Bordspelmania DUO-competitie - Poule A
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Nu de pre-selectiefase voorbij is, starten we vandaag met het hoofdtoernooi: de poulefase van de Bordspelmania DUO-competitie. Er zijn 96 mogelijke winnaars over, verdeeld over 8 poules. Uit deze 8 poules A tot en met H kunnen jullie telkens op maximaal vier spellen stemmen. Je kan je uitgebrachte stemmen niet meer wijzigen. De stemming voor de poulefase wordt maandagavond 28/2 afgesloten.
Voor meer informatie over de Bordspelmania DUO-competitie én hoe je kans maakt om een spel te winnen: klik hier.
Nu de pre-selectiefase voorbij is, starten we vandaag met het hoofdtoernooi: de poulefase van de Bordspelmania DUO-competitie. Er zijn 96 mogelijke winnaars over, verdeeld over 8 poules. Uit deze 8 poules A tot en met H kunnen jullie telkens op maximaal vier spellen stemmen. Je kan je uitgebrachte stemmen niet meer wijzigen. De stemming voor de poulefase wordt maandagavond 28/2 afgesloten.
Voor meer informatie over de Bordspelmania DUO-competitie én hoe je kans maakt om een spel te winnen: klik hier.
Labels:
- WTULTC
- Elfenkoning
Re: Bordspelmania DUO-competitie - Poule A
Hive heb ik zelfs in de kast liggen en ben ik vergeten in mijn top 10 te zetten, dus bij deze mijn stem. Glasgow en Herloff ben ik benieuwd naar.
- Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Moeilijk al, deze eerste.
Ik speelde enkel Hive, Herrlof en Mr Jack. Deze waren allen prima en mogen dus zeker door naar de volgende ronde. Als 4de heb ik Qwixx gekozen omdat ik de andere variant zeker OK vind.
Ik speelde enkel Hive, Herrlof en Mr Jack. Deze waren allen prima en mogen dus zeker door naar de volgende ronde. Als 4de heb ik Qwixx gekozen omdat ik de andere variant zeker OK vind.
-
Johanna
- Caballero
Ik heb gestemd op Mr. Jack, Hive, Glasgow en Qwixx duel. De eerlijkheid gebeidt te zeggen dat ik de meeste andere spellen nooit gespeeld heb.
- Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Gestemd! Glasgow is hier toch wel favoriet hoor, een verrassend compleet spel!
-
SvAtje
- Standaard moderator
Hive, Herrlof en Qwixx hebben mijn stem gekregen. De eerste twee trainen je hersencellen, terwijl de laatste lekker gedachtenloos wegspeelt. 
-
Kevin
- Hazelnoot Ridder
Hive: eenvoudige regels, snel uitgelegd, direct 'opgezet', veel diepgang/tactiek, sterk materiaal, snel gespeeld en snel revanchematchke, ideaal om mee te nemen in je rugzak op trip.
zelf in de collectie.
Friessche velden: zowat het tegenovergestelde --> veel opzetwerk, veel regels, lange uitleg, lange speelduur. Maar een fantastische Uwe voor 2 spelers met veel diepgang en tactiek.
In de collectie gehad, maar verkocht omdat hij te weinig op tafel kwam (owv de speelduur, etc)
De rest heb ik helaas niet gespeeld.
zelf in de collectie.
Friessche velden: zowat het tegenovergestelde --> veel opzetwerk, veel regels, lange uitleg, lange speelduur. Maar een fantastische Uwe voor 2 spelers met veel diepgang en tactiek.
In de collectie gehad, maar verkocht omdat hij te weinig op tafel kwam (owv de speelduur, etc)
De rest heb ik helaas niet gespeeld.
- Bert B.
- Professor Pimpel
De Friesche Velden heb ik een aantal keer gespeeld, vond het ook veel opzet- en opruimwerk en inderdaad een lange speelduur.
Ik had de indruk dat het nogal repetitief is, d.w.z. de meest efficiënte volgorde van acties zien te vinden. Thematisch met het indijken wel leuk.
Ik had de indruk dat het nogal repetitief is, d.w.z. de meest efficiënte volgorde van acties zien te vinden. Thematisch met het indijken wel leuk.
- Renkoekoek
- Matroos
Wat zijn er nog veel tweespelersspellen te ontdekken, terwijl ik toch dacht dat ik al een volle plank had..
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
glasgow, herrlof, limes en qwixx hebben mijn stem gekregen. leuk om te zien dat er ook titels tussen staan die me helemaal niks zeggen.
~ Always look on the bright side of life ~

-
DomusCasa
- Website beheerder
Gestemd op de spellen die ik uit deze poule heb gespeeld, maar er zijn er wel een paar die ik nog eens zou willen spelen.
- De Spellenreporter
- Condottiërre
- Contacteer:
Als het dino's heeft, heeft het mijn stem 
- Jerome
- Gouverneur
Friesche Velden is Uwes beste spel, vind ik, niet in de laatste plaats omdat het spel verhaalt over de streek waar hij vandaan komt.
Hive is mijn meest gespeelde tweespelerspel en zal dat waarschijnlijk ook blijven.
Van de GIPF-serie is PÜNCT niet mijn favoriet maar ze zijn allemaal de moeite waard.
Met stemmen ging iets mis en zo heb ik niet op Glasgow gestemd terwijl ik dat wel van plan was.
Hive is mijn meest gespeelde tweespelerspel en zal dat waarschijnlijk ook blijven.
Van de GIPF-serie is PÜNCT niet mijn favoriet maar ze zijn allemaal de moeite waard.
Met stemmen ging iets mis en zo heb ik niet op Glasgow gestemd terwijl ik dat wel van plan was.
-
Phaedros
- Grote Dienaar
Geheel mee eens, deze zal mijn collectie nooit verlaten. Thematisch erg sterk! Komt hier regelmatig op tafel. Meestal wel solo, want het is geen spel voor iedereen. Opzettijd vind ik eigenlijk wel meevallen. Met wat bakjes of een inlay ben je binnen twee minuten aan het spelen.Jerome schreef: Friesche Velden is Uwes beste spel, vind ik, niet in de laatste plaats omdat het spel verhaalt over de streek waar hij vandaan komt.
Laatst gespeeld:
-
Jeanet73
- Joker
We blijven een Uwe fan dus op Friesche Velden gestemd. In het verleden ook met veel plezier Tides of Time gespeeld, dus hier ook op gestemd.