Die Säulen der Erde

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Boes
Garnaal

Die Säulen der Erde

Bericht door Boes »

Op zaterdag en zondag wordt in de stand van Ducosim (nr 24) demo's gegeven met het spel Die Säulen der Erde. Dit spel geldt als één van de hoogtepunten van de laatste Spiel. In de Ducosim stand kunnen alle dagen ook andere nieuwe spellen als Maestro Leonardo, Hameln en Gloria Mundi worden gespeeld.

Labels:
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Dat is goed om te weten: bedankt! Deze spellen staan allemaal op mijn "uitprobeerlijst"! :)
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
Musti
Regenmaker

Bericht door Musti »

Ik heb het geprobeerd in Essen en moet zeggen dat het wat tegenviel. er wordt gezegd dat het een 'Caylus-light' is maar net als zoveel 'light' producten is de smaak merkelijk minder.
We worden niet te oud om te spelen. We worden wel oud omdat we niet spelen.
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

De overeenkomst is dat je aan een gebouw bouwt, arbeiders in moet zetten en grondstoffen nodig hebt. Dan ligt het voor de hand om te zeggen dat het erg op Caylus lijkt, maar het spelprincipe is zo verschillend dat de vergelijking hier bij mij al ophoudt.

Die Säulen is inderdaad een wat lichter spel dan Caylus, maar "light" vind ik wel weer wat overdreven. Ik vind het een prima spel en de afwegingen en strategiën die je moet maken, zorgen ervoor dat het het niveau "familiespellen" duidelijk ontstijgt.

Als je de kans krijgt: zeker even uitproberen!
thesid
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Koek en Spel
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door thesid »

Ik ben na twee keer spelen wel te spreken over die Saülen der Erde. Volop keuzemogelijkheden, verschillende te volgen tactieken, een snufje geluk. Er zijn wat kaarten in het spel, die wel erg gunstig lijken, maar ach, het is dan weer aan de andere spelers de bezitter van een dergelijke kaart te frustreren...