Strips!

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Piet
Beheerder

Strips!

Bericht door Piet »

Naast mijn verslaving aan bordspellen, hou ik ook bijzonder van strips. Nu weet ik (uit mijn directe omgeving) dat er meer mensen zijn die deze combinatie maken.

De voorbije dagen was ik onze collectie aan het inventariseren op stripinfo. Leuk om de verzameling eens samen te zien.

Nog mensen die ergens hun verzameling online bijhouden?
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Re: Strips!

Bericht door P.T. »

Ik heb een grote collectie aan Suske en Wiskes. Dat is toch wel mijn favoriete strip :)
Yos-T
Grote Dienaar
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Yos-T »

Tellen comics ook? Die hou ik namelijk bij op comicbookdb (Om mijn uitgaven [te veel! :shock: ] op dat vlak een beetje in de gaten te houden).
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Piet schreef:Nog mensen die ergens hun verzameling online bijhouden?
Inderdaad, strips worden bij ons ook graag gelezen. Vroeger hield ik ze bij in Excel. Sinds enkele jaren geef ik ze in op dezelfde site.

Gisteren las ik op de site van De Tijd nog over Data Crow, een gratis te downloaden programma om al je verzamelingen bij te houden. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Afbeelding
Afbeelding
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

BaSL schreef:Afbeelding
Jaaaaaaa! Mijn grote helden, al sinds mijn vroege jeugd. Heb dan ook uiteraard alle albums.
Als ik in het buitenland kom, probeer ik ook steeds een album in de taal die bij het album past te kopen. Zo heb ik "Asterix en de Helvetiërs" bijvoorbeeld in het Zwitsers dialect. Da's best een uitdaging om te lezen! :mrgreen:

Ik moet wel zeggen dat ik de recentere albums wel minder goed vind dat de oudere en het aanpassen van diverse namen van de dorpsbewoners slaat ook nergens op.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Inderdaad. Publiceert niemand toevallig de nieuwere titels met de oude namen?

Vanaf De Roos en het Zwaard was ik het eigenlijk ook wel beu. Tijd voor nieuw bloed?

Lezen in Zwitsers dialect? Oef!
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

BaSL schreef:Inderdaad. Publiceert niemand toevallig de nieuwere titels met de oude namen?

Vanaf De Roos en het Zwaard was ik het eigenlijk ook wel beu. Tijd voor nieuw bloed?

Lezen in Zwitsers dialect? Oef!

Ooooow! 1000! Krijg ik nu een lintje? Oorkonde?

[sorry...]
Afbeelding
Yos-T
Grote Dienaar

Bericht door Yos-T »

Enrico schreef: Ik moet wel zeggen dat ik de recentere albums wel minder goed vind dat de oudere en het aanpassen van diverse namen van de dorpsbewoners slaat ook nergens op.
Dat is een beetje een understatement, wat mij betreft. Ik heb laatst een van de nieuwere gelezen, iets met robots/aliens/tijdreizen ofzo, maar vond het totaal ongeïnspireerd en niet grappig.
Hetzelfde geld voor andere klassiekers als Suske & Wiske en De Rode Ridder.
SIR Louis
Veenboer

Bericht door SIR Louis »

Ik heb ook een hele boel strips. Deze koop ik meestal op rommelamrkten voor 10 of 20 cent per stuk.
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Ook ik koop regelmatig wel eens een strip. Reeksen die ik volg zijn: Largo Winch, De Schorpioen, Lanfeust van Troy en aantal andere afgeleiden, Murena en nog een aantal andere.
Afbeelding
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Pedro777 schreef:Ook ik koop regelmatig wel eens een strip. Reeksen die ik volg zijn: Largo Winch, De Schorpioen, Lanfeust van Troy en aantal andere afgeleiden, Murena en nog een aantal andere.
Mijn genre, behalve Lanfeust van Troy. Die heb ik nog niet gelezen. Nochtans al heel wat positieve reacties op gehoord.

Voor het overige ben ik eigenlijk een veelvraat op vlak van strips. Mijn verzameling bevat echter vooral de populaire dingen (humor: Asterix, Sammy, Lucky Luke, Blauwbloezen, Kleine Robbe, Kiekeboe,... / avontuurlijk: Largo Winch, XIII, Alpha,...). Graphic novels ontleen ik doorgaans in de bib omdat ik die wat duur vind.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Volgende reeksen worden volledig gevolgd (of zijn volledig): Kiekeboe, de Blauwbloezen, Asterix (ook aantal in vreemde taal), Thorgal, XIII, Largo Winch, De X geboden, De erfgenaam, De Fleury-Nadals, Bruno Brazil, Trigië, Safari, Piet Pienter en Bert Bibber, Kuifje, Bruce J. Hawker, Ramiro, Kinderen van de Wind, De Gezellen van de Schemering, Kroniek van de Guldensporenslag.

Deze worden maar tot bepaalde nummer bijgehouden: Fox, Simon van de Rivier, Sneeuw, De Geuzen, Karl May.

Daarnaast nog flarden van o.a. Suske & Wiske, Nero, Jommeke, Biebel, Biggles, Lucky Luke, Rozebottel, Michel Valliant, De Rode Ridder, Bessy, Jerom, Alex, De Koene Ridder, Guust Flater, en nog een paar losse strips.
Afbeelding
Yos-T
Grote Dienaar

Bericht door Yos-T »

Piet schreef:Graphic novels ontleen ik doorgaans in de bib omdat ik die wat duur vind.
Ik koop ze meestal via Amazon, daar zijn ze vaak vrij goedkoop en als je er een paar tegelijk besteld betaal je ook geen verzendkosten.
Barad_the_dwarf
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: BGG Admin

Bericht door Barad_the_dwarf »

Ik wist niet dat die site bestond, dank je voor de link. Ik merk dat ik de laatste jaren meer en meer interesse in strips begin te krijgen en ik verzamel een aantal reeksen. Toppers voor mij zijn: De Klaagzang van de verloren gewesten, Okko, De Druïden, De Schorpioen, Djinn, Luuna, De Aasgieren, Ik ben een Kathaar, Siegfried, Murena, Legende, Kruistocht, De Adelaars van Rome, ... en nu sinds kort Baraccuda. Ik verzamel geen massa reeksen, eerder een beperkt aantal.

Ik lees enorm graag de verhalen van Jean Dufaux.