Verslagje dag 1 van Spiel 2006 online
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Verslagje dag 1 van Spiel 2006 online
Ik heb het korte verslag dat ik eerder hier heb neergepend nader uitgewerkt en op mijn blog gezet (klik op het knopje 'web' onderaan dit bericht); op het moment kun je daar nu mijn spelervaringen van de eerste dag nalezen. Ik werk aan dag 2, die komt over een paar dagen.
(Mijn bewondering voor cracks als Erwin en Ronald die nog veel meer dan ik opschrijven is aanzienlijk gestegen na deze tour-de-force. Heren, mijn grote complimenten voor jullie inzet!)
(Mijn bewondering voor cracks als Erwin en Ronald die nog veel meer dan ik opschrijven is aanzienlijk gestegen na deze tour-de-force. Heren, mijn grote complimenten voor jullie inzet!)
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
-
Jerome
- Gouverneur
-
Johanna
- Caballero
-
Emus
- Rooster Booster
- Persoonlijke Ondertitel: Kwak!
-
cymric
- Wu Feng
-
orgwan
- Rooster Booster
-
Emus
- Rooster Booster
- Persoonlijke Ondertitel: Kwak!
-
Iznogoedh
- Professor Pimpel
-
cymric
- Wu Feng
Dag 2 nu ook online!
Dag 2 is nu ook online.
*vraagt zich stilletjes af of er wel zoveel mensen zullen kijken met het SpSp in volle gang...*
*vraagt zich stilletjes af of er wel zoveel mensen zullen kijken met het SpSp in volle gang...*
-
Iznogoedh
- Professor Pimpel
Ik heb hem gelezen hoor (ga morgen naar Eindhoven). Jammer dat je maar twee dagen geweest bent (anders hadden we binnenkort nog meer te lezen gehad).
Je schrijft erg leuk, ik heb me uitstekende vermaakt met je verslagen. Ook met de rest van je columns trouwens. Ik heb je site aan mijn favorieten toegevoegd.
Je schrijft erg leuk, ik heb me uitstekende vermaakt met je verslagen. Ook met de rest van je columns trouwens. Ik heb je site aan mijn favorieten toegevoegd.
-
Johanna
- Caballero
Ik heb het net gelezen en met plezier. Ik ben er echt even voor gaan zitten. Je verhaal leest lekker weg en geeft een heleboel info. Leuk!
Ik keek even op de site van Spellengek.nl en las daar een recensie van het spel Submarine. Klinkt leuk.
Als ik al die ander beschrijvingen lees, denk ik: zouden al die leuke spellen ook in Nederland uitkomen?
Ik keek even op de site van Spellengek.nl en las daar een recensie van het spel Submarine. Klinkt leuk.
Als ik al die ander beschrijvingen lees, denk ik: zouden al die leuke spellen ook in Nederland uitkomen?
-
cymric
- Wu Feng
Hangt er een beetje vanaf. Thurn und Taxis komt zeker uit, dat had 999 Games al aangekondigd. Verder zitten ook de laatste Catan (Kampf um Rom), Leonardo da Vinci, Hermagor en Mauer Bauer in de pijplijn. Over Yspahan denkt QWG nog na; ik hoop dat de beslissing positief uitvalt. Diverse Queens komen in een internationale editie uit waar het nederlands automatisch bijzit. Metromania heeft downloadbare nederlandse regels. De Phalanxen zijn vanzelfsprekend in het nederlands te verkrijgen, met uitzondering van Italia. Je komt wel een eind, denk ik.
Voor de rest... Tja. Het is helaas een gegeven dat de nederlandse markt niet erg groot is en dat vertalingen waarschijnlijk meer geld zullen kosten dan dat ze opleveren. In sommige gevallen betekent dat gewoon dat je het met engelse of duitse regels zult moeten doen. Gelukkig is er een duidelijke trend waarneembaar dat spellen waar mogelijk in meerdere talen worden uitgevoerd: dat vergroot in ieder geval hun bereik zonder dat de kopers met een Van Dale (of een equivalent daarvan) op schoot door de regels heen moeten.
Voor de rest... Tja. Het is helaas een gegeven dat de nederlandse markt niet erg groot is en dat vertalingen waarschijnlijk meer geld zullen kosten dan dat ze opleveren. In sommige gevallen betekent dat gewoon dat je het met engelse of duitse regels zult moeten doen. Gelukkig is er een duidelijke trend waarneembaar dat spellen waar mogelijk in meerdere talen worden uitgevoerd: dat vergroot in ieder geval hun bereik zonder dat de kopers met een Van Dale (of een equivalent daarvan) op schoot door de regels heen moeten.
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
-
Johanna
- Caballero