Wingspan nieuwtjes afgelopen week: Nesting Box!

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Wingspan nieuwtjes afgelopen week: Nesting Box!

Bericht door Bart »

Dagmar schreef: We gaan wel erg buiten het onderwerp om zo.
Gelijk heb je.
Dagmar schreef: Maar anyway, hier ben ik het niet geheel mee eens. Ik heb hele goede ervaringen met de klantenservice van 999 (hulde voor hoe zij verloren onderdelen opsturen, al dan niet tegen een kleine vergoeding) en die van White Goblin heb ik nooit nodig gehad (dus is nog beter). En als je twee partijen noemt dan is het minimaal een duopolie en geen monopolie. En aangezien er toch nog flink wat andere uitgevers in Nederland actief zijn (Geronimo, Asmodee, Ravensburger, Quined en ga nog maar even door), is het zeker ook geen duopolie.

Ik snap dat het flink balen is als een uitbreiding niet in het Nederlands uitkomt en dat je dat liever van te voren had willen weten. Van goedlopende spellen komen volgens mij de uitbreidingen ook altijd/meestal wel uit. Maar het Nederlands taalgebied is klein en als een spel dan minder goed loopt, dan snap ik ook wel dat het voor een uitgever niet rendabel is om de uitbreiding uit te brengen. Dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen.
Bedankt voor je toelichting Dagmar.

En nu mensen: terug naar het onderwerp van dit draadje.
Afbeelding

Labels:
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Splits het maar af dan want het is wel een onderwerp waar het nodige over gezegd kan worden.
Met name Harleymans vergelijking met het DE logo raakt de kern van deze zaak. De oubollige logo’s met clowns, dwergen en ander gespuis ontsieren menig spel. Kom op uitgevers, het is 2022 en de grafische standaarden liggen elk decennium weer een stukje hoger, of in ieder geval anders.

Re: Klein taalgebied. Nederland is geen klein land. Misschien niet zo groot als Italië of Duitsland, laat staan de Engelssprekende wereld, maar nog altijd stukken groter dan alle Scandinavische landen, bijna alle Oost-Europese landen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Mij valt dan vies tegen dat zelfs voor een evergreen als Agricola niet de moeite genomen wordt om de gereviseerde editie van De Veenboeren uit te brengen. Het schaadt mijn vertrouwen in 999.

Tenslotte, om met een positieve noot te eindigen, niks dan goede ervaringen met de klantenservice van 999. Dat doen ze prima.
Eis-T
Grote Dienaar

Bericht door Eis-T »

Jammer! Mijn hoop is nu gevestigd op Essen SPIEL. Of op een group-buy achtige constructie om shipping en invoertoestanden te besparen.

Niet om te stoken, maar als 999 games het niet ziet zitten de nesting box uit te brengen dan kan een andere uitgever daar toch op duiken? of is het een exclusieve samenwerking tussen stonemaier en 999?
Afbeelding
Een regionale bordspelagenda, blogs en meer: WageningenBoardGamers
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Stonemaier niet naar Spiel komt (daar hoopte ik ook op). Ik houd er dus maar rekening mee dat het een grote uitgaaf gaat worden, zeker met de huidige dollar-euro-wisselkoers.
Sinedia
Grote Dienaar

Bericht door Sinedia »

Hmm... dat is jammer dat ze niet deze kant opkomen.
Gezien de doos simpelweg een doos is (en we dus geen taalissues daarmee hebben) hoop ik inderdaad ook op een andere uitgever... van mijn part een Duitse of Belgische uitgever... dat scheelt in ieder geval met de transportkosten (ten opzichte van Amerika).
Afbeelding
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Sinedia schreef: Hmm... dat is jammer dat ze niet deze kant opkomen.
Gezien de doos simpelweg een doos is (en we dus geen taalissues daarmee hebben) hoop ik inderdaad ook op een andere uitgever... van mijn part een Duitse of Belgische uitgever... dat scheelt in ieder geval met de transportkosten (ten opzichte van Amerika).
Stonemaier heeft een EU Store: https://europe.stonemaiergames.com
Afbeelding
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Mag ik deze 5 minuten van mijn leven terug? :lol:

Je een beetje druk maken om een logo en een rode balk op een doos.. :eh:
Afbeelding
Bert B.
Professor Pimpel

Bericht door Bert B. »

Sinedia schreef: Gezien de doos simpelweg een doos is ...
Dit is denk ik de belangrijkste reden om er hier niets mee te doen. Ik zie het niet gebeuren dat Intertoys en aanverwante winkels een lege doos in het schap gaan zetten. Ten eerste is het schapruimte die voor iets anders gebruikt kan worden, ten tweede kan je wachten op de klanten die klagend terug komen met de mededeling dat er niets in de doos zit.
Naar mijn inschatting zijn de meeste bordspellenkopers mensen die gewoon een spel willen kopen en is het een minderheid die allerlei extra's koopt.

Afgelopen zaterdag was ik in een flinke speelgoedwinkel in Vlaanderen. Een hele stelling stond vol met spellen in de categorie Monopoly, Risk t/m Mens erger je niet.
Daar tegenover een halve stelling met de "betere" bordspellen.
Die verhouding zal toch niet zomaar willekeurig zijn?
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Bert B. schreef:
Sinedia schreef: Gezien de doos simpelweg een doos is ...
Dit is denk ik de belangrijkste reden om er hier niets mee te doen. Ik zie het niet gebeuren dat Intertoys en aanverwante winkels een lege doos in het schap gaan zetten. Ten eerste is het schapruimte die voor iets anders gebruikt kan worden, ten tweede kan je wachten op de klanten die klagend terug komen met de mededeling dat er niets in de doos zit.
Naar mijn inschatting zijn de meeste bordspellenkopers mensen die gewoon een spel willen kopen en is het een minderheid die allerlei extra's koopt.

Afgelopen zaterdag was ik in een flinke speelgoedwinkel in Vlaanderen. Een hele stelling stond vol met spellen in de categorie Monopoly, Risk t/m Mens erger je niet.
Daar tegenover een halve stelling met de "betere" bordspellen.
Die verhouding zal toch niet zomaar willekeurig zijn?
Ik snap je punt van 2 eerder van het schap is de klassieke spellen en kinderspellen van MB.

Maar die spellen zoals Risk en Monopoly zijn ook niet van een 999 of WGG. Wingspan staat er ook niet bij. Soms een Ticket to Ride nog net wel.

Maar ik snap de keuze van 999 heel goed met de opmerking het blijft maar een doos.
delia
Party Animal

Bericht door delia »

Ik ga de box ws wel aanschaffen, maar heb de nl versie van 999 games.
Is er iemand die de Engelse uitbreiding dan wil overnemen tegen die tijd?
Afbeelding
aidovive
Meeple

Bericht door aidovive »

delia schreef: Ik ga de box ws wel aanschaffen, maar heb de nl versie van 999 games.
Stonemaier gaat de box ook zonder Asia uitbreiding aanbieden.
https://europe.stonemaiergames.com/
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

aidovive schreef:
delia schreef: Ik ga de box ws wel aanschaffen, maar heb de nl versie van 999 games.
Stonemaier gaat de box ook zonder Asia uitbreiding aanbieden.
https://europe.stonemaiergames.com/
Waar staat dat? Volgens mij is dat nog niet zeker. Wel zeker is dat partneruitgevers dat doen, zoals bijvoorbeeld Matagot. 999 Games niet. En SM zelf alleen als eventuele tweede print, als de transportkosten dalen.
Afbeelding
framegote
PIONier

Bericht door framegote »

ik heb uit andere reacties begrepen dat 999games de nestingbox niet gaat uitgeven. Reden te meer om dan maar de webwinkel van eh .... de maker (ben bij het typen van deze reactie z'n naam even kwijt) te gebruiken.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Naast Wingspan Asia is nu ook de Nesting box verkrijgbaar bij Stonemaier Games... klik op de foto voor meer informatie:Afbeelding
Afbeelding
Fregonar
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Karel Titeca

Bericht door Fregonar »

2 belangrijke zaken over de Nesting Box:

- De Nesting Box die door Stonemaier verkocht wordt, bevat de Engelse editie van de Asia-uitbreiding. Zonder uitbreiding is hij bij Stonemaier _niet_ verkrijgbaar.
- Door problemen met de Shipping-opties is de Nesting Box tijdelijk verwijderd uit de Europese Stonemaier store. Momenteel staat hij op "Uitverkocht" maar hij komt straks terug!