Het Perfecte Spel

Informatie, interviews, discussies over/met spelontwerpers en vormgevers

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Team Pixie
Joker

Re: Het Perfecte Spel

Bericht door Team Pixie »

Misschien interpreteer ik het allemaal een beetje anders. Ik verstond uit de 'maximaal 40 euro' die er gestemd werd dat men bereid is om maximaal 40 euro te betalen. Niet ongeveer 40 euro zoals 999 Games ervan maakt. Eerder alles wat zich tussen de 30 en 40 euro bevindt. Boven de 30 euro inderdaad, anders gingen die stemmen wel naar 'maximaal 30 euro'.

Ik ben het ermee eens dat je met zo'n budget het spel er kwalitatiever kan laten uitzien dan een spel van 10 euro en ook dat je dus voldoende ruimte moet laten aan de ontwerpers. Toch vermoed ik dat er meer mensen van de categorie 'maximaal 30 euro' afhaken bij een spel van 39,95 (zoals nu vooropgesteld door 999 Games) dan dat er mensen van de categorie 'maximaal 40 euro' afhaken bij een spel van 34,95 (het midden van de manier waarop ik 'maximaal 40 euro' interpreteer) of 29,95.

N.B. Ik ben de speler die een diepe zucht slaakt als er weer eens een doos overvol met onderdelen geopend wordt... :wink:

Labels:
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door pleunie.william »

Team Pixie schreef:Misschien interpreteer ik het allemaal een beetje anders. Ik verstond uit de 'maximaal 40 euro' die er gestemd werd dat men bereid is om maximaal 40 euro te betalen. Niet ongeveer 40 euro zoals 999 Games ervan maakt. Eerder alles wat zich tussen de 30 en 40 euro bevindt. Boven de 30 euro inderdaad, anders gingen die stemmen wel naar 'maximaal 30 euro'.

Ik ben het ermee eens dat je met zo'n budget het spel er kwalitatiever kan laten uitzien dan een spel van 10 euro en ook dat je dus voldoende ruimte moet laten aan de ontwerpers. Toch vermoed ik dat er meer mensen van de categorie 'maximaal 30 euro' afhaken bij een spel van 39,95 (zoals nu vooropgesteld door 999 Games) dan dat er mensen van de categorie 'maximaal 40 euro' afhaken bij een spel van 34,95 (het midden van de manier waarop ik 'maximaal 40 euro' interpreteer) of 29,95.

N.B. Ik ben de speler die een diepe zucht slaakt als er weer eens een doos overvol met onderdelen geopend wordt... :wink:
Ik niet, hoe meer hoe liever voor mij!
Afbeelding
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida

Bericht door Viva »

Ik heb ook voor 40 euro gestemd trouwens.

Vandaag nog mijn benzine-tank gevuld voor 2 van die "perfecte" spellen....
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Viva schreef:Ik heb ook voor 40 euro gestemd trouwens.

Vandaag nog mijn benzine-tank gevuld voor 2 van die "perfecte" spellen....
:lol:
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Ben jij creatief en lijkt het je leuk het artwork van Het Perfecte Spel te verzorgen? Meld je aan! http://t.co/MquldBdJ
hermanroozen
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: tekst en tekeningen

Bericht door hermanroozen »

Op de valreep toch nog een spelconcept ingezonden voor een gooi naar de titel "Het Perfecte Spel". Helaas niet in de gelegenheid geweest om een prototype te maken en het te testen, te testen en nog eens te testen. Ik weet het: een doodzonde.
:oops:
Maar niet geschoten is altijd mis.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Volgende week woensdag 28 maart krijg ik (met alle andere aanwezigen) op de Spellenpersdag van 999 Games uitleg over de geselecteerde spelconcepten. Afhankelijk van het aantal geselecteerde spellen krijgen we de gelegenheid om één of meerdere ronden van de spellen te spelen. Ik heb er al zin in! 8)
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Ai, ik ben er niet meer aan toegekomen. Maar ik vind dat ze ook al om veel vroegen: spelidee dat al in balans is.. dat is toch waar het testen voor is?
hermanroozen
Veenboer

Dierik schreef:Volgende week woensdag 28 maart krijg ik (met alle andere aanwezigen) op de Spellenpersdag van 999 Games uitleg over de geselecteerde spelconcepten. Afhankelijk van het aantal geselecteerde spellen krijgen we de gelegenheid om één of meerdere ronden van de spellen te spelen. Ik heb er al zin in! 8)
Als ze mijn concept tóch kiezen moet ik nog als een bezetene aan het knippen en plakken voor een speelbaar prototype, begrijp ik.
:?
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

hermanroozen schreef:Op de valreep toch nog een spelconcept ingezonden voor een gooi naar de titel "Het Perfecte Spel". Helaas niet in de gelegenheid geweest om een prototype te maken en het te testen, te testen en nog eens te testen. Ik weet het: een doodzonde.
:oops:
Maar niet geschoten is altijd mis.
Idem hier zo, maar was geen probleem had ik ergens gelezen, ontwikkelfase komt immers nog....
hermanroozen schreef: Als ze mijn concept tóch kiezen moet ik nog als een bezetene aan het knippen en plakken voor een speelbaar prototype, begrijp ik.
:?
Ik heb alle spelonderdelen in PDF-jes meegezonden. Als ze zelf een schaar hebben komen ze al een heel eind :mrgreen:
Everybody has the right to play...
hermanroozen
Veenboer

Net bericht gekregen: mijn spelconcept zit niet bij de laatste acht.
:(
En ik doe niet mee met de strijd om het artwork te mogen maken, dus het enige wat nog overblijft om te doen is stemmen op anderen. Lekker makkelijk.
:thumbup:
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

hermanroozen schreef:Net bericht gekregen: mijn spelconcept zit niet bij de laatste acht.
:(
En ik doe niet mee met de strijd om het artwork te mogen maken, dus het enige wat nog overblijft om te doen is stemmen op anderen. Lekker makkelijk.
:thumbup:
Jammer zeg, ach volgende keer beter ;-) :thumbup:
hermanroozen
Veenboer

spellenclubapeldoorn schreef:Jammer zeg, ach volgende keer beter ;-) :thumbup:
En weet je: mijn concept was echt briljant! Kun je nagaan wat de kwaliteit van de acht finalisten is! Dat wordt genieten.
:wink:
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Kan je dan niet je idee uitleggen aan een andere uitgever ??? misschien ziet die er wel wat in en wordt het als nog een succes ;-)
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be

Bericht door ditterio »

hermanroozen schreef:
spellenclubapeldoorn schreef:Jammer zeg, ach volgende keer beter ;-) :thumbup:
En weet je: mijn concept was echt briljant! Kun je nagaan wat de kwaliteit van de acht finalisten is! Dat wordt genieten.
:wink:
Wat was jouw concept? Je maakt me benieuwd...