Carcassonne... met welke uitbreidingen speelden wij?

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Carcassonne... met welke uitbreidingen speelden wij?

Bericht door Jerome »

Ooit heel veel Carcassonne gespeeld en alle uitbreidingen tót de Catapult gekocht. Die vond ik belachelijk en ondertussen waren andere spellen populairder in huis. Toen alles verkocht om een paar jaar later toch weer te zwichten voor de donkerblauwe jubileumuitgave (toch?). Er zit een stickervelletje bij om de meeples te beplakken. Dat moet nog gebeuren en misschien dat het dan nog een keer op tafel komt. For old times’ sake.

Carcassonne was, met Catan, het spel dat me weer terug bracht naar de bordspellenwereld. Ik koester mooie herinneringen daaraan maar ben bang dat het nu een beetje zal tegenvallen.

Labels:
Bert B.
Professor Pimpel

Bericht door Bert B. »

Ergens heb ik ook nog uitbreidingen liggen. Volgens mij de eerste die gewoon 'uitbreiding' heet, eentje met iets dat op huisjes lijkt (als ik me goed herinner) en de rivier.
Op ons vakantieadresje spelen we altijd Carcassonne in basisuitvoering en dat vind ik meer dan prima. Overzichtelijk allemaal, duurt niet te lang zodat er tijd overblijft voor nog wat anders er achteraan.
Met wat gepuzzel (BGG) zou ik er misschien achter kunnen komen welke uitbreidingen er allemaal op tafel liggen. Ik denk dat ik straks een spel op tafel leg, maar ik ben wel benieuwd naar de uitslag van deze uitdaging.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

@Jerome: dat was hier ws hetzelfde gegaan, na jaren af en toe gespeeld te hebben met mijn vrouw, lag het vervolgens in de kast te verstoffen totdat onze kinderen dit spel ontdekten. Ik doe toch erg graag weer mee.
@Bert, het wordt tijd om de uitslag bekend te maken denk ik. Geen winnaar dus, helaas. Of eigenlijk wel, namelijk Bart, maar hij liet de prijs aan anderen (of toch niet Bart?). Het kleine gesprekje over deze oude tegelmeester was het posten van de foto toch wel waard 😄.

De tegels op tafel kwamen uit:
:ster: Carcassonne basisspel (klassieker, blijft leuk)
:ster: De Uitbreiding (noodzakelijke uitbreiding)
:ster: Kooplieden en Bouwmeesters (meesterlijke uitbreiding)
:ster: De Draak, Fee en Jonkvrouw (matige uitbreiding)
:ster: De Toren (gemene uitbreiding)
:ster: Burgemeester en Abdijen (leuke uitbreiding)
:ster: Schapen en Heuvels (oké uitbreiding)
:ster: De Rivier 1 (eigenlijk geen uitbreiding)
:ster: De Graaf van Carcassonne (slaat nergens op)(maar de stad is mooi)
:ster: De School (geinige uitbreiding)
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bart »

Pura Vida schreef: ma 13 apr 2026, 22:12 Geen winnaar dus, helaas. Of eigenlijk wel, namelijk Bart, maar hij liet de prijs aan anderen (of toch niet Bart?). Het kleine gesprekje over deze oude tegelmeester was het posten van de foto toch wel waard 😄.
Tja, ik gunde de prijs aan anderen, maar ook ik win af en toe graag iets. Dus...

Absoluut leuk om het nog eens over een stokoud, maar niet te complex én goed spel te hebben. Met herkenbare commentaren. Ook voor ons was de C-verzamelwoede bekoeld na publicatie van De katapult. We spelen nog regelmatig een partijtje, mét zowel de eerste uitbreiding als de rivier er bij.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Bart schreef: do 16 apr 2026, 21:09
Pura Vida schreef: ma 13 apr 2026, 22:12 Geen winnaar dus, helaas. Of eigenlijk wel, namelijk Bart, maar hij liet de prijs aan anderen (of toch niet Bart?). Het kleine gesprekje over deze oude tegelmeester was het posten van de foto toch wel waard 😄.
Tja, ik gunde de prijs aan anderen, maar ook ik win af en toe graag iets. Dus...

Absoluut leuk om het nog eens over een stokoud, maar niet te complex én goed spel te hebben. Met herkenbare commentaren. Ook voor ons was de C-verzamelwoede bekoeld na publicatie van De katapult. We spelen nog regelmatig een partijtje, mét zowel de eerste uitbreiding als de rivier er bij.
Okidoki, de prijs is voor jou! Gefeliciteerd!
Afbeelding
Plaats reactie