Wingspan nieuwtjes afgelopen week: Nesting Box!
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Re: Wingspan nieuwtjes afgelopen week: Nesting Box!
Het is me gelukt om hem te bestellen. Het is wel een flinke uitgaaf, maar voor een van mijn (en mijn mans) lievelingsspellen heb ik het wel over.
Dank dat jullie deelden dat ze in de verkoop waren.
Dank dat jullie deelden dat ze in de verkoop waren.
Labels:
-
Fregonar
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: Karel Titeca
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Dan hoop ik dat je geen 40 euro shipping betaald hebt, want dat was het foute bedrag (en de reden dat de box tijdelijk offline gehaald is).Dagmar schreef: Het is me gelukt om hem te bestellen. Het is wel een flinke uitgaaf, maar voor een van mijn (en mijn mans) lievelingsspellen heb ik het wel over.
-
Fregonar
- Grote Dienaar
Als iemand de Nesting Box wil bestellen van https://europe.stonemaiergames.com/prod ... -expansion
Als tijdelijke fix voor het shipping-probleem moet je de currency van de store veranderen van € EUR naar £ GBP. Dan gaat je order netjes door.
Tijdelijk probleem — Stonemaier verontschuldigt zich voor het ongemak.
Als tijdelijke fix voor het shipping-probleem moet je de currency van de store veranderen van € EUR naar £ GBP. Dan gaat je order netjes door.
Tijdelijk probleem — Stonemaier verontschuldigt zich voor het ongemak.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Ah. Vandaar. Ik heb die 40 betaald idd. Stonemaier kennende, komt dat wel goed. En verder sluit ik me helemaal aan bij de observatie van Dagmar.Fregonar schreef:Dan hoop ik dat je geen 40 euro shipping betaald hebt, want dat was het foute bedrag (en de reden dat de box tijdelijk offline gehaald is).Dagmar schreef: Het is me gelukt om hem te bestellen. Het is wel een flinke uitgaaf, maar voor een van mijn (en mijn mans) lievelingsspellen heb ik het wel over.
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Ik heb 24 euro voor de shipping betaald, dus dat is goed gegaan (al blijft het veel geld voor een lege doos).
-
Fregonar
- Grote Dienaar
Ja hoor. Niets dat een mailtje naar contact@stonemaiergames.com niet kan oplossen.Pura Vida schreef: Ik heb die 40 betaald idd. Stonemaier kennende, komt dat wel goed.
-
Fregonar
- Grote Dienaar
Correctie: een gevulde doos.Dagmar schreef: Ik heb 24 euro voor de shipping betaald, dus dat is goed gegaan (al blijft het veel geld voor een lege doos).
-
Pura Vida
- Kardinaal
Had ik gedaan idd. En refund is al geregeld door Stonemaier. Vind ik heel netjes.Fregonar schreef:Ja hoor. Niets dat een mailtje naar contact@stonemaiergames.com niet kan oplossen.Pura Vida schreef: Ik heb die 40 betaald idd. Stonemaier kennende, komt dat wel goed.
-
Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Nu mag ik zelf graag spellen upgraden en heb ook bij Wingspan alle kartonnen tokens vervangen voor houten voedsel fiches.
Maar even voor mijn beeldvorming; Wingspan Asia is los €47 en de nesting box incl. Asia is €117. Dat is dus €70 voor een lege doos??
Maar even voor mijn beeldvorming; Wingspan Asia is los €47 en de nesting box incl. Asia is €117. Dat is dus €70 voor een lege doos??
-
Fregonar
- Grote Dienaar
Hij is niet leeg. Het is een organiser. Er zit een plastic tray in, er zijn 3 lagen met allerlei vakjes, er zijn indelingskaartjes, ...Lucky Jack schreef: Maar even voor mijn beeldvorming; Wingspan Asia is los €47 en de nesting box incl. Asia is €117. Dat is dus €70 voor een lege doos??![]()
Het is een hele mooie doos. Maar ja, een hele dure doos. Heel veel lucht om te vervoeren op containerschepen, en containerschepen zijn momenteel pokkeduur...
-
Pura Vida
- Kardinaal
Die box is natuurlijk veel te duur, als je er probeert 'objectief' naar te kijken. Dat lukt mij alleen niet. Ik zie het als een kunstwerk waar ook nog eens alles van Wingspan in past. Dus ja, ik moest hem toch bestellen. Pijn in de portemonnee maar ik verheug me rot.Fregonar schreef:Hij is niet leeg. Het is een organiser. Er zit een plastic tray in, er zijn 3 lagen met allerlei vakjes, er zijn indelingskaartjes, ...Lucky Jack schreef: Maar even voor mijn beeldvorming; Wingspan Asia is los €47 en de nesting box incl. Asia is €117. Dat is dus €70 voor een lege doos??![]()
Het is een hele mooie doos. Maar ja, een hele dure doos. Heel veel lucht om te vervoeren op containerschepen, en containerschepen zijn momenteel pokkeduur...
Anyway: hij raakt overal uitverkocht en online gaat men los omdat men achter het net vist. In de Europa winkel van SM zijn er nog beschikbaar.
Tot slot: ik snapte het al niet, maar vind het intussen gewoon stom en een beetje dom dat ze bij 999 deze Nesting Box niet hebben meegepikt. Het had ze veel goodwill en zeker geen verlies opgeleverd.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Ik begrijp heel goed dat er mooie materialen zijn gebruikt en dat transport duur is, maar hoe kun je uitleggen dat deze boos met inlays en extraatjes € 70,- euro kost, terwijl het basisspel van Wingspan inclusief alle materialen en kaarten voor een gemiddelde verkoopprijs van € 45,- te koop is.Fregonar schreef:Hij is niet leeg. Het is een organiser. Er zit een plastic tray in, er zijn 3 lagen met allerlei vakjes, er zijn indelingskaartjes, ...Lucky Jack schreef: Maar even voor mijn beeldvorming; Wingspan Asia is los €47 en de nesting box incl. Asia is €117. Dat is dus €70 voor een lege doos??![]()
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Ik vind het ook een hele uitgaaf. Als ik het me goed herinner kostte de verzamelbox voor star realms me een paar jaar geleden 25 euro.
Maar de hebzucht voor een mooi box waar al mijn Wingspan goodies in kunnen won met gemak. Ik hoop dat ik hem snel in huis ga hebben.
En dat de 999 versie van de Azië uitbreiding snel volgt.
Maar de hebzucht voor een mooi box waar al mijn Wingspan goodies in kunnen won met gemak. Ik hoop dat ik hem snel in huis ga hebben.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Wat valt er verder nog aan uit te leggen, bovenop wat in dit draadje al is geschreven? Materialen, productie met beperkte oplage, vervoer, winstmarge... dat alles bij elkaar dus. Plus dit (ik citeer mezelf even):Edwin84 schreef:Ik begrijp heel goed dat er mooie materialen zijn gebruikt en dat transport duur is, maar hoe kun je uitleggen dat deze boos met inlays en extraatjes € 70,- euro kost, terwijl het basisspel van Wingspan inclusief alle materialen en kaarten voor een gemiddelde verkoopprijs van € 45,- te koop is.Fregonar schreef:Hij is niet leeg. Het is een organiser. Er zit een plastic tray in, er zijn 3 lagen met allerlei vakjes, er zijn indelingskaartjes, ...Lucky Jack schreef: Maar even voor mijn beeldvorming; Wingspan Asia is los €47 en de nesting box incl. Asia is €117. Dat is dus €70 voor een lege doos??![]()
M.a.w. de prijs is eigenlijk niet te objectiveren. En dat blijkt, want hij raakt nogal snel uitverkocht. Stonemaier heeft nog uitgebreid onderzocht wat de vraag zou kunnen zijn en hebben dat vervolgens toch onderschat. Ik dacht en denk uiteraard nog steeds dat de markt voor dit soort extra's vrij groot is en dat de prijs minder invloed heeft op de vraag dan je misschien zou willen. Ze hadden zelfs meer kunnen vragen. Stukje inelastische vraag, zeg maar.box is natuurlijk veel te duur, als je er probeert 'objectief' naar te kijken. Dat lukt mij alleen niet. Ik zie het als een kunstwerk waar ook nog eens alles van Wingspan in past. Dus ja, ik moest hem toch bestellen. Pijn in de portemonnee maar ik verheug me rot.
O en dit:
Daar schreef ik parallel overheen. Sorry. En precies dat ja.Dagmar schreef: Ik vind het ook een hele uitgaaf. Als ik het me goed herinner kostte de verzamelbox voor star realms me een paar jaar geleden 25 euro.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Nu zeg je dat vervoer de prijs opdrijft. Nu vraag ik me af: Is die 70 euro inclusief of exclusief verzending naar je huis?Pura Vida schreef:Wat valt er verder nog aan uit te leggen, bovenop wat in dit draadje al is geschreven? Materialen, productie met beperkte oplage, vervoer, winstmarge... dat alles bij elkaar dus. Plus dit (ik citeer mezelf even):Edwin84 schreef:Ik begrijp heel goed dat er mooie materialen zijn gebruikt en dat transport duur is, maar hoe kun je uitleggen dat deze boos met inlays en extraatjes € 70,- euro kost, terwijl het basisspel van Wingspan inclusief alle materialen en kaarten voor een gemiddelde verkoopprijs van € 45,- te koop is.Fregonar schreef:Hij is niet leeg. Het is een organiser. Er zit een plastic tray in, er zijn 3 lagen met allerlei vakjes, er zijn indelingskaartjes, ...Lucky Jack schreef: Maar even voor mijn beeldvorming; Wingspan Asia is los €47 en de nesting box incl. Asia is €117. Dat is dus €70 voor een lege doos??![]()
Het is een hele mooie doos. Maar ja, een hele dure doos. Heel veel lucht om te vervoeren op containerschepen, en containerschepen zijn momenteel pokkeduur...M.a.w. de prijs is eigenlijk niet te objectiveren. En dat blijkt, want hij raakt nogal snel uitverkocht. Stonemaier heeft nog uitgebreid onderzocht wat de vraag zou kunnen zijn en hebben dat vervolgens toch onderschat. Ik dacht en denk uiteraard nog steeds dat de markt voor dit soort extra's vrij groot is en dat de prijs minder invloed heeft op de vraag dan je misschien zou willen. Ze hadden zelfs meer kunnen vragen. Stukje inelastische vraag, zeg maar.box is natuurlijk veel te duur, als je er probeert 'objectief' naar te kijken. Dat lukt mij alleen niet. Ik zie het als een kunstwerk waar ook nog eens alles van Wingspan in past. Dus ja, ik moest hem toch bestellen. Pijn in de portemonnee maar ik verheug me rot.
O en dit:Daar schreef ik parallel overheen. Sorry. En precies dat ja.Dagmar schreef: Ik vind het ook een hele uitgaaf. Als ik het me goed herinner kostte de verzamelbox voor star realms me een paar jaar geleden 25 euro.