Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
De jeugd is al in vakantie. Jij ook? Of moet je nog een even wachten op jouw verdiende extra time? Voor spelers is er onder de vakantie dikwijls extra tijd om een (langer) spel te spelen; of net niet en schuiven andere tijdsbestedingen net dan naar voren.
Vertrek je binnenkort op verre vakantie of kies je niet voor een nabij-vakantie? Besluit je het dit jaar te houden op een thuisvakantie? Welke spellen zullen dan deze vakantie -eindelijk opnieuw- op tafel komen?
Ben je al terug van vakantie? Dan zijn we benieuwd welke spellen je wel en welke je niet gespeeld hebt.
Onze jaarlijks terugkerende vragen:
Stop je gezelschapsspellen in je koffer of rugzak?
Welke spellen reizen mee en waarom?
Hoe verpak je ze, zodat ze ongeschonden mee terugkomen?
Welke reisbestemming kies je dit jaar?
Blijf je dit jaar thuis? Welk spel moet dan absoluut op tafel komen?
Stop je gezelschapsspellen in je koffer of rugzak? Deuh, tuurlijk. In de rugzak voor op de luchthaven en in de bagage voor ter plaatsen.
Welke spellen reizen mee en waarom? De mini reeks van quined. Neemt bijna geen plek in en zijn zo fijn.
Hoe verpak je ze, zodat ze ongeschonden mee terugkomen? Gewoon goed inpakken
Welke reisbestemming kies je dit jaar? USA.
Morgen eerst 2 weken kamperen (weekje Friesland, weekje Gent), en dan gaan de spellen in de twee grote spellentassen van Boardgametables. En wellicht nog een kleintje.
1 augustus nog een keer, dan vliegen, en dan gaan alleen kleine spellen mee. En gezien de Schipholellende geen zeldzame dingen, en verdeeld over alle tassen/koffers, waaronder de handbagage. Lijkt me de slimste voorbereiding op eventueel gedoe qua verloren/achtergebleven tassen.
Hier gaat het 2 weken kamperen worden met een caravan (niet mijn caravan), maar er is vast wel ruimte voor een krat met spellen. Sowieso gaat Wingspan mee. Waarschijnlijk ook verschillende dobbelspelletjes en It's a Wonderfull World was vriendin lief zo goed bevallen dat die ook een grote kans maakt om in de krat te komen.
Voor buiten neem ik Kubb en Mollky mee.
Ik ga sinds lange tijd weer vliegen. Ik zit me af te vragen of ik Ark Nova op een goede manier mee zou kunnen krijgen in mijn handbagage. In mijn koffer vind ik niet zo'n goed plan. Iemand tips/ervaringen hiermee of moet ik me noodgedwongen beperken tot de kleinere dozen?
Mr Jummy schreef:
Ik ga sinds lange tijd weer vliegen. Ik zit me af te vragen of ik Ark Nova op een goede manier mee zou kunnen krijgen in mijn handbagage. In mijn koffer vind ik niet zo'n goed plan. Iemand tips/ervaringen hiermee of moet ik me noodgedwongen beperken tot de kleinere dozen?
Check deze. Zo kan het misschien?
Ikzelf begin er niet aan en zal Ark Nova even moeten missen. Wij gaan kamperen in Zweden en nemen alleen losse dobbels, schrijfblokjes, stiftjes (de Clevers, Geven en nemen, Railroad Ink) en een hoop kleine kaartspelletjes mee. Spicy, Metropolis, Lama, enzovoort. En Deep Sea Adventure natuurlijk. O... en Hive. Zombie dice lukt ook nog wel. En Kubb natuurlijk, want in Zweden kun je niet zonder.
Mr Jummy schreef:
Check deze. Zo kan het misschien?
Ikzelf begin er niet aan en zal Ark Nova even moeten missen. Wij gaan kamperen in Zweden en nemen alleen losse dobbels, schrijfblokjes, stiftjes (de Clevers, Geven en nemen, Railroad Ink) en een hoop kleine kaartspelletjes mee. Spicy, Metropolis, Lama, enzovoort. En Deep Sea Adventure natuurlijk. O... en Hive. Zombie dice lukt ook nog wel. En Kubb natuurlijk, want in Zweden kun je niet zonder.
Haha, brillant! Zo'n hobby project zie ik niet helemaal zitten, maar respect voor deze reiseditie!
Wij gaan bijna altijd met de auto weg, dit jaar naar Oostenrijk.
Er zitten dan twee of drie 18xx spellen in een big shopper, die precies achter de voorstoelen op de grond kan staan. 1844/1854 zit daar altijd bij en zal ook het meest gespeeld gaan worden (solo), nog toepasselijk ook (voor de 1854 helft dan).
Meestal zit er ook nog een Agricola 2P, Patchwork en Love Letter in die tas, die in de praktijk waarschijnlijk ongespeeld weer aan de terugreis beginnen, na 3 weken.
Gerelateerd hieraan zijn ook een grote klaptafel en een pokerkoffer ingepakt.
@ Lord, waar in Oostenrijk ga je naar toe? Wellicht kan ik je nog tips geven aangezien ik daar begin mei nog ben geweest. Ik zat toen in de buurt van Sell am See.
Ik zit iets westelijker, in Aschau im Zillertal.
Plan is lekker te gaan wandelen overdag en aan het eind van de dag aan de 18xx.
Wij gebruiken daarvoor trouwens al een aantal vakanties de app Komoot, dat is ideaal. Zeker in Oostenrijk omdat je de wandeling kan uitkiezen (ook) op basis van het aantal hoogtemeters. Als dat richting de 1000 gaat haken wij toch af namelijk.
Vanaf jou plaats is een bezoekje aan de Krimmler wasserfalle ook nog goed te doen. Prachtig is dat. Aan de ene kant heb je een goed aangelegd pad omhoog, maar ga je de brug over dan heb je rotsige pad afdaling omlaag. Die moet je zeker niet nemen als al die stenen door regen naar zijn, maar ik vind het wel een avontuurlijke route die de moeite waard is!
Ik zat er maar 7 dagen en heb ook nog de Grossglockner (wel erg dure tolweg om er te komen, dacht iets van 40 euro per auto) en Liechtensteinerklamm gezien (ligt wel in Oostenrijk en niet in Oostenrijk). Die klamme is prachtig. Je hebt er meerdere, maar dit zit de mooiste zijn. De wenteltrap is erg bijzonder daarbij.
Normaal gesproken proberen we 1 uur, 1,5 max aan te houden (enkele reis) naar een bestemming. Qua wandelen gaat dat prima want 2 jaar terug waren we in Karinthie vlak bij de Italiaanse grens en konden we genoeg wandelingen vinden in die range.
Is trouwens langzamerhand wat off topic dit vrees ik, dus excuses aan de andere forumvakantiespellenspelers...