Extra vroeg vertrokken want we vreesden dat de Lego beurs in de andere hal wel eens voor snel gevulde parkeerplaatsen zou kunnen zorgen. Dus we begonnen de dag met koffie en een broodje in de auto op een parkeerplaats heerlijk dichtbij de ingang

Iets voor 10 naar de ingang gewandeld en ja hoor daar waar wij gewoon konden doorlopen stond aan de Lego kant al een wachtrij tot op de straat.
Eerste missie was 'in the fotosteps of Marie Curie' vinden. Ik was heel blij met de duidelijke lijst online waar welke spellen te vinden waren, zo konden we meteen starten bij hetgeen ik zeker wilde proberen. We kregen een duidelijke uitleg van -ik denk Christian ?- en waren vertrokken. Geen expertenspel maar wel zeer vermakelijk, we eindigende met 7-8 in mijn voordeel en het plaatsen van dit spel op de kerstwensenlijst (was ie aanwezig geweest hadden we hem meteen meegenomen).
Oké, dan naar de tweedehands? Een blik op de lange rij wachtenden deed ons anders besluiten, op zoek dan maar naar een vrij plekje bij Sky Team. Alles vol en eerlijk gezegd vond ik deze stand erg krapjes. Niet omdat er 2 spellen per tafel stonden maar omdat alle tafels en stoelen zo dicht op elkaar stonden. Inmiddels hadden al best wat mensen goedgevulde rugzakken (of soms babywagens) bij, een spel testen ingesloten als een sardientje hoeft voor ons niet. We verkiezen standhouders die een tafel minder plaatsen maar waar je aangenaam kan zitten en je niet het gevoel hebt dat de demo-er door jouw schuld als een soort slangenmens rondom de stoel moet kronkelen. Geen Sky team dus.
Even bij Adriaensen gaan snuffelen... auw... scholars of the south tigris aan nog geen 30 euro, dat stak toch even want die heb ik recent een heel stuk duurder gekocht. Komt ervan als je niet kan wachten tot de beurs.. Vervolgens de horeca op gezocht, dat vonden we prima in orde. Water en frisdrank waren netjes geprijsd, het broodje kon misschien als wat aan de dure kant gezien worden maar het smaakte heerlijk vers en bovenal fris, blijkbaar lagen ze gekoeld waardoor ik préparé durfde nemen. Iets wat ik bij beurzen vaak vermijd als ik zie dat de broodjes al wat uren op een schaal liggen te wachten in de 'kamertemperatuur'. Dat was hier dus heel netjes gedaan. Klein puntje van kritiek, onze flessen water werden ons overhandigd door een medewerker die zijn hand over de flesopeningen had geklemd om de flesjes aan te geven. Dat vond ik zelf wat minder fris, uiteindelijk is dat het gedeelte waar ik aan moet drinken. Zou fijner zijn als dat gewoon bij de hals wordt vastgenomen.
Ondertussen ook 2x het toilet opgezocht, geen idee of die dame ook van de forum-fed is of van de Expo zelf maar in ieder geval: zelden zo'n frisse toiletten in een beurs gezien, die zo vaak gepoetst worden en dat dan ook nog eens gratis.
Nieuwe poging voor de tweedehandsmarkt, aha de rij is weg (de betere spellen misschien ook...) maar toch een langgezocht spelletje op de kop kunnen tikken: Alea iacta est.
Inmiddels was het rond half twee en nog steeds kon je vlot spelen en een leeg tafeltje vinden. We hebben nog even naar de uitleg van het prototype van het abdijspel geluisterd, klinkt tof en houden we dus in de gaten. En toen viel mijn oog op een leeg tafeltje Amritsar...was ik ook al een hele tijd benieuwd naar. Ook hier weer een duidelijke uitleg waardoor we snel aan de slag konden. We hebben 1 volledige ronde gespeeld en zijn toen naar Adriaensen gelopen om het spel te kopen. En toen begon de vermoeidheid toe te slaan, het is een gehorige hal en de combi van al dat geroezemoes en mijn hoortoestellen, zorgden ervoor dat we rond 15u huiswaarts gingen. Nog een restaurantje opgezocht onderweg en thuis Amritsar op tafel gelegd om het volledige spel te spelen. Score 49-49 maar ik had meer gebouwd aan de tempel dus 2de overwinning binnen
Bedankt aan de top organisatie, tot volgend jaar!