Ja, er is veel Everdell te krijgen. Of het te veel is mag je natuurlijk zelf met je portemonnee bepalen!
Ik heb zelf Everdell in de collectie samen met 2 uitbreidingen (New Leaf en Spirecrest), maar nu is het klaar. Ik geef m'n geld liever uit aan iets nieuws.
Everdell: wordt het te veel?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Patries
- Grote Dienaar
Re: Everdell: wordt het te veel?
Ik ben eenmaal begonnen met de uitbreidingen (op volgorde van uitkomen) en nu wil ik alles
Ja, het spel is straks gewoon 300 euro, maar ik krijg elk jaar als kerstpakket een vvv bon van 50 euro, dus dat wordt mijn besteding. Op marktplaats is ook wel eea te vinden, maar nog steeds minstens 40 euro per uitbreiding.
-
Dennis77
- Regenmaker
En wil je naast de uitbreidingen ook de stand alone varianten?Patries schreef: di 26 mei 2026, 09:45 Ik ben eenmaal begonnen met de uitbreidingen (op volgorde van uitkomen) en nu wil ik allesJa, het spel is straks gewoon 300 euro, maar ik krijg elk jaar als kerstpakket een vvv bon van 50 euro, dus dat wordt mijn besteding. Op marktplaats is ook wel eea te vinden, maar nog steeds minstens 40 euro per uitbreiding.
-
Patries
- Grote Dienaar
Nope, daar leg ik voor mezelf de grens. Ik heb van elk spel maar 1 variant. Reden is dat ik mijn kast wil vrijhouden voor andere spellen.
-
Dennis77
- Regenmaker
Ik vind dat best knap
. Als ik iets echt tof vindt kan ik helemaal all-in gaan. Dat had ik dus met Everdell, maar daar zit bij mij dus nu ook wel een rem op als het om de stand alone spellen gaat.
-
Patries
- Grote Dienaar
Ik lijd gelukkig niet aan fear-of-missing-out, of zoals ik jouw geval dat je de rem mist omdat je zo enthousiast bent. Ik heb zelfs medelijden met al die mensen die op bijv Spiel weet ik hoeveel spellen kopen. Ik kom alleen op het spsp en 'mag' dan voor mezelf 1 groot spel kopen en 1 a 2 fillertjes voor met het gezin. Ik hou me er al een aantal jaar aan, lukt prima.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Zelf zou ik dan weer eerder voor de stand alone spellen gaan.
Met teveel uitbreidingen raken alle kaarten door elkaar. Die moet je dan weer sorteren op uitbreiding als je met nieuwe mensen speelt of een bepaalde andere uitbreiding wilt doen.
Weet niet of dat bij Everdell een probleem is maar stel een uitbreiding introduceert een nieuw mechanisme. Als je dan meerdere uitbreidingen speelt wordt de stapel kaarten te groot. Kaarten dat het nieuwe mechanisme gebruiken zijn dan ondervertegenwoordigd.
Zeg maar net als met Alchemisten van Dominion. Die kon je niet combineren met andere uitbreidingen.
Ook heb je dan alles in 1 doos die je zo pakt en op tafel zet als je gaat spelen .
Met teveel uitbreidingen raken alle kaarten door elkaar. Die moet je dan weer sorteren op uitbreiding als je met nieuwe mensen speelt of een bepaalde andere uitbreiding wilt doen.
Weet niet of dat bij Everdell een probleem is maar stel een uitbreiding introduceert een nieuw mechanisme. Als je dan meerdere uitbreidingen speelt wordt de stapel kaarten te groot. Kaarten dat het nieuwe mechanisme gebruiken zijn dan ondervertegenwoordigd.
Zeg maar net als met Alchemisten van Dominion. Die kon je niet combineren met andere uitbreidingen.
Ook heb je dan alles in 1 doos die je zo pakt en op tafel zet als je gaat spelen .
-
Patries
- Grote Dienaar
Daar heb ik ook een oplossing voor: ik doe alles wat bij elkaar hoort in een apart zakje waarop ik de naam van de uitbreiding schrijf. En kaarten laat ik gewoon in de stapel en als we die tegenkomen, dan herkennen we ze aan het symbooltje en stoppen het weer ergens terug in de stapel. Werkt ook bij spelers met wie ik het voor het eerst speel.