Speel & Sale van de Goblins op 25 maart in Zwolle

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Speel & Sale van de Goblins op 25 maart in Zwolle

Bericht door Lucky Jack »

Ik ben er geweest en vond het maar matig. Sommige oudere spellen waren wel voor een leuke prijs te halen (zo uit mijn hoofd Mercado voor €18), maar voor de rest veel voor amper de marktprijs of zelfs hoger (Arnak voor €50, op Bol is deze momenteel €48,50 en was laatst voor €35 bij Alternate). Mercado staat zelfs voor €9,50 op Crowdfinder

Ik was er binnen een uurtje weer weg en heb alleen even een potje 7 Rounds gespeeld. Zelf nog Everdell Spicecrest meegenomen voor €50. Dat was zeker geen aanbiedingsprijs, maar ik wou Spicecrest toch al hebben en wou toch niet met lege handen weg.

Even voor de beeldvorming; er stonden denk ik 8 pallets met spellen in het midden en aan de zijkant 1 rij tafeltjes om een zeer select aantal spellen te spelen

Gelukkig was het voor mij maar 10 minuten rijden, anders had ik wel gebaald denk ik. Mocht nog wel even €8 parkeerkosten aftikken. :problem:
Afbeelding

Labels:
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Lucky Jack schreef: Ik ben er geweest en vond het maar matig. Sommige oudere spellen waren wel voor een leuke prijs te halen (zo uit mijn hoofd Mercado voor €18), maar voor de rest veel voor amper de marktprijs of zelfs hoger (Arnak voor €50, op Bol is deze momenteel €48,50 en was laatst voor €35 bij Alternate). Mercado staat zelfs voor €9,50 op Crowdfinder

Gelukkig was het voor mij maar 10 minuten rijden, anders had ik wel gebaald denk ik. Mocht nog wel even €8 parkeerkosten aftikken. :problem:
Jammer; een leuk initiatief wat vermoedelijk voor weinigen voor herhaling vatbaar is dan.

Parkeerkosten??? In de 2de Exlo is naar mijn weten geen gebrek aan verlaten weilanden en lege straten :lol:, dus vanwaar die parkeerkosten :think:?
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Ik vind 'matig' wel een hele vriendelijke kwalificatie als ik je ervaringen zo lees. En 8 euro parkeerkosten, dat is waarschijnlijk meer dan wat de gemeente Borger-Odoorn in een jaar aan parkeerbelasting int :D
Afbeelding
Lucky Jack
Stamhoofd

De Speel & Sale was in Zwolle in de IJsselhallen (zalencomplex), dus niet in het hoofdkantoor in 2e Exloërmond, waar aan weilanden inderdaad geen gebrek is.

En de vriendelijke kwalificatie... Tja, ik wil zo'n nieuw initiatief niet direct de grond intrappen en ik heb vorig jaar echt wel een leuke dag gehad bij de speldag op het hoofdkantoor van WGG, dus ik draag ze best een warm hart toe. Daarnaast zag ik hele volksstammen met bigshoppers vol spellen lopen, dus misschien was ik ook niet het beoogde publiek.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Ik heb mijn kaartjes weggegeven aan een vriend, toen ik op de plattegrond zag dat het veel meer sale dan speel zou zijn (zit nog even vast aan mijn aankooploze eerste kwartaal).

Toen ik de foto’s van mijn vriend zag, voelde ik me bijna schuldig. Het leek op de kiekjes een veredelde rommelmarkt zonder sfeer.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Lucky Jack schreef: De Speel & Sale was in Zwolle in de IJsselhallen (zalencomplex), dus niet in het hoofdkantoor in 2e Exloërmond, waar aan weilanden inderdaad geen gebrek is.

En de vriendelijke kwalificatie... Tja, ik wil zo'n nieuw initiatief niet direct de grond intrappen en ik heb vorig jaar echt wel een leuke dag gehad bij de speldag op het hoofdkantoor van WGG, dus ik draag ze best een warm hart toe. Daarnaast zag ik hele volksstammen met bigshoppers vol spellen lopen, dus misschien was ik ook niet het beoogde publiek.
Ahja Zwolle, my bad; niet goed gekeken naar het onderwerp van dit topic.

Misschien moeten ze zoiets dan in HQ houden volgend jaar! Alleen niet iedereen zal bereid zijn naar het spreekwoordelijke einde van de wereld te rijden voor een dagje, daarin heeft Zwolle een streepje voor.
El Rubinio
Professor Pimpel

Bericht door El Rubinio »

Erwin schreef: Ik heb mijn kaartjes weggegeven aan een vriend, toen ik op de plattegrond zag dat het veel meer sale dan speel zou zijn (zit nog even vast aan mijn aankooploze eerste kwartaal).

Toen ik de foto’s van mijn vriend zag, voelde ik me bijna schuldig. Het leek op de kiekjes een veredelde rommelmarkt zonder sfeer.
Precies een reactie die ik van je verwacht had…
El Rubinio
Professor Pimpel

Ik vind het een goed alternatief. Ik begrijp de commentaren ook, en vind ze niet fair. Van enkele onder ons (die ook veelspeler zijn) had ik al bepaalde verwachtingen mbt de reacties, maar ik snap dat in het algemeen niet. Ik denk dat het erg goed is dat er nederlandse uitgevers zijn, en dat iedereen dan de spellen voor de bodemprijs wil hebben snap ik niet echt. Dan draag je de hobby niet echt een warm hart toe zou ik zeggen.

En ik ben er ook geweest natuurlijk, en voor een evenement op deze schaal waarbij de uitgever van restpartijen af wil komen, daarbij kun je toch niet verwachten dat ze ook het nieuwste spel welke slecht enkele weken of dagen op de markt is meteen de bodemprijs vragen. Laten we eerlijk zijn, alle uitgevers moeten er voor meerdere gezinnen wel een boterham aan verdienen. Iets wat enkele onder ons ze niet gunnen…
Het totale aanbod was echt wel meer als de eerder genoemde 8 pallets… ik schat dat er 70 stonden. En het was druk met mensen. Iets wat ook al gezegd werd op de beurs is dat ze gaan kijken om volgend jaar meer tafels neer te zetten. Om dat nu meteen van ze te verwachten bij een eerste initiatief waarbij je niet weet hoeveel er daadwerkelijk komen opdagen is wederom wat te veel gevraagd vind ik.

Kortom volgens mij geslaagd. En voor herhaling vatbaar. En hopelijk dragen wij als lezers van dit forum wat toch meer veelspelers zijn dit initiatief en andere initiatieven een warmer hard toe in de toekomst. En leuk dat een uitgever niet alleen een sale van zijn spellen in een hal doet, maar dat er ook meteen een launch van nieuwe spellen en demo’s aan gekoppeld waren!
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

El Rubinio schreef:
Erwin schreef: Ik heb mijn kaartjes weggegeven aan een vriend, toen ik op de plattegrond zag dat het veel meer sale dan speel zou zijn (zit nog even vast aan mijn aankooploze eerste kwartaal).

Dank, sympathiek van je dat je mijn mildheid waardeert.
El Rubinio
Professor Pimpel

Erwin schreef:
El Rubinio schreef:

Dank, sympathiek van je dat je mijn mildheid waardeert.
:D
Lucky Jack
Stamhoofd

El Rubinio schreef: Ik begrijp de commentaren ook, en vind ze niet fair.
Dus je bent het er mee eens dat er een kern van waarheid in zit, maar dat is niet eerlijk? :?:
Ik denk dat het erg goed is dat er nederlandse uitgevers zijn
Mee eens!
en dat iedereen dan de spellen voor de bodemprijs wil hebben snap ik niet echt.
Als je zelf adverteert met "Op 25 maart organiseert White Goblin Games de eerste editie van Speel & Sale in de IJsselhallen in Zwolle. Hier kun je al onze leuke spellen kopen voor mooie prijzen en kun je onze nieuwste en beste spellen spelen." dan ga je natuurlijk wel bepaalde verwachtingen scheppen. Zeg dan: "op de Speel & Sale kun je een potje 7 Rounds en D-Spirits proberen en spellen boven de marktprijs kopen" maarja, dat trekt natuurlijk niet echt volle zalen. :lol:
Het totale aanbod was echt wel meer als de eerder genoemde 8 pallets… ik schat dat er 70 stonden.
Zijn wij naar dezelfde beurs geweest? 8 pallets met gemiddeld zo'n 9 spellen per pallet dus in totaal misschien 70 spellen stonden er. Veel groter is de collectie van WGG ook niet.

Maar ik deel je sentiment, ik juich het initiatief toe en hoop van harte dat de Speel & Sale uitgroeit tot iets moois. In deze vorm was het voor mij helaas wat teleurstellend.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Wel jammer dat het dan toch.voor.een aantal.mensen tegenviel. Ken wel de aanwezigheid op SpSp van WGG en daar vind ik hun aanbiedingen en het aantal speeltafels altijd erg goed.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Edwin84 schreef: Wel jammer dat het dan toch.voor.een aantal.mensen tegenviel. Ken wel de aanwezigheid op SpSp van WGG en daar vind ik hun aanbiedingen en het aantal speeltafels altijd erg goed.
Op het Spellenspektakel leveren ze een topprestatie. Petje af, grote waardering.

Op Zuiderspel vind ik de aanwezigheid onder de maat. Nauwelijks aankleding van de stand, zag er ook dit jaar armoedig uit. Dat mag beter.
El Rubinio
Professor Pimpel

Lucky Jack schreef:
El Rubinio schreef: Ik begrijp de commentaren ook, en vind ze niet fair.
Dus je bent het er mee eens dat er een kern van waarheid in zit, maar dat is niet eerlijk? :?:
Ik denk dat het erg goed is dat er nederlandse uitgevers zijn
Mee eens!
en dat iedereen dan de spellen voor de bodemprijs wil hebben snap ik niet echt.
Als je zelf adverteert met "Op 25 maart organiseert White Goblin Games de eerste editie van Speel & Sale in de IJsselhallen in Zwolle. Hier kun je al onze leuke spellen kopen voor mooie prijzen en kun je onze nieuwste en beste spellen spelen." dan ga je natuurlijk wel bepaalde verwachtingen scheppen. Zeg dan: "op de Speel & Sale kun je een potje 7 Rounds en D-Spirits proberen en spellen boven de marktprijs kopen" maarja, dat trekt natuurlijk niet echt volle zalen. :lol:
Het totale aanbod was echt wel meer als de eerder genoemde 8 pallets… ik schat dat er 70 stonden.
Zijn wij naar dezelfde beurs geweest? 8 pallets met gemiddeld zo'n 9 spellen per pallet dus in totaal misschien 70 spellen stonden er. Veel groter is de collectie van WGG ook niet.

Maar ik deel je sentiment, ik juich het initiatief toe en hoop van harte dat de Speel & Sale uitgroeit tot iets moois. In deze vorm was het voor mij helaas wat teleurstellend.
Zinloos om hier op te reageren. Ik zou zeggen zie de foto’s die ook op facebook al staan….

Maar omdat je in je eerste zin eigenlijk ook een vraag aan mij richt wil ik die wel toelichten. Ik heb commentaren gezien dat de tafels te vol zaten, en men er niet tussen kwam. Oftewel dat het daar te druk was. Ik heb ook commentaren gezien mbt de prijs… Ik begrijp die commentaren, maar ik ben het niet volledig met ze eens. Natuurlijk wel dat alle tafels goed vol zaten. Maar de prijs….. Ze geven korting op alle spellen, en ja op enkele minder en andere veel. Maar je kunt ook niet van ze verwachten dat alles onder verkoopprijzen van winkels gaat… Ik neem aan dat jij ook alles bij je lokale winkel koopt om die te ondersteunen of niet? Of bij je ook zo dat je altijd de goedkoopste internetwinkel op zoekt? Neem nu Burggraven welke sinds 20 feb in de verkoop is, daarvan kun je toch niet verwachten dat die net als Hansa Teutonica voor bijna de helft van de prijs weg gaat…

Nu ben ik nooit bij de sale van 999 geweest… maar ik ga ervan uit dat zij de nieuwste spellen ook niet met een fikse korting verkopen (tenzij beschadigd).
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Ik was er niet, en heb ook geen mening over hoe het er was, maar wel over het sentiment wat je hier neerzet.
El Rubinio schreef: Ik denk dat het erg goed is dat er nederlandse uitgevers zijn, en dat iedereen dan de spellen voor de bodemprijs wil hebben snap ik niet echt. Dan draag je de hobby niet echt een warm hart toe zou ik zeggen.
Er is een verschil tussen bodemprijzen, en verwachtingen. Ik vind dat je mag verwachten dat als je moet betalen (weinig) om naar een evenement te gaan van een uitgever, die in de advertentie mooie prijzen aanbiedt, dat deze prijs dan lager is dan de gemiddelde prijs elders. Daarmee draag ik de hobby een heel warm hart toe, want ik vind het een mooi initiatief, en ik juich het toe, maar het gaat om verwachtingen die ze ook zelf scheppen.
El Rubinio schreef: Laten we eerlijk zijn, alle uitgevers moeten er voor meerdere gezinnen wel een boterham aan verdienen. Iets wat enkele onder ons ze niet gunnen…
Iedereen gunt ze dat, wat een onzin.
El Rubinio schreef: En hopelijk dragen wij als lezers van dit forum wat toch meer veelspelers zijn dit initiatief en andere initiatieven een warmer hard toe in de toekomst. En leuk dat een uitgever niet alleen een sale van zijn spellen in een hal doet, maar dat er ook meteen een launch van nieuwe spellen en demo’s aan gekoppeld waren!
Ik denk dat ik het al waard zou vinden om 5 euro te betalen en dan alvast de nieuwe releases te mogen spelen die komend jaar uitkomen. Dan hoef ik er niet eens een aanbieding bij. Het initiatief om spelers zo toegang te geven tot je bedrijf is superleuk. Nogmaals het gaat ook om de verwachting die ze zelf scheppen.
Afbeelding