Roma (Revolte in Rom)
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Boes
- Garnaal
Roma (Revolte in Rom)
Heeft iemand bovenstaand al reeds gespeeld en hoe zijn de ervaringen? Het lijkt me een beetje op Kolonisten kaartspel lijken.
Labels:
-
Saskia
- Meeple
ervaring met revolte in Rom
Beste Boes,
Ik vind het een prima spel met veel mogelijkheden om zelf iets op te bouwen en je tegenspeler dwars te zitten.
Het speelt veel sneller dan het Catan kaartspel en is ook makkelijker uitgelegd.
Als je wat pech hebt met de kaarten kan het soms heel snel afgelopen zijn, maar als je het vaker speelt, ontdek je vanzelf wel mogelijkheden om alternatieve oplossingen te verzinnen.
Een toegankelijk, vlot spel dat toch voldoende hersenkrakers in zich heeft.
Koop wel de Duitstalige versie als je die kunt lezen, want de Nederlandse vertaling bevat enkele hinderlijke fouten.
Ik vind het een prima spel met veel mogelijkheden om zelf iets op te bouwen en je tegenspeler dwars te zitten.
Het speelt veel sneller dan het Catan kaartspel en is ook makkelijker uitgelegd.
Als je wat pech hebt met de kaarten kan het soms heel snel afgelopen zijn, maar als je het vaker speelt, ontdek je vanzelf wel mogelijkheden om alternatieve oplossingen te verzinnen.
Een toegankelijk, vlot spel dat toch voldoende hersenkrakers in zich heeft.
Koop wel de Duitstalige versie als je die kunt lezen, want de Nederlandse vertaling bevat enkele hinderlijke fouten.
-
P8r
- Meeple
Re: Roma (Revolte in Rom)
Ik heb er geen ervaring mee, maar kijk eens op http://www.bordspel.com/artikel/roma.html voor een recensie, en dat zal vast niet de enige Nederlandse spellensite zijn met een recensie over Roma.
-
Boes
- Garnaal
-
Iznogoedh
- Professor Pimpel
-
Rubik
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Even uit mijn hoofd: de vertaling van de kaart Berater is verkeerd. Ik weet even niet hoe hij in het Nederlands heet. Met de Nederlandse omschrijving is de kaart echt waardeloos.Iznogoedh schreef:Ik heb sinds een week de Nederlandse editie in huis en ben eigenlijk wel benieuwd welke fouten er in de handleiding zitten. Kan je dat misschien aangeven?Saskia schreef:Koop wel de Duitstalige versie als je die kunt lezen, want de Nederlandse vertaling bevat enkele hinderlijke fouten.
Tevens zit er een fout bij een gebouw (tempel/forum?). In de Nederlandse vertaling staat dat je de dobbelsteen moet gooien, terwijl je juist een al gegooide dobbelsteen moet gebruiken. En zo zitten er wel meer foutjes in.
-
Boes
- Garnaal
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk