Verslagje dag 1 van Spiel 2006 online

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Verslagje dag 1 van Spiel 2006 online

Bericht door cymric »

Ik heb het korte verslag dat ik eerder hier heb neergepend nader uitgewerkt en op mijn blog gezet (klik op het knopje 'web' onderaan dit bericht); op het moment kun je daar nu mijn spelervaringen van de eerste dag nalezen. Ik werk aan dag 2, die komt over een paar dagen.

(Mijn bewondering voor cracks als Erwin en Ronald die nog veel meer dan ik opschrijven is aanzienlijk gestegen na deze tour-de-force. Heren, mijn grote complimenten voor jullie inzet!)
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Bedankt: ik heb met veel plezier je verslag gelezen!
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Ik zie al uit naar Dag 2.

Bedankt voor het tentoongestelde enthousiasme! :P
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

Leuk om te lezen!
Emus
Rooster Booster
Persoonlijke Ondertitel: Kwak!

Bericht door Emus »

Leuk stukske! Meteen de hele blog maar even doorgelezen en ook dat beviel goed! Hij staat bij mijn favorieten!
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Emus schreef:Leuk stukske! Meteen de hele blog maar even doorgelezen en ook dat beviel goed! Hij staat bij mijn favorieten!
'Even'?? :wink:
orgwan
Rooster Booster

Bericht door orgwan »

Leuk verslag van spiel

vind het nu nog erger dat ik niet ben gegaan :( :(
Emus
Rooster Booster
Persoonlijke Ondertitel: Kwak!

Bericht door Emus »

cymric schreef:
Emus schreef:Leuk stukske! Meteen de hele blog maar even doorgelezen en ook dat beviel goed! Hij staat bij mijn favorieten!
'Even'?? :wink:
Ik lees snel ;)

Maar ben er wel anderhalf uur zoet mee geweest ja.... :P
Iznogoedh
Professor Pimpel

Bericht door Iznogoedh »

Inderdaad leuk om te lezen. Je verslag maakt me echt nieuwsgierig naar de beurs. Ik ga er maar eens serieus over nadenken of ik volgend jaar niet een keer zal gaan. :D
cymric
Wu Feng

Dag 2 nu ook online!

Bericht door cymric »

Dag 2 is nu ook online.

*vraagt zich stilletjes af of er wel zoveel mensen zullen kijken met het SpSp in volle gang...*
Iznogoedh
Professor Pimpel

Bericht door Iznogoedh »

Ik heb hem gelezen hoor (ga morgen naar Eindhoven). Jammer dat je maar twee dagen geweest bent (anders hadden we binnenkort nog meer te lezen gehad). :wink:

Je schrijft erg leuk, ik heb me uitstekende vermaakt met je verslagen. Ook met de rest van je columns trouwens. Ik heb je site aan mijn favorieten toegevoegd. :D
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

Ik heb het net gelezen en met plezier. Ik ben er echt even voor gaan zitten. Je verhaal leest lekker weg en geeft een heleboel info. Leuk!
Ik keek even op de site van Spellengek.nl en las daar een recensie van het spel Submarine. Klinkt leuk.
Als ik al die ander beschrijvingen lees, denk ik: zouden al die leuke spellen ook in Nederland uitkomen?
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Hangt er een beetje vanaf. Thurn und Taxis komt zeker uit, dat had 999 Games al aangekondigd. Verder zitten ook de laatste Catan (Kampf um Rom), Leonardo da Vinci, Hermagor en Mauer Bauer in de pijplijn. Over Yspahan denkt QWG nog na; ik hoop dat de beslissing positief uitvalt. Diverse Queens komen in een internationale editie uit waar het nederlands automatisch bijzit. Metromania heeft downloadbare nederlandse regels. De Phalanxen zijn vanzelfsprekend in het nederlands te verkrijgen, met uitzondering van Italia. Je komt wel een eind, denk ik.

Voor de rest... Tja. Het is helaas een gegeven dat de nederlandse markt niet erg groot is en dat vertalingen waarschijnlijk meer geld zullen kosten dan dat ze opleveren. In sommige gevallen betekent dat gewoon dat je het met engelse of duitse regels zult moeten doen. Gelukkig is er een duidelijke trend waarneembaar dat spellen waar mogelijk in meerdere talen worden uitgevoerd: dat vergroot in ieder geval hun bereik zonder dat de kopers met een Van Dale (of een equivalent daarvan) op schoot door de regels heen moeten.
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

anders zijn er wel gekken genoeg (zoals ik) die de vertaling ergens on-line gooien (Vlaams spelarchief bv.)

btw: ik ben nu bezig met Die grose Karwane (catan) - presentje van Kosmos op Spiel
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

cymric schreef: Over Yspahan denkt QWG nog na; ik hoop dat de beslissing positief uitvalt.
Dat hoop ik wel ja.
De leeftijdsindicatie voor dit spel is vanaf 8 jaar. Het leek me daarom ook wel leuk voor mijn dochtertje van bijna 8.