hallo,
ik heb een keer een spel gespeeld maar weet niet meer hoe het heet.
het spel is met bootjes de bedoeling is dat je zoveel mogelijk eilanden hebt.
je begint op 1 tegel, je kan dan kiezen om uit te varen in een bepaalde richting. ja pakt dan een nieuwe tegel van de stapel en vaart met alle boten naar de nieuwe tegel. tot je op een eiland bent. je kan ook kiezen om op een eiland je boten te verdubbelen. als er op een kust 4 boten staan varen ze automatisch uit.
wie weet welk spel ik bedoel?
welk spel is dit?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
gieli0
- Grote Dienaar
-
topper
- Sojaboon
Re: welk spel is dit?
Laatst gewijzigd door topper op do 29 dec 2011, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gebruiker 3696
Het doet me denken aan Tongiaki.
Helaas voor mij, want ik had gehoopt dit spel voorgoed uit mijn geheugen te wissen. Ik vrees dan ook dat het ijdele hoop was.
Helaas voor mij, want ik had gehoopt dit spel voorgoed uit mijn geheugen te wissen. Ik vrees dan ook dat het ijdele hoop was.
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Tongiaki is inderdaad een spel om snel te vergeten...Filosoof schreef:Het doet me denken aan Tongiaki.
-
gieli0
- Grote Dienaar
jup dat is hem tnx!
-
Ryton
- Meeple
Wow, zoveel mensen die Tongiaki een tegenvaller vonden? Dit verbaast me!pleunie.william schreef:Tongiaki is inderdaad een spel om snel te vergeten...
Zou je me dan kunnen vertellen wat zo pijnlijk is aan de herinnering?
Als ik jullie kan overhalen, zou ik van harte aanraden om het alvast nog één kans te geven!
Mogelijk is het feit dat dit spel zeer random lijkt, de dooddoener? In mijn ogen is het dat juist niet... Zeker met 2 spelers, en met wat meer ervaren tegenstanders wordt het een enorm tactisch spel - zelfs naar het abstracte toe-, vergelijkbaar met spellen zoals Backgammon... Met meer spelers (3-5) of met minder ervaren spelers kan het inderdaad wel chaotisch en/of onduidelijk worden wat de beste strategie is.
Groeten,
Ryton (die nog altijd verbaasd is over zoveel anti-tongi-gevoelens
-
rife
- Professor Pimpel
Begin van je verhaal klinkt ook wel een beetje als Mississippi Queen.
Er zijn ook uitbreidingen van dat spel en misschien sluit dat aan bij de rest van je verhaal.
Tongiaki ken ik niet dus kan ik die vergelijking niet geven.
Er zijn ook uitbreidingen van dat spel en misschien sluit dat aan bij de rest van je verhaal.
Tongiaki ken ik niet dus kan ik die vergelijking niet geven.
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Je geeft het zelf eigenlijk al een beetje aan. Mijn ervaring is dat met meer spelers regelmatig iemand zonder ook zelf maar één vinger uitsteekt in een uitzichtloze positie wordt gemanoevreerd en dan nog maar een beetje in een hoekje van het speelveld ronddobbert. De willekeurig getrokken zeetegels verergeren deze situatie alleen nog maar: je zult maar alleen op een waardeloos eiland zitten en er nauwelijks vanaf komen omdat er geen goede zeestromingen vandaan gaan! Ik vind dat als je tijd en moeite in een spel steekt, je ook daadwerkelijk wat te zeggen moet hebben over je eigen lot: bij Tongiaki ben je te vaak als pluis in de wind. Het speleraantal verlagen ter compensatie helpt wel, maar of dat voldoende compensatie biedt voor het nog steeds tamelijk rauwe toeval in de trekstapel... Kwenie. Ik speel liever een abstract spel voor twee waar ik meer controle over mijn doen en laten heb.Ryton schreef:In mijn ogen is het dat juist niet... Zeker met 2 spelers, en met wat meer ervaren tegenstanders wordt het een enorm tactisch spel - zelfs naar het abstracte toe-, vergelijkbaar met spellen zoals Backgammon... Met meer spelers (3-5) of met minder ervaren spelers kan het inderdaad wel chaotisch en/of onduidelijk worden wat de beste strategie is.