Die Säulen der Erde
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Boes
- Garnaal
Die Säulen der Erde
Op zaterdag en zondag wordt in de stand van Ducosim (nr 24) demo's gegeven met het spel Die Säulen der Erde. Dit spel geldt als één van de hoogtepunten van de laatste Spiel. In de Ducosim stand kunnen alle dagen ook andere nieuwe spellen als Maestro Leonardo, Hameln en Gloria Mundi worden gespeeld.
Labels:
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
-
Musti
- Regenmaker
-
Enrico
- Caballero
De overeenkomst is dat je aan een gebouw bouwt, arbeiders in moet zetten en grondstoffen nodig hebt. Dan ligt het voor de hand om te zeggen dat het erg op Caylus lijkt, maar het spelprincipe is zo verschillend dat de vergelijking hier bij mij al ophoudt.
Die Säulen is inderdaad een wat lichter spel dan Caylus, maar "light" vind ik wel weer wat overdreven. Ik vind het een prima spel en de afwegingen en strategiën die je moet maken, zorgen ervoor dat het het niveau "familiespellen" duidelijk ontstijgt.
Als je de kans krijgt: zeker even uitproberen!
Die Säulen is inderdaad een wat lichter spel dan Caylus, maar "light" vind ik wel weer wat overdreven. Ik vind het een prima spel en de afwegingen en strategiën die je moet maken, zorgen ervoor dat het het niveau "familiespellen" duidelijk ontstijgt.
Als je de kans krijgt: zeker even uitproberen!
-
thesid
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: Koek en Spel
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik ben na twee keer spelen wel te spreken over die Saülen der Erde. Volop keuzemogelijkheden, verschillende te volgen tactieken, een snufje geluk. Er zijn wat kaarten in het spel, die wel erg gunstig lijken, maar ach, het is dan weer aan de andere spelers de bezitter van een dergelijke kaart te frustreren...