Toffe dag gehad in Lokeren. Proficiat voor de gezellige organisatie.
Ik zal even een kort verslagje geven van mijn dag:
- Ik begon de dag met het voor mij nog onbekende
Asara (dat trouwens met 6 tafels een veelgespeeld spel was). Een aangenaam spel dat de veelgezochte middenweg tussen toegankelijk en uitdagend bewandelt. Een gelijkstand voor de hoogste toren zorgde ervoor dat ik met een 2e plaats genoegen moest nemen.
- Na een smakende lunch aan demokratische prijzen volgde de lange ronde. Daarin wou ik eens weten of mijn ervaring met mijn favoriet
Troyes (dit was de 6e speelbeurt) me al sterker gemaakt heeft. Ook dit was met 5 tafels een topper. Aan onze tafel maakten 2 dames voor het eerst kennis met dit spel, mijn 3e tegenstander had wat meer ervaring. Ik slaagde erin om te winnen.
- Tot slot schoof ik in de korte ronde met 4 anderen aan voor
Koopmanshuis. Vorige week leerden we deze kennen en opnieuw bleek dat ieder geldstuk en ieder punt telt. In de eindstand haalde ik het met 19 punten, de tweede en de derde haalden respectievelijk 18 en 17 punten. Ik had onthouden uit de eerste speelbeurt dat de handelaars belangrijk zijn en dat bleek te helpen.
Een verdienstelijke 7e plaats leverde me het spel Asteroyds op. Ik ben benieuwd. De 2e-handsverkoop bezorgde me nog 5€ voor het elders besproken Red November. Ik kan het iedereen aanraden om eens een tornooi in de buurt mee te pikken, ook al schrikt het competitiegegeven misschien velen af.