Wie herkent dit spel?

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Bastiaan_Nox
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Nox' Spellenzolder

Wie herkent dit spel?

Bericht door Bastiaan_Nox »

Ik kreeg de vraag of ik, aan de hand van de onderstaande omschrijving, wist wat de titel van dit spel was. Helaas gaan er bij mij geen belletjes rinkelen, dus misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben dus op zoek naar de titel van dit spel.
Ik was laatst met wat vrienden het spel Muizenval aan het spelen en een van die vrienden kon zich uit zijn jongere jaren een soortgelijk bordspel herinneren in de zin van dat er een hoop traps op het spelbord aanwezig waren, hij kon zich nog herinneren dat er van klei gemaakte poppetjes gebruikt werden om het spel mee te spelen en in tegenstelling tot muizenval waren de traps hier niet verbonden aan elkaar en ook nog is een stuk cooler.
Tjoek
Fabrieksmanager

Re: Wie herkent dit spel?

Bericht door Tjoek »

Muizenval ken ik wel, maar waar de vage beschrijving naar verwijst... geen idee. Ook BGG en zoeken op 'trap' lijkt geen overeenkomend resultaat te geven. Althans niet op het eerste oog.
Afbeelding
Bastiaan_Nox
Maarschalk

Tjoek schreef:Muizenval ken ik wel, maar waar de vage beschrijving naar verwijst... geen idee. Ook BGG en zoeken op 'trap' lijkt geen overeenkomend resultaat te geven. Althans niet op het eerste oog.
Ik had een soortgelijke zoekactie ondernomen & was er ook niet uitgekomen. Maar wie weet, misschien heeft een spelliefhebber hier op het forum,dit spel gewoon in zijn collectie.
In ieder geval bedankt voor het meedenken! :thumbup:
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Spookslot? Al worden daarbij geen kleipoppetjes bij gebruikt.
Afbeelding
Ryton
Meeple

Bericht door Ryton »

ik dacht ook direct aan spookslot.

Misschien had zijn kennis zelf een kleimonster gemaakt, of een speciale collectors editie op de kop getikt?
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Ryton schreef:ik dacht ook direct aan spookslot.

Misschien had zijn kennis zelf een kleimonster gemaakt, of een speciale collectors editie op de kop getikt?
Volgens mij heb je bij spookslot kartonnen poppetjes op een plastic voetje. Het lijkt me stug dat het spookslot is. Zeker ook omdat het absoluut geen cool spel is.
We live to survive our paradoxes
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door 16 Feet Pauly »

usurper schreef:
Ryton schreef:ik dacht ook direct aan spookslot.

Volgens mij heb je bij spookslot kartonnen poppetjes op een plastic voetje. Het lijkt me stug dat het spookslot is. Zeker ook omdat het absoluut geen cool spel is.
maar het heeft wel een glow in de dark schedel!!
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Ik moest denken aan " ongelukslaan 13" echter heeft die ook al geen kleine poppetjes :(
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Klei poppetjes maken met Silly Putty, maar dat is geen spel.

Echter het schiet me ineens te binnen welk spel het wel eens kan zijn. Namelijk Nijlpaard in de achtbaan. Daarbij moet je opdrachten uitvoeren en daar zitten ook opdrachten van klei bij.
Afbeelding
Bastiaan_Nox
Maarschalk

Ik heb vroeger (toen ik nog heel klein was) spookslot gehad en dat spel is inderdaad met kartonnen poppetjes op plastic voetjes. En er zaten wel wat vallen in, maar de vergelijking met een spel als Muizenval vind ik ver te zoeken. En het is inderdaad niet echt een "cool" spel.

Ik vrees dat we verder moeten brainstormen, maar in ieder geval bedankt voor het intensieve meedenken!