Wingspan uitbreiding 4 komt eraan
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Pura Vida
- Kardinaal
Re: Wingspan uitbreiding 4 komt eraan
Leuk nieuws inderdaad. Heb al even geleden contact opgenomen met 999 over die fan designed bird packs (zie trouwens ook dit draadje), maar ze houden de kaarten nog tegen de borst. Ook v.w.b. de vierde uitbreiding trouwens, wat me verbaast.
Anyway goed nieuws: begin 2026 dus. Check.
Anyway goed nieuws: begin 2026 dus. Check.
Labels:
- WTULTC
- Elfenkoning
De 4e uitbreiding gaat 999Games vast in het Nederlands uitgeven, maar die fanpacks snap ik eigenlijk niet.
Ik zie daar nog steeds niet de meerwaarde van. Immers je moet dezelfde vogel verwijderen uit het deck ik vind de fan getekende vogels een stuk minder mooi.
Aangezien ik verwacht dat de 4e uitbreiding de vogels van Zuid-Amerika betreffen met wellicht weer iets speciaals erbij hoop ik juist dat ze de 5e (Afrika) en 6e (Zuidpool) uitbreiding relatief snel daarachter uit gaan brengen en dan het liefst gewoon alleen maar kaarten zoals de Europa uitbreiding. Kom maar door met meer vogels (en dus combinaties) ipv gedoe met een extra bordje etc..
Ik zie daar nog steeds niet de meerwaarde van. Immers je moet dezelfde vogel verwijderen uit het deck ik vind de fan getekende vogels een stuk minder mooi.
Aangezien ik verwacht dat de 4e uitbreiding de vogels van Zuid-Amerika betreffen met wellicht weer iets speciaals erbij hoop ik juist dat ze de 5e (Afrika) en 6e (Zuidpool) uitbreiding relatief snel daarachter uit gaan brengen en dan het liefst gewoon alleen maar kaarten zoals de Europa uitbreiding. Kom maar door met meer vogels (en dus combinaties) ipv gedoe met een extra bordje etc..
- Dagmar
- Geheim Genootschap
- Contacteer:
Fan packs zijn denk ik wat anders dan de fan art packs. Ik gok dat dit echt nieuwe kaarten zijn (nieuwe vogels met nieuwe acties). Ik ben heel benieuwd.
- Pura Vida
- Kardinaal
Klopt, betreft nieuwe kaarten, géén bestaande. Dat had ik Wiljan ook al uitgelegd in dat andere draadje maar dat was kennelijk moeilijk te lezenDagmar schreef: di 17 jun 2025, 10:14 Fan packs zijn denk ik wat anders dan de fan art packs. Ik gok dat dit echt nieuwe kaarten zijn (nieuwe vogels met nieuwe acties). Ik ben heel benieuwd.
- roubosga
- El Capitan
Er zijn best interessante fan packs gemaakt.
https://boardgamegeek.com/filepage/2535 ... -expansion
https://boardgamegeek.com/filepage/3007 ... n-fan-pack
https://boardgamegeek.com/filepage/2535 ... -expansion
https://boardgamegeek.com/filepage/3007 ... n-fan-pack
- Pura Vida
- Kardinaal
Op BGG gaat een bericht rond dat 999 de vierde uitbreiding van Wingspan niet gaat uitgeven. Ook de "fan designed cards" niet trouwens. Ik geloof daar eerlijk gezegd geen barst van en het zou heel raar en teleurstellend zijn, maar toch... Iemand meer informatie?
-
Joel22
- Stamhoofd
Ik ben ook in shock. Direct 999games gemaild wie weet kunnen meerdere dat doen.
- WTULTC
- Elfenkoning
Tuurlijk heb ze die 4e uitbreiding wel uitbrengen, want waarom hebben ze dan anders de Nesting box uitgebracht? Ik denk dat het risico daarvan beetje maken groter is dan de uitbreiding.
Stel 999Games zou deze niet uitbrengen dan stapt zeker wel een andere Nederlandse uitgever in om deze uit te brengen (licentie). Alleen heeft die uitgever dan niet de verkoopcijfers van Wingspan die 999Games wel heeft. Deze verkoopcijfers en de verkoopcijfers van de reeds uitbrachten uitbreidingen kun je namelijk mooi als basis gebruiken hoeveel je er ongeveer moet gaan produceren.
Stel 999Games zou deze niet uitbrengen dan stapt zeker wel een andere Nederlandse uitgever in om deze uit te brengen (licentie). Alleen heeft die uitgever dan niet de verkoopcijfers van Wingspan die 999Games wel heeft. Deze verkoopcijfers en de verkoopcijfers van de reeds uitbrachten uitbreidingen kun je namelijk mooi als basis gebruiken hoeveel je er ongeveer moet gaan produceren.
- Pura Vida
- Kardinaal
Ik constateer dat voorlopig nog niemand op BSM echte informatie heeft of dat wil/kan delen hier. En dat 999 geen mensen heeft om direct te reageren op dit soort rare berichten. We zullen dus gewoon maar afwachten wat er komt. Voor die 4de uitbreiding is nog tijd zat voor een goeie campagne, voor die fan designed cards dringt de tijd: die komen over vier weken uit, in het Engels dus. 
- Pura Vida
- Kardinaal
Intussen heeft 999 al gereageerd: ze gaan de fan-designed cards niet uitbrengen, maar de vierde uitbreiding wél.Pura Vida schreef: za 20 sep 2025, 09:18 Ik constateer dat voorlopig nog niemand op BSM echte informatie heeft of dat wil/kan delen hier. En dat 999 geen mensen heeft om direct te reageren op dit soort rare berichten. We zullen dus gewoon maar afwachten wat er komt. Voor die 4de uitbreiding is nog tijd zat voor een goeie campagne, voor die fan designed cards dringt de tijd: die komen over vier weken uit, in het Engels dus.![]()
-
Joel22
- Stamhoofd
Yes! Een begrijpelijke keuze al zal het pijn doen voor de mensen die alles van Wingspan willen verzamelen.
- Bert_
- Website beheerder
Zelf kijk ik vooral uit naar de uitbreiding, maar wel onverwacht dat ze de fan-based extra vogels niet uitbrengen voor zo'n populair spel als Wingspan.
Misschien klinkt ie ook eerder cosmetisch, terwijl het eigenlijk toch echt een soort mini-expansion is met extra kaarten.
Wie ik ken koopt vaak de uitbreidingen wel, wil de nesting box (maar kopen 'm vaak niet door de prijs) en malen minder om het eerdere pack met zuiver nieuwe designs.
Misschien klinkt ie ook eerder cosmetisch, terwijl het eigenlijk toch echt een soort mini-expansion is met extra kaarten.
Wie ik ken koopt vaak de uitbreidingen wel, wil de nesting box (maar kopen 'm vaak niet door de prijs) en malen minder om het eerdere pack met zuiver nieuwe designs.
-
Joel22
- Stamhoofd
Oei ondertussen inzage in het proces van de fandesignedcards. Wel heel erg goed gedaan, hoop toch dat ze naar Nederland komen!
Zie hier: https://stonemaiergames.com/announcing- ... xhSnqzSTVg
Zie hier: https://stonemaiergames.com/announcing- ... xhSnqzSTVg
- WTULTC
- Elfenkoning
Het is bekend wanneer ze het werelddeel bekend maken en wanneer de uitbreiding klaar zou leggen zijn:
The next Wingspan expansion is wrapping up production, and we're on track for a late January 2026 launch. The plan is to reveal the continent on December 31 in a 2026 preview livecast.
The next Wingspan expansion is wrapping up production, and we're on track for a late January 2026 launch. The plan is to reveal the continent on December 31 in a 2026 preview livecast.
- WTULTC
- Elfenkoning
Vandaag om 17.00 u via deze livestream wordt het nieuwe continent van Wingspan bekend gemaakt. https://www.youtube.com/live/7rREr_mbf7 ... nvBdvpUU3y