BG Stats vastleggen De Crew

Bord- en kaartspellen voor op je PC & apps voor je smartphone

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door mazinho »

Wie heeft een goeie manier om de resultaten van De Crew over meerdere speelsessie heen in BG Stats te loggen? Ik heropen nu elke keer de eerste “play” en heb in een “score sheet” 50 rijen aangemaakt en leg per rij vast hoeveel pogingen we nodig hadden. Is niet helemaal correct natuurlijk.

Wie weet raad?

Afbeelding

Afbeelding

Sent from my iPhone using Tapatalk
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Mistharfare
Website beheerder

Re: BG Stats vastleggen De Crew

Bericht door Mistharfare »

Je zou de rondes kunnen gebruiken voor het noteren van de pogingen en boards/variants gebruiken om daar aan te geven welke van de 50 je hebt gespeeld.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Mistharfare schreef: Je zou de rondes kunnen gebruiken voor het noteren van de pogingen en boards/variants gebruiken om daar aan te geven welke van de 50 je hebt gespeeld.
dat is precies wat ik doe ja
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

humske schreef:
Mistharfare schreef: Je zou de rondes kunnen gebruiken voor het noteren van de pogingen en boards/variants gebruiken om daar aan te geven welke van de 50 je hebt gespeeld.
Great minds think alike Afbeelding
mazinho
Gouverneur
Contacteer:

Bericht door mazinho »

humske schreef:
Kunnen jullie een schermafbeelding plaatsen zodat ik zie hoe dat eruit ziet? En log je dan voor elke missie een nieuwe “play”?

Instagram @movetherobber
Afbeelding
humske

Bericht door humske »

mazinho schreef:
humske schreef:
Kunnen jullie een schermafbeelding plaatsen zodat ik zie hoe dat eruit ziet? En log je dan voor elke missie een nieuwe “play”?

scherm afbeelding toegevoegd. Afbeelding

maar nee, ik log een sessie van potjes de crew, niet alle losse potjes. Anders gaat het mis in mijn statistieken in mijn optiek.
Dus 1 sessie, kan meerdere potjes bevatten. Dit doe ik door het aantal rounds (zie je nite terug in het printscreen). In de comment sectie zet ik welke levels, die zie je in het printscreen terug.

tsja, en hoe zet je dan win of loss neer? ik doe de meerderheid telt. Dus meeste gewonnen dan wordt t een win. En de ene keer is een sessie/log dus 1 rondje bij wijze van, en de andere keer wel 10 achter elkaar.
Het is maar net wat je fijn vind, dit is mijn manier. Maar zo zijn er nog vele andere.
Bijlagen
de crew log
de crew log

Afbeelding
mazinho
Gouverneur
Contacteer:

Bericht door mazinho »

Ik zie een plusje om rondes toe te voegen; kan je laten zien hoe de ronds er bij jou uit zien? Ik kan wel een aantal rondes aangeven maar dan zie ik niet waar ik per ronde kan invullen in hoeveel pogingen we hem haalden / een score kan geven.

Instagram @movetherobber
Afbeelding
Suzan
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats
Contacteer:

Bericht door Suzan »

Zoals, helaas bij veel spellen, vaak het antwoord is, er is geen één goede manier om The Crew te loggen. Iedereen logt dit anders, omdat ze andere statistieken belangrijk vinden.

Hoe wij het persoonlijk loggen:

Elke missie die we spelen is één potje. We geven daaraan de Board/variant met het mission nummer. Elke poging om de missie te halen is een ronde.
Dus bij 3 pogingen voor een missie, hebben we 1 potje met drie rondes.

Als we 10 missies achter elkaar zouden spelen, hebben we voor die dag dus wel 10 potjes The Crew gespeeld. Veel mensen vinden dit een nadeel, maar dit werkt voor ons.
mazinho schreef: Ik zie een plusje om rondes toe te voegen; kan je laten zien hoe de ronds er bij jou uit zien? Ik kan wel een aantal rondes aangeven maar dan zie ik niet waar ik per ronde kan invullen in hoeveel pogingen we hem haalden / een score kan geven.
Je kan per ronde verder geen informatie toevoegen, dit is alleen 1 getal dat bij het potje onthouden wordt.

Persoonlijk vind ik hoe jij de score sheet hebt ingevuld ook een mooie manier!
mazinho
Gouverneur
Contacteer:

Bericht door mazinho »

Suzan schreef: Persoonlijk vind ik hoe jij de score sheet hebt ingevuld ook een mooie manier!
Ik ook al wil ik graag sessie op verschillende dagen ook op verschillende dagen/locaties liggen. Zou het mogelijk gemaakt kunnen worden om bij de scoresheet een “start numbering at [X]” toe te voegen. Dan kan ik deze vastlegging aanhouden en bij een tweede sessie beginnen te nummeren bij bijvoorbeeld 12 - vergelijkbaar bij een genummerde opsomming in een Word document.

Instagram @movetherobber
Afbeelding
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

De oplossing is om gewoon ieder potje apart te loggen. Het is heerlijk, ik kan het iedereen van harte aanbevelen!
Recent gespeeld:
Afbeelding
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Ik log een avondje Crew gewoon als 1 potje, ongeacht het aantal missies of pogingen.

BG Stats is een geweldige app en ik ben dol op de statistieken, maar alle opties die hier geopperd worden om een spelletje te registreren beginnen in mijn ogen wel erg veel op werk te lijken i.p.v. hobby.
Afbeelding
Suzan
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats
Contacteer:

Bericht door Suzan »

mazinho schreef:
Suzan schreef: Persoonlijk vind ik hoe jij de score sheet hebt ingevuld ook een mooie manier!
Ik ook al wil ik graag sessie op verschillende dagen ook op verschillende dagen/locaties liggen. Zou het mogelijk gemaakt kunnen worden om bij de scoresheet een “start numbering at [X]” toe te voegen. Dan kan ik deze vastlegging aanhouden en bij een tweede sessie beginnen te nummeren bij bijvoorbeeld 12 - vergelijkbaar bij een genummerde opsomming in een Word document.
Spellen over meerdere dagen loggen, en ondersteuning voor campaign spellen staan op de wishlist.
humske

Bericht door humske »

mooi om te zien hoe men het verschillen doet, en zoals is gezegd. er is geen één goede manier. :)

Afbeelding
Sinedia
Grote Dienaar

Bericht door Sinedia »

Ik registreer ze als varianten. Doe ik eigenlijk altijd met spellen die missies, avonturen of wat dan ook hebben. Als ik wil weten welke ik dan nu moet gaan spelen kijk ik snel bij de vorige en dan zie ik welke ik gespeeld heb en of we gewonnen hadden.

Dat ziet er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding
Bijlagen
WhatsApp Image 2023-11-01 at 09.58.04 (1).jpeg
WhatsApp Image 2023-11-01 at 09.58.04.jpeg
Afbeelding
Plaats reactie