussendoor pakte mijn vrouw even een nieuwe highscore in een tweespelerspelletje Wingspan. Dat kan ik natuurlijk niet uitstaan, vooral omdat het oude record al een jaar op naam van onze oudste zoon stond.