Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Ik kreeg de vraag of ik, aan de hand van de onderstaande omschrijving, wist wat de titel van dit spel was. Helaas gaan er bij mij geen belletjes rinkelen, dus misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben dus op zoek naar de titel van dit spel.
Ik was laatst met wat vrienden het spel Muizenval aan het spelen en een van die vrienden kon zich uit zijn jongere jaren een soortgelijk bordspel herinneren in de zin van dat er een hoop traps op het spelbord aanwezig waren, hij kon zich nog herinneren dat er van klei gemaakte poppetjes gebruikt werden om het spel mee te spelen en in tegenstelling tot muizenval waren de traps hier niet verbonden aan elkaar en ook nog is een stuk cooler.
Muizenval ken ik wel, maar waar de vage beschrijving naar verwijst... geen idee. Ook BGG en zoeken op 'trap' lijkt geen overeenkomend resultaat te geven. Althans niet op het eerste oog.
Tjoek schreef:Muizenval ken ik wel, maar waar de vage beschrijving naar verwijst... geen idee. Ook BGG en zoeken op 'trap' lijkt geen overeenkomend resultaat te geven. Althans niet op het eerste oog.
Ik had een soortgelijke zoekactie ondernomen & was er ook niet uitgekomen. Maar wie weet, misschien heeft een spelliefhebber hier op het forum,dit spel gewoon in zijn collectie.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Misschien had zijn kennis zelf een kleimonster gemaakt, of een speciale collectors editie op de kop getikt?
Volgens mij heb je bij spookslot kartonnen poppetjes op een plastic voetje. Het lijkt me stug dat het spookslot is. Zeker ook omdat het absoluut geen cool spel is.
Misschien had zijn kennis zelf een kleimonster gemaakt, of een speciale collectors editie op de kop getikt?
Volgens mij heb je bij spookslot kartonnen poppetjes op een plastic voetje. Het lijkt me stug dat het spookslot is. Zeker ook omdat het absoluut geen cool spel is.
Klei poppetjes maken met Silly Putty, maar dat is geen spel.
Echter het schiet me ineens te binnen welk spel het wel eens kan zijn. Namelijk Nijlpaard in de achtbaan. Daarbij moet je opdrachten uitvoeren en daar zitten ook opdrachten van klei bij.
Ik heb vroeger (toen ik nog heel klein was) spookslot gehad en dat spel is inderdaad met kartonnen poppetjes op plastic voetjes. En er zaten wel wat vallen in, maar de vergelijking met een spel als Muizenval vind ik ver te zoeken. En het is inderdaad niet echt een "cool" spel.
Ik vrees dat we verder moeten brainstormen, maar in ieder geval bedankt voor het intensieve meedenken!