Ik vind revive behoorlijk goed en herken deze iritaties eigenlijk niet zo erg. Daar moet ik misschien bij zeggen dat ik het altijd met 3 spelers heb gespeeld, zou dat verschil kunnen maken? Ik snap vooral niet wat je bedoeld met willekeur? De enige "randomness" zijn de tegels toch?Pura Vida schreef: Revive. Ik wacht nog even met mijn oordeel. Zonder meer leuke motieven en mechanismen, maar er zit ook wel erg veel toeval en willekeur in. Irritatie over de ruimte die het inneemt op tafel en de tijd die het kost om het klaar te zetten. En irritatie over veel te grote puntenverschillen. Sommige stammen zijn in bepaalde situaties fantastisch te maximaliseren, waar andere met hangen en wurgen meedoen voor de restjes.
Irritatie over de ruimte ie het inneemt overigens zeker wel, het spel is belachelijk groot.
Ik vind het heel leuk om uit te puzzelen hoe je jouw fractie goed kunt spelen. Overigens duurde het even, maar er is wel regelmaat in de tegeltjes en hun achterkant te vinden. Zo kan het al helpen dat je aan de achterkant kunt zijn of er water of een stad op staat.
Ik vind El Grande een supergoed spel, maar inderdaad wel pas vanaf 4 spelers. Met minder is er te veel ruimte om elkaar niet in de weg te hoeven zitten. Terwijl het in de weg zitten juist het spel goed maakt.siepie schreef: El Grande was een speciale in de hele lijst deze maand, want deze staat al jaren ongespeeld in onze spellenkast. We kwamen nu de nieuwe editie tegen op Zuiderspel en het leek ons handig om dan de uitleg te krijgen en het te spelen. Ik weet niet wat ik van het spel moet vinden, we gaan zeker het thuis nog eens spelen, maar ik denk dat het met 2 personen niet zo leuk is.