Strips!
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Piet
- Beheerder
Strips!
Naast mijn verslaving aan bordspellen, hou ik ook bijzonder van strips. Nu weet ik (uit mijn directe omgeving) dat er meer mensen zijn die deze combinatie maken.
De voorbije dagen was ik onze collectie aan het inventariseren op stripinfo. Leuk om de verzameling eens samen te zien.
Nog mensen die ergens hun verzameling online bijhouden?
De voorbije dagen was ik onze collectie aan het inventariseren op stripinfo. Leuk om de verzameling eens samen te zien.
Nog mensen die ergens hun verzameling online bijhouden?
-
P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
Re: Strips!
Ik heb een grote collectie aan Suske en Wiskes. Dat is toch wel mijn favoriete strip 
-
Yos-T
- Grote Dienaar
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Tellen comics ook? Die hou ik namelijk bij op comicbookdb (Om mijn uitgaven [te veel!
] op dat vlak een beetje in de gaten te houden).
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Inderdaad, strips worden bij ons ook graag gelezen. Vroeger hield ik ze bij in Excel. Sinds enkele jaren geef ik ze in op dezelfde site.Piet schreef:Nog mensen die ergens hun verzameling online bijhouden?
Gisteren las ik op de site van De Tijd nog over Data Crow, een gratis te downloaden programma om al je verzamelingen bij te houden. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
Enrico
- Caballero
Jaaaaaaa! Mijn grote helden, al sinds mijn vroege jeugd. Heb dan ook uiteraard alle albums.BaSL schreef:
Als ik in het buitenland kom, probeer ik ook steeds een album in de taal die bij het album past te kopen. Zo heb ik "Asterix en de Helvetiërs" bijvoorbeeld in het Zwitsers dialect. Da's best een uitdaging om te lezen!
Ik moet wel zeggen dat ik de recentere albums wel minder goed vind dat de oudere en het aanpassen van diverse namen van de dorpsbewoners slaat ook nergens op.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Inderdaad. Publiceert niemand toevallig de nieuwere titels met de oude namen?
Vanaf De Roos en het Zwaard was ik het eigenlijk ook wel beu. Tijd voor nieuw bloed?
Lezen in Zwitsers dialect? Oef!
Vanaf De Roos en het Zwaard was ik het eigenlijk ook wel beu. Tijd voor nieuw bloed?

-
BaSL
- Team Bordspelmania
BaSL schreef:Inderdaad. Publiceert niemand toevallig de nieuwere titels met de oude namen?
Ooooow! 1000! Krijg ik nu een lintje? Oorkonde?
[sorry...]

-
Yos-T
- Grote Dienaar
Dat is een beetje een understatement, wat mij betreft. Ik heb laatst een van de nieuwere gelezen, iets met robots/aliens/tijdreizen ofzo, maar vond het totaal ongeïnspireerd en niet grappig.Enrico schreef: Ik moet wel zeggen dat ik de recentere albums wel minder goed vind dat de oudere en het aanpassen van diverse namen van de dorpsbewoners slaat ook nergens op.
Hetzelfde geld voor andere klassiekers als Suske & Wiske en De Rode Ridder.
-
SIR Louis
- Veenboer
Ik heb ook een hele boel strips. Deze koop ik meestal op rommelamrkten voor 10 of 20 cent per stuk.
-
Pedro777
- Condottiërre
Ook ik koop regelmatig wel eens een strip. Reeksen die ik volg zijn: Largo Winch, De Schorpioen, Lanfeust van Troy en aantal andere afgeleiden, Murena en nog een aantal andere.
-
Piet
- Beheerder
Mijn genre, behalve Lanfeust van Troy. Die heb ik nog niet gelezen. Nochtans al heel wat positieve reacties op gehoord.Pedro777 schreef:Ook ik koop regelmatig wel eens een strip. Reeksen die ik volg zijn: Largo Winch, De Schorpioen, Lanfeust van Troy en aantal andere afgeleiden, Murena en nog een aantal andere.
Voor het overige ben ik eigenlijk een veelvraat op vlak van strips. Mijn verzameling bevat echter vooral de populaire dingen (humor: Asterix, Sammy, Lucky Luke, Blauwbloezen, Kleine Robbe, Kiekeboe,... / avontuurlijk: Largo Winch, XIII, Alpha,...). Graphic novels ontleen ik doorgaans in de bib omdat ik die wat duur vind.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Volgende reeksen worden volledig gevolgd (of zijn volledig): Kiekeboe, de Blauwbloezen, Asterix (ook aantal in vreemde taal), Thorgal, XIII, Largo Winch, De X geboden, De erfgenaam, De Fleury-Nadals, Bruno Brazil, Trigië, Safari, Piet Pienter en Bert Bibber, Kuifje, Bruce J. Hawker, Ramiro, Kinderen van de Wind, De Gezellen van de Schemering, Kroniek van de Guldensporenslag.
Deze worden maar tot bepaalde nummer bijgehouden: Fox, Simon van de Rivier, Sneeuw, De Geuzen, Karl May.
Daarnaast nog flarden van o.a. Suske & Wiske, Nero, Jommeke, Biebel, Biggles, Lucky Luke, Rozebottel, Michel Valliant, De Rode Ridder, Bessy, Jerom, Alex, De Koene Ridder, Guust Flater, en nog een paar losse strips.
Deze worden maar tot bepaalde nummer bijgehouden: Fox, Simon van de Rivier, Sneeuw, De Geuzen, Karl May.
Daarnaast nog flarden van o.a. Suske & Wiske, Nero, Jommeke, Biebel, Biggles, Lucky Luke, Rozebottel, Michel Valliant, De Rode Ridder, Bessy, Jerom, Alex, De Koene Ridder, Guust Flater, en nog een paar losse strips.
-
Yos-T
- Grote Dienaar
Ik koop ze meestal via Amazon, daar zijn ze vaak vrij goedkoop en als je er een paar tegelijk besteld betaal je ook geen verzendkosten.Piet schreef:Graphic novels ontleen ik doorgaans in de bib omdat ik die wat duur vind.
-
Barad_the_dwarf
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: BGG Admin
Ik wist niet dat die site bestond, dank je voor de link. Ik merk dat ik de laatste jaren meer en meer interesse in strips begin te krijgen en ik verzamel een aantal reeksen. Toppers voor mij zijn: De Klaagzang van de verloren gewesten, Okko, De Druïden, De Schorpioen, Djinn, Luuna, De Aasgieren, Ik ben een Kathaar, Siegfried, Murena, Legende, Kruistocht, De Adelaars van Rome, ... en nu sinds kort Baraccuda. Ik verzamel geen massa reeksen, eerder een beperkt aantal.
Ik lees enorm graag de verhalen van Jean Dufaux.
Ik lees enorm graag de verhalen van Jean Dufaux.