Het Perfecte Spel
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Pedro777
- Condottiërre
-
Davio
- Nederlands Kampioen Dominion 2012
Re: Het Perfecte Spel
Jullie zullen wel zoiets hebben van "tuurlijk, zal wel" als ik dit vertel, maar goed, toch is het zo!
Ik heb me eigenlijk niet zo bezig gehouden met Het Perfecte Spel. Alleen toen het van start ging eens naar gekeken en verder niet. Ik denk zelf ook wel eens na over spellen en dacht: "Het zou leuk zijn om een spel te bedenken waar spelers een soort dorp of stad samen bouwen, maar toch kan er maar één winnen." Wat schetste mijn verbazing dan ook toen ik weer eens op de site keek? Dat is precies het winnende concept!
Ik ben geenszins jaloers dat ik het niet ingestuurd heb, dat allerminst, ik vond het wel geinig. Blijkbaar is een goed idee niet zo zeldzaam.
De bedenker zal wel hetzelfde hebben gedacht als ik: Er zijn heel veel spellen waar je zelf een beetje met je eigen domein zit te klooien: Agricola, Stone Age, Puerto Rico, 7 Wonders, Ora et Labora, etc. Ook zijn er genoeg spellen waar je met zijn allen op hetzelfde bord speelt, maar toch vooral je eigen plan kunt trekken: Caylus, Hoogspanning, Age of Empires III en misschien deels de Ticket To Ride serie.
Mij leek het daarom leuk om een spel te verzinnen waar wat jij doet direct invloed heeft op het geheel en op de mogelijkheden van de andere spelers. Caylus doet dit al voor een groot gedeelte, maar ik zou het graag wat uitgebreid zien. Wat ik bedoel is een beetje een soort multiplayer Settlers. Je kunt een varkenskot bouwen, waardoor een andere speler een slager kan bouwen. Elke keer als jij varkens levert, krijg je geld of punten.
Ik ben dus zeer benieuwd naar de uiteindelijke uitwerking van het concept en kijk er reikhalzend naar uit. Hopelijk wordt het een topspel en dan haal ik het zsm in huis!
Ik heb me eigenlijk niet zo bezig gehouden met Het Perfecte Spel. Alleen toen het van start ging eens naar gekeken en verder niet. Ik denk zelf ook wel eens na over spellen en dacht: "Het zou leuk zijn om een spel te bedenken waar spelers een soort dorp of stad samen bouwen, maar toch kan er maar één winnen." Wat schetste mijn verbazing dan ook toen ik weer eens op de site keek? Dat is precies het winnende concept!
Ik ben geenszins jaloers dat ik het niet ingestuurd heb, dat allerminst, ik vond het wel geinig. Blijkbaar is een goed idee niet zo zeldzaam.
Mij leek het daarom leuk om een spel te verzinnen waar wat jij doet direct invloed heeft op het geheel en op de mogelijkheden van de andere spelers. Caylus doet dit al voor een groot gedeelte, maar ik zou het graag wat uitgebreid zien. Wat ik bedoel is een beetje een soort multiplayer Settlers. Je kunt een varkenskot bouwen, waardoor een andere speler een slager kan bouwen. Elke keer als jij varkens levert, krijg je geld of punten.
Ik ben dus zeer benieuwd naar de uiteindelijke uitwerking van het concept en kijk er reikhalzend naar uit. Hopelijk wordt het een topspel en dan haal ik het zsm in huis!
-
Wyckyd
- Generalist
999games schreef:De winnaar van het artwork is bekend! Rogier van de Beek heeft gewonnen met Boer 1.

-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Dierik
- Erelid
Jammer, ik had toch meer met boerin 2. 
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
+1Dierik schreef:Jammer, ik had toch meer met boerin 2.
-
Dierik
- Erelid
Deze week kan op de titel van het spel gestemd worden. De keuzes zijn:
1) Civitas
2) Urbeto
3) Villa Nova
4) De Poorters van Nieuwstad
Waar gaat jullie stem naartoe? Ik twijfel tussen drie en vier, maar kies toch voor drie.
1) Civitas
2) Urbeto
3) Villa Nova
4) De Poorters van Nieuwstad
Waar gaat jullie stem naartoe? Ik twijfel tussen drie en vier, maar kies toch voor drie.
-
NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Het Perfecte Spel
BREAKING NEWS: Dierik heeft iets met Boerin 2Dierik schreef:Jammer, ik had toch meer met boerin 2.
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
-
Dierik
- Erelid
NielsZW schreef:BREAKING NEWS: Dierik heeft iets met Boerin 2Dierik schreef:Jammer, ik had toch meer met boerin 2.
-
snoek09
- Rooster Booster
De Poorters van Nieuwstad
De Kolonisten van Catan
De Kolonisten van Catan
-
Glucosestroop
- Rooster Booster
- Persoonlijke Ondertitel: Ongezouten
+ Voor de Poorten van Loyang!snoek09 schreef:De Poorters van Nieuwstad
De Kolonisten van Catan
Ontopic, mijn stem gaat zonder twijfel naar Urbeto!
Laatst gewijzigd door Glucosestroop op wo 18 apr 2012, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Net zo makkelijk.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Nog meer ick. Wat een nietszeggende pruttitels, zeg. Het zouden even goed namen van verzekerings- of investeringsmaatschappijen kunnen zijn. Het zal vast wel #4 worden, als enige zinnige titel die aangeeft waar het spel om gaat. In een zeer cynische bui zou ik 999 Games zelfs kunnen verdenken van het 'sturen' van de keuze.Dierik schreef:Deze week kan op de titel van het spel gestemd worden. De keuzes zijn:...
-
rober
- Standaard moderator
Ik krijd steeds meer het gevoel dat ik de "perfecte" speler ben.
Mijn boer 1 heeft gewonnen en als ik Cymric mag geloven, gaat mijn voorkeusrtitel ook winnen. (nr 4 dus)
Mijn boer 1 heeft gewonnen en als ik Cymric mag geloven, gaat mijn voorkeusrtitel ook winnen. (nr 4 dus)
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Father Vic
- Party Animal
Hehe, mijn keuze wordt quasi steevast niet gevolgd, ik ben dus eens te meer een buitenbeentje.
High school all over again.
Dus waar ik voor ben gegaan en verder wellicht bijna niemand, is Villa Nova.
Vind dit immers het leukst bekken.
Dus waar ik voor ben gegaan en verder wellicht bijna niemand, is Villa Nova.
Vind dit immers het leukst bekken.
-
Robertopellizini
- Genius
De Poorters van Nieuwstad vind ik echt een vreselijke naam. Ik ben blij dat ze Agricola bijv. niet De Boeren van het Platteland hebben genoemd... Ook is het niet echt internationaal georienteerd
Urbeto in het esperanto (jaja, opgezocht) vind ik wel aardig gevonden, maar de naam vind ik totaal niet aantrekkelijk.
Ik twijfel tussen civitas (romeins burgerschap of middeleeuwse stad) en Villa Nova.
Ik vind Villa Nova iets té generiek al bekt het wel lekker weg. Als je dit googlet dan kom je op tig plaatsnamen, restaurants, een universiteit enz. terecht. Voor de promotie van een spel wil je toch ook makkelijk vindbaar zijn mbv google.
Daarom kies ik dus voor Civitas. Het klinkt wel aardig en de meeste mensen kunnen wel herleiden waar dit vandaan komt (civiel/civilian, enz.).
Urbeto in het esperanto (jaja, opgezocht) vind ik wel aardig gevonden, maar de naam vind ik totaal niet aantrekkelijk.
Ik twijfel tussen civitas (romeins burgerschap of middeleeuwse stad) en Villa Nova.
Ik vind Villa Nova iets té generiek al bekt het wel lekker weg. Als je dit googlet dan kom je op tig plaatsnamen, restaurants, een universiteit enz. terecht. Voor de promotie van een spel wil je toch ook makkelijk vindbaar zijn mbv google.
Daarom kies ik dus voor Civitas. Het klinkt wel aardig en de meeste mensen kunnen wel herleiden waar dit vandaan komt (civiel/civilian, enz.).