Ik heb nog steeds knie problemen, dus geen markten voor mij dit jaar. Sowieso is Koningsdag een extra vrije dag, dus vroeg op staan deed ik nooit. Veel te blij met een kans om uit te slapen. Dan kom je ergens rond een uur of één, twee pas aan en dan is vaak het mooiste al weg.
Ik kom wel met enige regelmaat in kringloopwinkels. En daar loop ik tegen iets aan. Of niet. Zoals hierboven al iemand aan gaf: ik ga niet op zoek naar iets specifieks. Ik kijk wat er ligt en soms vind je dan iets leuks. Of gewoon iets waarvan je denkt: voor die twee euro wil ik het wel proberen.
Omdat er vaak nieuwe spellen bij komen, gaan er ook met regelmaat spellen weg. Marktplaats ben ik klaar mee, ik doe tegenwoordig uitsluitend nog aan Vinted. Spellen die we niet meer spelen, of kringloopvondsten die toch niet bevallen, gaan zo door naar een nieuw huis.
Wel is het zo dat de kringloop ten onder aan het gaan is aan zijn eigen succes. Ik hoef niet per sé alles voor een euro, maar als ze voor een oud en matig spel als Land in Zicht ineens 20€ gaan vragen, dan snap ik het niet meer. Hier in de omgeving weet ik ondertussen wel waar ik wel en niet moet kijken voor bepaalde items. Maar we gaan ook wel eens wat verder weg en doen dan een ‘kringlooprondje’. Dan gaan we naar soms wel 8 verschillende kringloopwinkels. Altijd leuk en je komt zelden met lege handen thuis. Veel leuker dan de overvolle vrijmarkten.
Koningsdag 2025
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Dennis77
- Veenboer
Re: Koningsdag 2025
Ik heb nog steeds knie problemen, dus geen markten voor mij dit jaar. Sowieso is Koningsdag een extra vrije dag, dus vroeg op staan deed ik nooit. Veel te blij met een kans om uit te slapen. Dan kom je ergens rond een uur of één, twee pas aan en dan is vaak het mooiste al weg.
Ik kom wel met enige regelmaat in kringloopwinkels. En daar loop ik tegen iets aan. Of niet. Zoals hierboven al iemand aan gaf: ik ga niet op zoek naar iets specifieks. Ik kijk wat er ligt en soms vind je dan iets leuks. Of gewoon iets waarvan je denkt: voor die twee euro wil ik het wel proberen.
Omdat er vaak nieuwe spellen bij komen, gaan er ook met regelmaat spellen weg. Marktplaats ben ik klaar mee, ik doe tegenwoordig uitsluitend nog aan Vinted. Spellen die we niet meer spelen, of kringloopvondsten die toch niet bevallen, gaan zo door naar een nieuw huis.
Wel is het zo dat de kringloop ten onder aan het gaan is aan zijn eigen succes. Ik hoef niet per sé alles voor een euro, maar als ze voor een oud en matig spel als Land in Zicht ineens 20€ gaan vragen, dan snap ik het niet meer. Hier in de omgeving weet ik ondertussen wel waar ik wel en niet moet kijken voor bepaalde items. Maar we gaan ook wel eens wat verder weg en doen dan een ‘kringlooprondje’. Dan gaan we naar soms wel 8 verschillende kringloopwinkels. Altijd leuk en je komt zelden met lege handen thuis. Veel leuker dan de overvolle vrijmarkten.
- pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Wat maakt vinted beter voor bordspellen dan marktplaats?Dennis77 schreef: di 29 apr 2025, 20:38 Omdat er vaak nieuwe spellen bij komen, gaan er ook met regelmaat spellen weg. Marktplaats ben ik klaar mee, ik doe tegenwoordig uitsluitend nog aan Vinted. Spellen die we niet meer spelen, of kringloopvondsten die toch niet bevallen, gaan zo door naar een nieuw huis.
Ik kom er slecht vanaf op marktplaats merk ik.

- Lord Leuber
- Party Animal
Ja, een kringlooprondje doe ik ook vaak.
Ik lach meestal maar gewoon om de prijzen die ik soms zie, en de inconsistentie ervan. Ik kan er wel schik in om hebben om te proberen de redenering erachter te begrijpen. Soms zie je bijvoorbeeld dat ze "besloten" of gevonden hebben dat 999 een "merk" uitgever is, dus dat moet dan iets kosten, zoals het Land in Zicht voorbeeld. Ik vraag me bijna af of dat het Wieringerwerf filiaal van Rataplan was, daar staan vaak meerdere 999 games voor dat soort prijzen, en vervolgens pikte ik tussen de puzzel meuk een GIPF titel (Zertz dacht ik) voor 2 euro op. Met kleding gaat dat vaak net zo. Dan hebbben ze een rek met merkkleding vol met Human Nature en Jack & Jones (ik wil niemand beledigen, maar hopelijk kunnen we eerlijk zijn dat dat niet de duurste kledingmerken zijn) wat ik alleen losjes bekijk voor de humor, en vervolgens vis ik uit de overige kleding een Paul Smith overhemd voor een paar euro. Wat mij betreft hoort het een beetje bij de charme van het kringlopen.
En inderdaad, sommige kom ik gewoon niet meer omdat ik weet dat het geen zin heeft. Eerste alert is: spullen zijn niet geprijsd. Want dan heb ik altijd het gevoel dat precies dat wat ik uitzocht bij de kassa ineens heel duur en bijzonder blijkt te zijn.
Ik lach meestal maar gewoon om de prijzen die ik soms zie, en de inconsistentie ervan. Ik kan er wel schik in om hebben om te proberen de redenering erachter te begrijpen. Soms zie je bijvoorbeeld dat ze "besloten" of gevonden hebben dat 999 een "merk" uitgever is, dus dat moet dan iets kosten, zoals het Land in Zicht voorbeeld. Ik vraag me bijna af of dat het Wieringerwerf filiaal van Rataplan was, daar staan vaak meerdere 999 games voor dat soort prijzen, en vervolgens pikte ik tussen de puzzel meuk een GIPF titel (Zertz dacht ik) voor 2 euro op. Met kleding gaat dat vaak net zo. Dan hebbben ze een rek met merkkleding vol met Human Nature en Jack & Jones (ik wil niemand beledigen, maar hopelijk kunnen we eerlijk zijn dat dat niet de duurste kledingmerken zijn) wat ik alleen losjes bekijk voor de humor, en vervolgens vis ik uit de overige kleding een Paul Smith overhemd voor een paar euro. Wat mij betreft hoort het een beetje bij de charme van het kringlopen.
En inderdaad, sommige kom ik gewoon niet meer omdat ik weet dat het geen zin heeft. Eerste alert is: spullen zijn niet geprijsd. Want dan heb ik altijd het gevoel dat precies dat wat ik uitzocht bij de kassa ineens heel duur en bijzonder blijkt te zijn.
-
Dennis77
- Veenboer
Marktplaats voelt tegenwoordig bijna aan als het afvoerputje van Nederland. Als ik daar iets op zet voor 10 euro, dan wordt er 2 euro geboden. Ik ben naast bordspel liefhebber ook retro game verzamelaar. Als ik dubbele games verkoop, reageren er bijna alleen nog handelaren die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Als koper is het ook verschrikkelijk, want de advertenties met “de kenner weet wat het waard is” en “onzin biedingen worden verwijderd” vliegen je om de oren. Mensen zijn bijdehand. Iemand betichte me er ooit van dat ik iemand anders liet overbieden. Maar dat zit totaal niet in mijn aard, ik handel altijd eerlijk. Ooit een bordspel verkocht waar achteraf het speelbord niet bij bleek te zitten. Hier onvindbaar, dus toen heb ik er eentje gekocht en op laten sturen naar de koper. Uiteindelijk maak ik er dan verlies op, maar ik doe wat ik beloof. Dan hoef ik geen discussies over dat ik de boel zou oplichten.pieter.schutz schreef: wo 30 apr 2025, 01:17Wat maakt vinted beter voor bordspellen dan marktplaats?Dennis77 schreef: di 29 apr 2025, 20:38 Omdat er vaak nieuwe spellen bij komen, gaan er ook met regelmaat spellen weg. Marktplaats ben ik klaar mee, ik doe tegenwoordig uitsluitend nog aan Vinted. Spellen die we niet meer spelen, of kringloopvondsten die toch niet bevallen, gaan zo door naar een nieuw huis.
Ik kom er slecht vanaf op marktplaats merk ik.
En dan Vinted. Wat een verademing. Het scheelt enorm dat je bij Vinted een verkoopprijs moet invullen. Mensen kunnen dan nog wel bieden, maar ik maak niet vaak mee dat iemand 5€ biedt op iets wat ik er voor 20€ op heb staan. Vaak is er ook een grens en mag je niet minder dan 60% bieden van de vraagprijs (soms doen mensen het wel, maar geen idee hoe ze dat doen). Communicatie is er vanuit Nederlanders veel minder. Vinted is natuurlijk internationaal en bijvoorbeeld heel groot in Frankrijk. Ik weet dat we vaak kritiek hebben op de Fransmannen en vrouwen, maar die communiceren altijd en zijn erg vriendelijk. Bordspellen gaan niet vaak naar het buitenland, maar het komt wel voor. Zeker met internationale titels, zoals Ravensburger bevoordeeld vaak heeft. Video games gaan juist wel ook vaak naar het buitenland. Dus die grotere afzetmarkt is een groot voordeel. Verder is voor de kopers de kopersbescherming. Ook als verkoper heb je hier soms voordeel van. Ik heb nu twee keer meegemaakt dat een pakket kwijt was (beide DPD overigens). Een keer als koper en een keer als verkoper. In beide gevallen krijg je bij een zoekgeraakt pakket je geld terug. Dus ook toen ik een artikel had verkocht, kreeg ik gewoon mijn geld. En de koper krijgt dus ook zijn geld terug. Het duurt wat langer voor je je geld krijgt bij Vinted, want de koper moet het ontvangen artikel goedkeuren (of je krijgt na 48 uur na ontvangst automatisch de goedkeuring). Het geld komt dan in je Vinted portemonnee. Je kunt het uit laten betalen op je bankrekening, maar dat duurt ook weer een dag of drie. Zelf vind ik die portemonnee ideaal. Ik gebruik het als een spaarpotje en kan dan “gratis” geld uitgeven op Vinted.
-
DeKerstman
- El Capitan
Heb eens een kijkje genomen bij Vinted….de spellen die ik overweeg aan te schaffen staan daar voor toch wel opvallende bedragen te koop: Nieuwprijs+ danwel daar net onder voor gebruikte spellen.
Als men het daarvoor verkocht krijgt, good for them, maar ik verwacht niet dat ik daar zelf snel wat zal kopen. Voor de verkoop wellicht wel interessant
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als men het daarvoor verkocht krijgt, good for them, maar ik verwacht niet dat ik daar zelf snel wat zal kopen. Voor de verkoop wellicht wel interessant

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- pieter.schutz
- Geheim Genootschap
-
Dennis77
- Veenboer
Succes
-
Dennis77
- Veenboer
Het is wisselend. Laatst keek ik voor Vivid Memories. Veel wisselende prijzen, maar ik vond ook een deluxe edition voor 11 of 13 € ofzo. Daar kun je je geen buil aan vallen. Dus het zal ook wel van de titels afhangen. Hoe meer common een spel is, des te groter de kans op leuke prijzen.DeKerstman schreef: do 01 mei 2025, 22:24 Heb eens een kijkje genomen bij Vinted….de spellen die ik overweeg aan te schaffen staan daar voor toch wel opvallende bedragen te koop: Nieuwprijs+ danwel daar net onder voor gebruikte spellen.
Als men het daarvoor verkocht krijgt, good for them, maar ik verwacht niet dat ik daar zelf snel wat zal kopen. Voor de verkoop wellicht wel interessant![]()
Je kunt ook altijd nog proberen te onderhandelen.