risk soorten spellen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
moos
- Grote Dienaar
risk soorten spellen
welke risk soorten spellen zijn er, dus spellen die op risk lijken
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: risk soorten spellen
Lord of the rings risk heb ik 
-
moos
- Grote Dienaar
is dit een aanvulling of lijkt dat te terg op de gewone risk,, maar ik zoek spellen met het veroveren erin , lijkend op een soort risk
-
hermanroozen
- Veenboer
- Persoonlijke Ondertitel: tekst en tekeningen
Er is een GeekList die daar over gaat. Nou ja, die gaat over alternatieven voor Risk.
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/3 ... es-to-risk
Zelf vind ik dat Het Spel Der Tronen, Mare Nostrum, SmallWorld en Axis & Allies allemaal in de verte wel iets van Risk weg hebben. In de verte dan, hè! Het tenminste wel hoe ik begin als ik ze ga uitleggen aan iemand. "Het lijkt wel wat op Risk, maar..."

http://www.boardgamegeek.com/geeklist/3 ... es-to-risk
Zelf vind ik dat Het Spel Der Tronen, Mare Nostrum, SmallWorld en Axis & Allies allemaal in de verte wel iets van Risk weg hebben. In de verte dan, hè! Het tenminste wel hoe ik begin als ik ze ga uitleggen aan iemand. "Het lijkt wel wat op Risk, maar..."
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Axis and Allies
Shogun MB of Ikusa
Small World
Shogun MB of Ikusa
Small World
-
Aras
- Geheim Genootschap
Memoir en Axis & Alies lijken me de spellen die er op lijken, dobbelen en veroveren!!
-
Leto
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
Dust : http://boardgamegeek.com/boardgame/29109/dust
Een van de beste spellen in het genre ! Allicht door het thema niet zo gekend, maar het is de perfecte mix tussen Risk en Axis&Allies. Duurt zeker niet zo lang als Axis&Allies, het kan ook niet blijven aanslepen zoals risk, en het heeft heel coole miniatures !
Een van de beste spellen in het genre ! Allicht door het thema niet zo gekend, maar het is de perfecte mix tussen Risk en Axis&Allies. Duurt zeker niet zo lang als Axis&Allies, het kan ook niet blijven aanslepen zoals risk, en het heeft heel coole miniatures !
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Ik zou Small World aanraden. Of als de cartoon-looks van dat spel je tegenstaan, de voorloper ervan, Vinci.
-
Frost
- Garnaal
Je bedoelt denk ik Dust Tactics met de miniaturen.Leto schreef:Dust : http://boardgamegeek.com/boardgame/29109/dust
Er zit een groot prijsverschil tussen Dust en Dust Tactics.
Bas
-
Leto
- Stamhoofd
Ehm neen, ik bedoel gewoon Dust het bordspelFrost schreef:Je bedoelt denk ik Dust Tactics met de miniaturen.Leto schreef:Dust : http://boardgamegeek.com/boardgame/29109/dust
Er zit een groot prijsverschil tussen Dust en Dust Tactics.
Bas
-
Frost
- Garnaal
Oh dan vergeet maar wat ik geschreven heb.
Het is ook geen geld dat je bijna 800 miniaturen krijgt voor 24 euro.
Bas
Het is ook geen geld dat je bijna 800 miniaturen krijgt voor 24 euro.
Bas
-
Hijacker
- Genius
Wow dust ziet er heel intressant uit zeg. Weet iemand ook of er nederlandse spelregels zijn?
-
Leto
- Stamhoofd
Nog niet tegengekomen, maar ik had in ieder geval geen problemen met het Engels, manual is erg overzichtelijk. Er is een manual voor normal en epic, al vond ik op het eerste zicht bij het balderen weinig verschillen, maar het zal in details zitten die uiteindelijk wel de spelduur verlengen.Hijacker schreef:Wow dust ziet er heel intressant uit zeg. Weet iemand ook of er nederlandse spelregels zijn?
De prijs is inderdaad best ok, ben alleen geen fan van het puzzelbord, al heb ik er nog geen problemen mee gehad maar ik vrees voor de toekomst als het wat gaat beginnen krullen.Frost schreef:Oh dan vergeet maar wat ik geschreven heb.![]()
Het is ook geen geld dat je bijna 800 miniaturen krijgt voor 24 euro.![]()
Bas
De miniatures zijn in ieder geval overvloedig, goede kwaliteit en heel leuk gedaan.
-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
Voor mij is Nexus Ops het riskspel van deze eeuw. Ook geheime opdrachten, ook knokken met dobbelstenen, maar vele malen beter. De originele editie is al een tijdje uitverkocht, maar er komt een nieuwe versie aan.
Ik moet erbij zeggen dat ik waarschijnlijk zou weigeren om Risk te spelen. Ik houd niet van spellen waarbij de winner al een half uur voor het einde vaststaat en je als speler niets zinnigs meer te doen kunt hebben. Een potje Targui vind ik dan al een stuk beter.
Ik moet erbij zeggen dat ik waarschijnlijk zou weigeren om Risk te spelen. Ik houd niet van spellen waarbij de winner al een half uur voor het einde vaststaat en je als speler niets zinnigs meer te doen kunt hebben. Een potje Targui vind ik dan al een stuk beter.