Het Perfecte Spel

Informatie, interviews, discussies over/met spelontwerpers en vormgevers

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

rober
Standaard moderator

Re: Het Perfecte Spel

Bericht door rober »

Ik heb ook €40 aan gegeven.
De vraag was namelijk nogal zeer algemeen gesteld.
En ik heb best wel wat spellen in huis waar ik meer dan €30 voor betaald heb.
Of ik €40 voor dit Perfecte Spel zal gaan uitgeven?
Geen idee, dat zien we wel als het er is.

edit:
Ik zie net in mijn eigen database dat ik eigenlijk geen goed antwoord had kunnen geven op deze vraag.
Het max bedrag was €50 en het meeste dat ik ooit betaald heb voor een spel is €54. :oops:
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding

Labels:
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Mac-S »

Wyckyd schreef:
Robertopellizini schreef:Nieuwe vraag vandaag:
Wat geef jij max aan een spel uit?
Mijn antwoord: 30 euro.
Ik had ook max 30 - is niet helemaal waar, want ik heb ook wel meer betaald voor spellen. En denk dat er ook best spellen kunnen zijn die meer waard zijn. Is alleen de ervaring van de laatste tijd dat ik geen spellen koop die duurder zijn dan 30..
Dat is ook mijn redenering geweest, en ik kwam op hetzelfde bedrag uit. Uiteraard heb ik wel eens meer uitgegeven voor een spel, maar dat doe ik alleen als het om een bijzonder spel gaat met veel of bijzonder materiaal.
Meest recente voorbeeld is de Treefrog Collector's Edition van Discworld: Ankh-Morpork.
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Nieuwe vraag vandaag:
Mijn antwoord: 40 euro.

Vind dat wel genoeg voor een spel ;-)
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

spellenclubapeldoorn schreef:Nieuwe vraag vandaag:
Mijn antwoord: 40 euro.

Vind dat wel genoeg voor een spel ;-)
idem
Afbeelding
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Ik heb al wel meer uitgegeven namelijk 70 euro voor Dominant Species.

Ik heb 50 euro ingevuld.
shifter
Professor Pimpel

Bericht door shifter »

Ik heb ook 50 ingevuld, aangezien ik niet hoger kon invullen. Als een spel het waard is qua vormgeving en spelstukken, ben ik bereid om nog meer te betalen.

En dan bedoel ik niet de 3D versie van catan, want die is zwaar overprijst.
Father Vic
Party Animal

Bericht door Father Vic »

Mijn shame level ligt voorlopig (en wellicht voor nog zeer lang) op 175 € voor Star Wars: Queen's Gambit. :oops:

Twee andere spellen kwamen ook iets boven de 100 € uit : Space Hulk & het oude Homas Tour de France spel.
En voor een aantal andere spellen betaalde ik toch ook al 50 euro of meer, waaronder TurfMaster, MotorChamp, Das Motorsportspiel, Pitch Bowl, Maillot Jaune, Die Tour, 6-Tage Rennen, Paleo, Vuurbal Eiland, Battle Masters, Air-Chute, Railways of the World, Navia Dratp met expansion, OKKO met expansions, Manoeuvre, ...
Ik heb momenteel ook nog Moral Conflict 1941, Yomi, Mansions of Madness & Earth Reborn op het oog als dure pareltjes.

Toch heb ik in deze poll gekozen voor 30 euro. Dat is immers wat ik maximaal over zou hebben voor een spel dat moet beantwoorden aan de al bepaalde criteria.
darkman
Garnaal

Bericht door darkman »

Father Vic schreef:Mijn shame level ligt voorlopig (en wellicht voor nog zeer lang) op 175 € voor Star Wars: Queen's Gambit. :oops:
Grappig, heb hem boven liggen. Wist niet dat het spel zoveel waard was. Leuk spel trouwens hoor.

Ontopic: Als het spel het waard is qua inhoud en componenten (miniaturen, kwaliteit kaarten, etc) wil ik er best 50 euro voor geven. Denk alleen niet dat ik voor een eurogame ooit 50 euro zal neerleggen. Dat geld geef ik alleen uit aan spellen als Earth Reborn, Descent, Twilight Imperium, etc. Heb echter totaal niet de verwachting dat het zo'n type spel gaat worden. Daarom getwijfeld om 50 euro in te vullen maar uiteindelijk wel gedaan, vraag werd immers in de meest algemene vorm gesteld.
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

999 Games:
Morgen (22 feb) tussen 14 en 15u kun je via Twitter met ons chatten! Heb jij vragen over je spelconcept? Stel ze ons!
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Ondertussen heeft iedereen breedband voor up- en downloadsnelheden waar bezitters van 9600 baud-modems alleen maar van konden dromen... Maar we chatten nu heel hip met 140 tekens per bericht. Jaja, dat is echt vooruitgang. :crazy:
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

999 Games schreef:De meeste van jullie zijn bereid maximaal 40 euro voor een spel te betalen. Maximaal 30 is ook veel genoemd en het derde antwoord was maximaal 50 euro.

Voor de conceptontwikkelaars is deze uitslag belangrijk. Hoe meer materiaal er in een spel zit, hoe kostbaarder een spel wordt.
Hou er dus bij het bedenken van jouw spel rekening mee dat het spel voor ongeveer 40 euro in de winkel moet komen te liggen.
Afbeelding
Team Pixie
Joker

Bericht door Team Pixie »

999 Games schreef:Hou er dus bij het bedenken van jouw spel rekening mee dat het spel voor ongeveer 40 euro in de winkel moet komen te liggen.
Dan moet er wel een overweldigende meerderheid voor 40 (of 50) euro gestemd hebben, lijkt me. Ik kan namelijk moeilijk geloven dat 999 Games anders het hele marktsegment tot 30 euro zomaar aan de kant zou schuiven. Aan de andere kant zullen natuurlijk ook bij het thema, het aantal spelers & speelduur, de verhouding tactiek/geluk en de spelelementen al heel wat spelers afgehaakt zijn.

Wat mezelf betreft: ik had gestemd voor maximaal 30 euro voor een perfect spel. Voor mij is een spel aan een hogere prijs al niet meer perfect. Indien het dat inhoudelijk nog wel is, zal het dus wachten worden tot het op de tweedehandsmarkt beschikbaar is...

Zijn er hier op het forum eigenlijk nog leden die bij alle keuzes hetzelfde antwoord hadden als in het resultaat dat op dit moment voorligt? Met andere woorden: is er nog iemand voor wie dit inderdaad een perfect spel zou kunnen worden?

Edit: Imo had 999 Games overigens niet moeten kiezen voor het meest gekozen antwoord wat betreft de maximale prijs. Met een prijssetting van 10 euro kunnen alle stemmers het immers vinden ('maximaal', weet je wel). Dit in tegenstelling met de eerdere vragen (bvb. veel tactiek én weinig tactiek in hetzelfde spel is niet haalbaar).
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

999 Games schreef:Hou er dus bij het bedenken van jouw spel rekening mee dat het spel voor ongeveer 40 euro in de winkel moet komen te liggen.
Team Pixie schreef:Dan moet er wel een overweldigende meerderheid voor 40 (of 50) euro gestemd hebben, lijkt me. Ik kan namelijk moeilijk geloven dat 999 Games anders het hele marktsegment tot 30 euro zomaar aan de kant zou schuiven.

Met een prijssetting van 10 euro kunnen alle stemmers het immers vinden.
Ben ik het niet helemaal mee eens - natuurlijk betaalt iedereen liever 30 euro dan 40 euro voor hetzelfde product. Maar nu zijn we het product nog aan het bepalen, en wordt het spel van 30 euro natuurlijk anders dan het spel van 40 euro. De productieprijs kan aanzienlijk hoger zijn, dus is er ruimte voor mooiere art, betere kwaliteit kaarten, meer onderdelen, misschien zelfs miniatures?
Er zijn dus heel veel mensen die wel 40 euro overhebben voor een spel, en dus willen ze die ruimte nemen in het ontwerp. Het zou heel goed kunnen dat deze zelfde mensen het spel dat ontworpen zou worden voor het budget van 30 uiteindelijk niet interessant vinden.
Laatst gewijzigd door Wyckyd op do 23 feb 2012, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
sinead
Stamhoofd

Bericht door sinead »

Ik denk ook dat de prijsstelling wel degelijk wat uitmaakt.

Bij een perfect spel denk ik naast een goede speelbaarheid ook aan een goede kwaliteit. Dus een mooi bord, speelstukken, graphics, etc. Een spel van 10 euro zal dat nooit kunnen bieden en kan dus in mijn ogen ook nooit 'perfect' zijn.

NB. Ik heb gestemd op 40 euro...

Jan
Afbeelding
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

sinead schreef:Ik denk ook dat de prijsstelling wel degelijk wat uitmaakt.

Bij een perfect spel denk ik naast een goede speelbaarheid ook aan een goede kwaliteit. Dus een mooi bord, speelstukken, graphics, etc. Een spel van 10 euro zal dat nooit kunnen bieden en kan dus in mijn ogen ook nooit 'perfect' zijn.

NB. Ik heb gestemd op 40 euro...
Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb echter wel gestemd op 30 euro, omdat ik genoeg spellen ken die iets heel goeds doen voor dat bedrag. En ik hoef bijvoorbeeld geen plastic miniatures, of grondstoffen in verschillende vormpjes: doe mij maar gewoon houten kubusjes!
Wel vind ik mooie art een vereiste, maar de invloed van de kosten per spel zijn natuurlijk afhankelijk van de oplage.