Spiel 2024
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: Spiel 2024
Die fabrieken. Honderden e-mails per maand, tientallen contactpogingen op social media, en ook op die beurzen komen er vele tientallen reps aan de stand vervelen. Zo irritant.
Keep Exploring Games
Labels:
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Ik vond de grote hoeveelheid stands van producenten in hal 4 storend voor deze publieksbeurs. In de wetenschap dat ze voor andere (wel op de consument gerichte) standhouders geen plek meer hadden. Dit zal alles te maken hebben met het feit dat de huidige beursbazen ook de Spielwarenmesse organiseren, die zijn groot geworden met business to business evenementen. Zou in de toekomst zomaar een tandje erger kunnen worden.Duiker schreef: di 08 okt 2024, 19:06 Dus ze verwachten een groeiende markt (= meer vraag en aanbod; uitgevers en bezoekers dus). Ik zou niet weten hoe ze dat willen doen en hal 7 niet er aan toe te voegen. Of de hoek met Chinese spammers eruit te vegen, die niks te zoeken hebben op een consumentenbeurs. Of natuurlijk nog meer geld vragen voor een stand, zodat de kleine uitgevers het maar opgeven en het nog meer een Asmodee show wordt.
Asmodee is inderdaad weer prominent aanwezig op Spiel. Zou me niet verbazen wanneer dat blijft groeien. Er zal sowieso een band zijn tussen de huidige beursorganisator en Asmodee, voor corona werkte zij immers voor laatstgenoemde.
- Piet
- Beheerder
- Contacteer:
Ik had het gevoel dat de organisatie niet eens overweegt om de laatste hallen er bij te nemen om meer beursvloer te maken. Maar ze moesten toch een antwoord geven op de vraag. Heel waarschijnlijk zitten ze even aan het plafond wat uitgevers betreft. Vooral als de prijzen voor kleine standjes verhoogd worden.Duiker schreef: di 08 okt 2024, 19:06Dus ze verwachten een groeiende markt (= meer vraag en aanbod; uitgevers en bezoekers dus). Ik zou niet weten hoe ze dat willen doen en hal 7 niet er aan toe te voegen. Of de hoek met Chinese spammers eruit te vegen, die niks te zoeken hebben op een consumentenbeurs. Of natuurlijk nog meer geld vragen voor een stand, zodat de kleine uitgevers het maar opgeven en het nog meer een Asmodee show wordt.Bij de vragenronde kwam er nog de interessante vraag of de organisatie plant om de beursvloer uit te breiden met hallen 7 en 8. Een voordeel zou zijn: er kunnen meer uitgevers komen die meer spellen komen voorstellen. Maar de nadelen zijn ook niet min: de hallen worden nu gebruikt om de bezoekers comfortabel te laten samenkomen voor beurstijd. Bovendien moeten er ook voldoende uitgevers zijn om de hallen gevuld te krijgen.
Na de vragen was het tijd voor de prijsuitreiking van de Deutscher Spiele Preis.
(Voor de duidelijkheid: ik heb er geen idee van wat de kostprijs is voor de kleinste stand. Ik weet wel dat die tarieven tot voor corona zeer schappelijk waren.)
-
El Rubinio
- Professor Pimpel
Nu is Asmodee denk ik ook wel de grootste ter wereld voor dit publiek… maar dat is een gok. Dus toch ook niet vreemd dat zij een groot oppervlak hebben.
En verder hal 7 en of 8 erbij is natuurlijk ook weer meer bezoekers, want ik verwacht dat het gemaximaliseerd is aan oppervlakte voor de veiligheid. Wel weer jammer voor Math Trade.
En verder hal 7 en of 8 erbij is natuurlijk ook weer meer bezoekers, want ik verwacht dat het gemaximaliseerd is aan oppervlakte voor de veiligheid. Wel weer jammer voor Math Trade.
- pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Hoewel er natuurlijk een boel publiek rondloopt, is SPIEL toch zeker ook een Business to business beurs.
Bijna alle uitgevers waar ik goed contact mee heb zijn minstens de helft van de tijd in overleg. Met elkaar, met mogelijke licentie-afnemers, met producenten van de goederen, met kcisktarter/backerkit/gamefound, met designers, etc. etc. Vaak is dit één van de weinige momenten dat ze elkaar kunnen ontmoeten. Dus hoewel voor het publiek zo'n zone met bedrijven die geen spellen publiceren niet zo interessant is, is het heel begrijpelijk dat ze daar zijn.
Bijna alle uitgevers waar ik goed contact mee heb zijn minstens de helft van de tijd in overleg. Met elkaar, met mogelijke licentie-afnemers, met producenten van de goederen, met kcisktarter/backerkit/gamefound, met designers, etc. etc. Vaak is dit één van de weinige momenten dat ze elkaar kunnen ontmoeten. Dus hoewel voor het publiek zo'n zone met bedrijven die geen spellen publiceren niet zo interessant is, is het heel begrijpelijk dat ze daar zijn.

-
Morri
- Jakkiebak!
Afgezien van die stands in Hal 4 heb ik hier als bezoeker ook het een en ander van gemerkt. Zo stond ik in de rij om een spel af te rekenen, stond daar zo'n rep ellenlange verhalen te houden over hun fabriek. De rij achter me, daar aan de kassa, groeide en groeide maar. De standhouder probeerde subtiel een eind te maken aan de monoloog, maar daar reageerde die man maar niet op. Ik had een beetje met die standhouder te doen.Duiker schreef: wo 09 okt 2024, 08:52 Die fabrieken. Honderden e-mails per maand, tientallen contactpogingen op social media, en ook op die beurzen komen er vele tientallen reps aan de stand vervelen. Zo irritant.
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
Ongeveer 2000 euro voor de nu kleinste stand van 15m2.Piet schreef: wo 09 okt 2024, 17:22Ik had het gevoel dat de organisatie niet eens overweegt om de laatste hallen er bij te nemen om meer beursvloer te maken. Maar ze moesten toch een antwoord geven op de vraag. Heel waarschijnlijk zitten ze even aan het plafond wat uitgevers betreft. Vooral als de prijzen voor kleine standjes verhoogd worden.Duiker schreef: di 08 okt 2024, 19:06Dus ze verwachten een groeiende markt (= meer vraag en aanbod; uitgevers en bezoekers dus). Ik zou niet weten hoe ze dat willen doen en hal 7 niet er aan toe te voegen. Of de hoek met Chinese spammers eruit te vegen, die niks te zoeken hebben op een consumentenbeurs. Of natuurlijk nog meer geld vragen voor een stand, zodat de kleine uitgevers het maar opgeven en het nog meer een Asmodee show wordt.Bij de vragenronde kwam er nog de interessante vraag of de organisatie plant om de beursvloer uit te breiden met hallen 7 en 8. Een voordeel zou zijn: er kunnen meer uitgevers komen die meer spellen komen voorstellen. Maar de nadelen zijn ook niet min: de hallen worden nu gebruikt om de bezoekers comfortabel te laten samenkomen voor beurstijd. Bovendien moeten er ook voldoende uitgevers zijn om de hallen gevuld te krijgen.
Na de vragen was het tijd voor de prijsuitreiking van de Deutscher Spiele Preis.
(Voor de duidelijkheid: ik heb er geen idee van wat de kostprijs is voor de kleinste stand. Ik weet wel dat die tarieven tot voor corona zeer schappelijk waren.)
Keep Exploring Games
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
Ja, ik ben ook zelden in mijn stand op Essen. Maar je hebt geen stand nodig om te kunnen meeten he. Ze kunnen ook die sample kits die ze altijd spammen meenemen naar hun meetings. Er zijn ook zat uitgevers (bv Pandasaurus dit jaar) die alleen maar een kleine meeting booth hebben boor de B2B.pieter.schutz schreef: wo 09 okt 2024, 22:30 Hoewel er natuurlijk een boel publiek rondloopt, is SPIEL toch zeker ook een Business to business beurs.
En je kunt als standhouder je meetings ook in de business lounge houden.
En, de meeste uitgevers mijden die Chinese fabrieken als de pest omdat ze ontzettend irritant zijn. En als je de pech hebt als kleine uitgever tussen die fabrieken te staan, merk je dat echt aan het voetverkeer wat spontaan langs je stand komt.
Maar goed, genoeg mijn irritaties geuit over de Chinese fabrieken op Spiel. We gaan zien wat ze volgend jaar gaan doen om meer ruimte te kunnen bieden aan de uitgevers die dat willen.
Keep Exploring Games
-
speloptafel
- Rooster Booster
Bordspellenpodcast Speloptafel bespreekt deze week zeer uitgebreid de belevingen op Spiel. Welke spellen vielen op? Wat hadden mensen in de tas zitten? En welke spellen zijn gespeeld?
Maar ook 'wat vonden uitgevers ervan?' en het feit dat er een paar uitgevers de spullen weer nét op tijd geleverd kregen.
Bezoekers, uitgevers en spelgeïnteresseerden, je hoort ze allemaal...
https://www.speloptafel.nl/speloptafel- ... piel-2024/
Maar ook 'wat vonden uitgevers ervan?' en het feit dat er een paar uitgevers de spullen weer nét op tijd geleverd kregen.
Bezoekers, uitgevers en spelgeïnteresseerden, je hoort ze allemaal...
https://www.speloptafel.nl/speloptafel- ... piel-2024/