De Weerwolven van Wakkerdam - Spel 1

Speel het populaire Weerwolvenspel online met andere forumleden.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Jonathan
Jakkiebak!

Re: De Weerwolven van Wakkerdam - -Spel 1

Bericht door Jonathan »

ditterio schreef:Zowel Misth als Flash solliciteren naar de rol van jager. Aangezien er maar 1 van jullie beide de echte jager kan zijn, is de kans groot dat er 1 weerwofl tussen jullie zit.
Even updaten dus
Interessante scenario's
  • kezuskrijst heeft zich er afzijdig gehouden al die tijd en heeft het alleen over "Mooi weer om niets te doen. Lekker op de bank zitten, kijken naar hoe mensen van wakkerdam aan het werk zijn." en oog voor de TV.
  • Als Syroit een weerwolf zou zijn waarom is ditterio er nog?
  • Rober, Jonathan, 16 Feet Pauly en Misth denken gelijk aan eerste levensbehoeften terwijl de rest ervan profiteert en niet zelf met ideeën komt.
  • Wyckyd, Flash en Rober proberen mee te denken in oplossingen die bij kunnen dragen aan de rust in de groep.
  • kezuskrijst, Syroit, ditterio en Jonathan zijn voornamelijk bezig met wantrouwen en zwarte pieten.
  • Zowel Misth als Flash solliciteren naar de rol van jager.
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Echte harde bewijzen hebben we natuurlijk nog niet.
Het enige wat we zeker weten is dat Humske, die ons helaas ontvallen is, een onschuldige burger was.
Mijn gevoel over haar was dus goed en daarm had ik ook op haar gestemd als Burgemeester. Jammer dat ze het niet geworden is. bij de stemming.
En laat het nu juist die stemming zijn waar ik geen goed gevoel aan over heb gehouden.

Wat ik een beetje vreemd vond was dat toen het gelijkspel dreigde te worden, met name Wyckyd er als de kippen bij was om te gaan hertellen, nieuwe stemrondes aan te kondigen, etc, zeker toen het er op leek dat Misth ging winnen.
En dat terwijl het helemaal niet duidelijk was of dat dit wel zo kon.
Nu gaat het wellicht wat ver om te verkondigen dat onze huidige burgemeester onrechtmatig is verkozen, want ik vind nog steeds dat hij zijn werk goed doet.
Maar ik ben toch wel eens benieuwd om te horen welk belang Wyckyd heeft bij het burgemeesterschap van Misth.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Ik deel de mening van Rober dat er toch een beetje een luchtje lijkt te zitten aan de verkiezingen die hebben plaatsgevonden. Ik weet alleen niet zeker of dit luchtje wel wordt veroorzaakt door degenen die een tweede ronde hebben voorgesteld...

Laten we niet vergeten dat onze huidige burgemeester Misth deze functie uiteindelijk heeft gekregen omdat hij op het laatste moment zijn stem aan Humske heeft ingetrokken en deze aan zichzelf gegeven heeft. Weliswaar met een prachtig pleidooi over hoe hij in zichzelf gelooft en dat hij ons met al zijn ervaring goed zou kunnen leiden, maar toch..... De enige concessie die hij deed, was toezeggen dat Humske zijn opvolgster zou zijn indien hem iets zou overkomen. En diezelfde Humske komt kort daarna te overlijden.

Het is goed mogelijk dat Humske is vermoord, omdat de weerwolven bang waren voor het vertrouwen dat zij van een deel van de bevolking genoot. Een onschuldige burger als toekomstig burgemeester, dat zouden zij natuurlijk niet willen.....
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Ik denk ook dat sommigen niet in de gelegenheid zijn geweest hun stem te wijzigen.

Wat ik uiteindelijk van Bridget begreep is dat je laatste stem geldt ongeacht de stemming.

Ik vind het niet meer dan normaal dat ik voor mijzelf heb gekozen. Ook had het zonder die stem 5 tegen 3 gestaan dus niet bepaald doorslaggevend.
KeesK
Hazelnoot Ridder

Bericht door KeesK »

Jonathan schreef:
ditterio schreef:Zowel Misth als Flash solliciteren naar de rol van jager. Aangezien er maar 1 van jullie beide de echte jager kan zijn, is de kans groot dat er 1 weerwofl tussen jullie zit.
Even updaten dus
Interessante scenario's
  • kezuskrijst heeft zich er afzijdig gehouden al die tijd en heeft het alleen over "Mooi weer om niets te doen. Lekker op de bank zitten, kijken naar hoe mensen van wakkerdam aan het werk zijn." en oog voor de TV.
  • Rober, Jonathan, 16 Feet Pauly en Misth denken gelijk aan eerste levensbehoeften terwijl de rest ervan profiteert en niet zelf met ideeën komt.
  • Wyckyd, Flash en Rober proberen mee te denken in oplossingen die bij kunnen dragen aan de rust in de groep.
  • kezuskrijst, Syroit, ditterio en Jonathan zijn voornamelijk bezig met wantrouwen en zwarte pieten.
Wat een scherpe analyse van Jonathan. Dat geeft stof tot nadenken. Na een bakje koffie, de horoscoop in de krant gelezen en goede tijden slechte tijden gekeken te hebben, weet ik genoeg! Wyckyd (what's in à name) heeft het niet goed voor met ons brave lui van Wakkerdam.
Afbeelding
Jonathan
Jakkiebak!

Bericht door Jonathan »

Wyckyd, heb jij toevallig nog een lijstje bijgehouden met de stand in?
Jonathan
Jakkiebak!

Bericht door Jonathan »

De huidige tussenstand is wel:

Ditterio stemt op Syroit
Jonathan stemt op Syroit
KezusKrijst stemt op Wyckyd
Misth stemt op KezusKrijst
Rober stemt op Wyckyd
Syroit stemt op Jonathan
Wyckyd stemt op Pieter.Schutz

Flash stemt op ...
16 Feet Pauly stemt op ...
Pieter.Schutz stemt op ...
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Jonathan schreef:
Even updaten dus
Interessante scenario's
Meer van deze interessante scenario's zijn voor meer dan één uitleg vatbaar. Ik ben bang dat ik het vertrouwen in Wyckyd moet opzeggen.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Hierdoor is de tussenstand als volgt:

Ditterio stemt op Syroit
Jonathan stemt op Syroit
KezusKrijst stemt op Wyckyd
Misth stemt op KezusKrijst
Rober stemt op Wyckyd
Syroit stemt op Jonathan
Wyckyd stemt op Pieter.Schutz
Flash stemt op Wyckyd

16 Feet Pauly stemt op ...
Pieter.Schutz stemt op ...
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Ik ben het er helemaal mee eens dat de schuldige gestraft moet worden maar laten we wel even de feiten die er zijn (onze posts) spreken.

Volgens mij was het Ditterio die als eerst begon met een twijfelachtige vraag om te herstemmen.
ditterio schreef:Humske en Misth allebei 3 stemmen voor burgemeester. Iemand een idee wat er bij een gelijkspel gebeurt? Herstemmen? :mrgreen:
Waarop Wyckyd inderdaad het voortouw nam voor een nieuwe stemronde. Maar hij opperde ook een pleidooi van beiden alvorens de 2e stemming te beginnen.
Wyckyd schreef:Denk dat Humske en Misth allebei even moeten toelichten waarom zij een goeie burgemeester zouden zijn. En dat we daarna allemaal opnieuw moeten stemmen, maar alleen kunnen kiezen tussen Humske en Misth.
Daarna was Jonathan diegene die de stemming opende door opeens te switchen van Humske naar mij. Deze move snapte ik niet helemaal en kon ik toen al niet plaatsen.
Jonathan schreef:Als het gelijk stand is dan moet er toch sowieso iedereen op nieuw stemmen, maar dan op 1 van die 2.
Ik denk dat ik dan maar voor Mitsh ga kiezen. Ik denk dat hij ons het beste op 1 pad kan krijgen. Ik twijfelde toch al van in het begin voor op hem te stemmen.
Daarna binnen afzienbare tijd was het juist Ditterio die opeens zijn stem wijzigde.
ditterio schreef:Wij hebben in Aalst een vrouwlijke burgemeester en ik ben er vrij tevreden van, dus zal ik nu ook eens voor de vrouw gaan. Dus mijn nieuwe stem gaat naar Humske (of Els voor de vrienden :D )
Terwijl hij daarvoor nog zei dat hij ging wachten op de spelleidster vanwege de gelijke stand.
ditterio schreef: Aah oké :) bedankt :thumbup:

Ik ga wel nog even wachten op onze spelleidster 8)
Ik heb het idee dat we er met z'n allen door Ditterio en Jonathan in worden geluisd. Het bovenstaande is allemaal geciteerd en wijst gewoon op verkeerd groepsdenken.

Ik wil graag diegene die verantwoordelijk is voor dit alles op de brandstapel maar niet om de verkeerde redenen. Uiteindelijk zal ik instemmen met de gros van de groep als we nu ook daarvoor de juiste beargumentatie gebruiken en ophouden met zwarte pieten.
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bridget »

Dienstmededeling
Kleine aanpassing aan de rol van de heks.
Als zij ervoor kiest het slachtoffer te redden (moet vóór de deadline doorgegeven worden), krijgt ze als enige te horen wie het slachtoffer was. De heks mag zelf kiezen of ze dit met andere spelers deelt of niet.
Dit is in het topic met regels en rollen ook aangepast.

Bedankt voor uw aandacht.
Everybody has the right to play...
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Na een lange dag werken heb ik eindelijk tijd om mij onder de medemens in het dorp te begeven vlak voor bed tijd. Beschuldigingen vliegen over en weer! Het feit dat wyckyd mij beschuldigd steekt een beetje maar zelf ligt hij ook behoorlijk onder vuur.
Ik wacht nog even met een oordeel tot ik de verdedegongen van wycked en ook ditterio heb gehoord voor ik helemaal zeker kan zijn...

Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
Afbeelding
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door 16 Feet Pauly »

Ik gooi een muntje op ik twijfel nogal tussen syroit (kop)en Wyckyd(munt). Syroit loopt al van dag 1 te beschuldigen, en Wyckyd blijkt de stemronde te hebben gerigged!? hmm Ik vind het maar dubieus allemaal. er hoeft maar een naam op tafel te komen... Eerste nacht is het sowieso giswerk!?

Ok het muntje ligt op de grond... *kop*

Sorry Syroit, maar flash en pieter kunnen je nog redden.

tijd om te gaan slapen...
Jonathan
Jakkiebak!

Bericht door Jonathan »

Misth schreef:Daarna was Jonathan diegene die de stemming opende door opeens te switchen van Humske naar mij. Deze move snapte ik niet helemaal en kon ik toen al niet plaatsen.
Als ik eerlijk moet zijn? Op het moment dat ik het eerst stemde stond ik nog aan de leiding samen met Mitsh, als ik dan op Mitsh stemde was ik mijn leiders plaats dus kwijt. Ik wou graag burgemeester worden dus stemde ik op Humske. Maar op het moment dat ik zag dat ik het toch niet meer kon halen, dan had ik geen enkele reden nog om mijn stem op Humske te houden ;)

En ik geef het van in het begin ook aan dat ik tussen hen twee twijfelde nog voor ik wist dat 1 van de 2 ging winnen ;)
Jonathan schreef:Hmm moeilijke, ik twijfel hard tussen Humske en Misth. Voorlopig kies ik Humske. Zij heeft zich als enige echt goed voorgesteld en het is goed om te weten wat je aan andere hebt ;)
(Keuze staat nog wel niet definitief vast, misschien kan iemand anders mij nog wel overtuigen om een goede burgemeester te zijn.)
Laatst gewijzigd door Jonathan op vr 01 jun 2012, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

16 Feet Pauly schreef:Sorry Syroit, maar flash en pieter kunnen je nog redden.

tijd om te gaan slapen...
Flash niet meer hoor, die heeft reeds voor Wyckyd gestemd. En ik heb vooralsnog nog geen reden gezien om mijn stem te wijzigen.