Dit draadje is een mooie realiteitscheck en best confronterend ook nog
Ik weet niet of 'groei' van BSM het doel zou moeten zijn, maar een betere zichtbaarheid op grote zoekprogramma's zou al mooi zijn. Wat we zouden moeten bedenken is wat precies de 'externe' waarde is van BSM. Ik denk dan zelf vooral aan de spellendatabase, de vele waarderingen in die database, de vele reviews, recensies, linkjes naar andere inhoud, de spelregelkwesties enzovoort. Dat zijn zaken die heel goed zijn aan BSM, maar die niet vanzelf naar boven komen als je bijvoorbeeld googelt op de naam van een spel. Met name de database is echt wel van grote waarde denk ik en zou best wat beter in de picture mogen zijn in de grote zoekprogramma's. Daar zijn wel methoden voor.
Dan heeft dit forum ook nog een 'interne' waarde natuurlijk, die inderdaad nogal overvleugeld wordt door nieuwe media en afhankelijk is van wat wij er zelf in doen. Wat betreft kletsen, quizzen, discussies en andere leuke dingen rond bordspellen: het forum is zo rijk als we het zelf maken.
Edit: dwars door de post van Niels heen, excuus. Antwoord op je vraag: ja, dan verliezen we iets. Vooral ook een database met alles erop en eraan. Wat je ook zonder forum zou kunnen organiseren natuurlijk, als gezamenlijk beheerde website oid.