Ik heb eens even naar de Canonical list van Essen op BGG (
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/14995) gekeken en dit is wat er van vind:
1. On the Underground (Rio Grande): zegt of doets me niets
2. Fowl Play (R&D): een nieuwe Breese, moet dus oed zijn!
3. Power Grid Benelux: Funkenschlag op onze eigen kaart is een must!
4. King of Chicago (Tusbas):zegt of doets me niets
5. Start Player (Bezier Games): lijkt me geweldig, meenemen maar!
6. Hermagor (Mind the Move): prima spel, combinatie van plaatsing/meerderheden en reizen.
7. Ticket to Ride, USA 1910: ik ben een groot fan van het basisspel, dus meenemen maar!
8. Age of Steam Expansion Soul Train: absoluut geen interesse, Age of Steam deed mij niets.
9. Age of Steam London: idem
10. Histericoach (Scribabs): zegt of doets me niets (wel altijd opvallend hoe elk Italiaans spel op BGG met een hoge score start omdat de eerste ratings door chauvinistische Italianen gemaakt worden).
11. Midgard (ZMan): zegt of doets me niets
12. Die Saulen der Erde (Kosmos): natuurlijk ziet het er, zoals altijd bij Kosmos, productioneel allemaal weer prima uit, en op deze manier fascineert het me ook. Hebben we na Charlemagne en Keythedral echter niet genoeg kathedraalobouwspellen?
13. Die Fuersten von Florenz: ik weet dat het mooi wordt, maar het zal niet te koop zijn in Essen! (helaas)
14. Leonardo (DaVinci Games): gedoodverfde topper, ziet er productioneel prima uit.
15. Dart Wars (was ik vergeten): zegt of doets me niets
16: Perikles: zegt of doets me niets
17: Santy Anno; zegt of doets me niets
18: Der Dieb von Bagdad (Queen): zou wel eens leuk kunnen zijn, ik ben nieuwsgierig
19: Medici Vv Strozzi: prototype waren wij niet weg van
20: Reef Encounters of the second kind: een prima uitbreiding, die het spel wat verder van abstractie laat afdrijven. (ik heb het prototype gespeeld) Maar of er nog een exemplaar te koop zal zijn.....?
21. Graenaland (Altar Czech): lijkt een beetje op Kolonisten kaartspel, fascineert mij wel hoor, deze titel!
22. Millionen von Schwalben: ze schijnen altijd leuk te zijn, die spellen van Urs Horsstetter. Maar grafisch gezien wil het mij niet echt bekoren.
23. Sieder von Catan Kartenspiel uitbreiding: ik ben al jaren geleden afgehaakt... (wellicht een beetje in tegenspraak met nummer 21, maar toch)
24. Wrestangel: zegt of doets me niets
25. Shogun (Queen): Japanse variant op het prima Wallenstein. Voor mij een must-have dus.
Wordt (mogelijk) vervolgd....