Jep, interessante stemronde - maar laten we nu vooral eerst kijken of de missie slaagt!Robertopellizini schreef: Mmmm, Wyckyd stemt tegen zijn eigen plan. Op zich verbaast me dat niet, hij zit er immers zelf niet bij...
Wat me meer verbaast is dat Misth tegen stemt, terwijl hij er wel juist bij zit. Verdacht... (of gewoon een beginnersdingetje?)
Vind het ook verdacht dat Grunnboy, Rober en Hijacker voor stemmen. Waarom? Jullie zitten er niet bij jongens. Bij deze zijn ook jullie verdacht!
Ikzelf heb tegen gestemd (ondanks hetgeen ik zei te doen) omdat er teveel vraagtekens waren bij de selectie van Wyckyd.
Een klein beetje info hebben we dus al wel en ik verdenk direct Grunnboy!
The Resistance - spel 1
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Wyckyd
- Generalist
Re: The Resistance - spel 1
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Pieter.schutz en Misth komen terug van hun missie. Ze hebben hun taak goed volbracht.
De missie is geslaagd! 1-0 voor de leden van The Resistance.
Robertopellizini, jij mag 3 namen doorgeven voor het volgende plan.
De missie is geslaagd! 1-0 voor de leden van The Resistance.
Robertopellizini, jij mag 3 namen doorgeven voor het volgende plan.
-
rober
- Standaard moderator
Hoezo ben ik verdacht als ik stem op een missie die gaat lukken.Robertopellizini schreef:Vind het ook verdacht dat Grunnboy, Rober en Hijacker voor stemmen. Waarom? Jullie zitten er niet bij jongens. Bij deze zijn ook jullie verdacht!
Het is toch de bedoeling dat het verzet wint, of ben ik nu gek?
Ik heb gewoon vertrouwen in mijn medemens, behalve in jou nu, omdat je mij verdacht vindt.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Robertopellizini
- Genius
Woohoo! *high fives all around!*
De vraag is nu of er wel of niet 2 resistance leden bij zaten. Zou mooi zijn, maar de kans is natuurlijk aanzienlijk dat een spy heeft zitten duiken.
Voor de 3e missie dus 3 mensen
Ik stel voor: Robertopellizini, Wyckyd en Rober.
(Edit voor toevoeging van dit gedeelte: )
Stuur je stem betreffende deze missie door in een pb naar ditterio
De vraag is nu of er wel of niet 2 resistance leden bij zaten. Zou mooi zijn, maar de kans is natuurlijk aanzienlijk dat een spy heeft zitten duiken.
Voor de 3e missie dus 3 mensen
Uiteraard stuur ik mezelf op missie. Verder wil ik meer zien van Wyckyd (interessante keuze van de missie en ben benieuwd hoe hij deze van mij vindt) en ben ik ook benieuwd naar Rober (bewijs jezelf maar). (ja, ik stuur bewust een nieuwe groep op missie om meer info te krijgen).ditterio schreef: 1 Wyckyd
2 Robertopellizini
3 Grunnboy
4 Pieter.schutz
5 Rober
6 Hijacker
7 Misth
(Edit voor toevoeging van dit gedeelte: )
Stuur je stem betreffende deze missie door in een pb naar ditterio
Laatst gewijzigd door Robertopellizini op wo 06 jun 2012, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Robertopellizini
- Genius
mmm, als resistance heb je nagenoeg nooit de zekerheid dat een missie gaat lukken. De enige die die zekerheid hebben zijn spies (die precies weten wie goed en wie slecht zijn).rober schreef:Hoezo ben ik verdacht als ik stem op een missie die gaat lukken.Robertopellizini schreef:Vind het ook verdacht dat Grunnboy, Rober en Hijacker voor stemmen. Waarom? Jullie zitten er niet bij jongens. Bij deze zijn ook jullie verdacht!
Het is toch de bedoeling dat het verzet wint, of ben ik nu gek?
Ik heb gewoon vertrouwen in mijn medemens, behalve in jou nu, omdat je mij verdacht vindt.
Je vertrouwen is misplaatst en nu maak je jezelf opnieuw verdacht. Maar goed, ik geef je een kans jezelf te bewijzen in de volgende missie
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Zo de missie is gelukt. Maar goed dat ik er niet in zat want dan was de missie natuurlijk mislukt.
Ik heb niets maar dan ook niets gezegd in dit topic en ben al verdachte nummer 1. Beetje jammer dit.
De komende missie kan eigenlijk niet doorgaan, want Roberto is in mijn ogen verdachte nummer 1. Zoals altijd
Mocht ie doorgaan zullen we zien dat de missie mislukt!
Ik heb niets maar dan ook niets gezegd in dit topic en ben al verdachte nummer 1. Beetje jammer dit.
De komende missie kan eigenlijk niet doorgaan, want Roberto is in mijn ogen verdachte nummer 1. Zoals altijd
-
Wyckyd
- Generalist
Kijk, dat is dan nog een mooie meevaller. Ik hoopte eigenlijk nog wat meer stemrondes te zien, maar een geslaagde missie zeg ik natuurlijk geen nee tegen.ditterio schreef:Wyckyd stelt een plan voor met Misth en Pieter-schutz
Wyckyd stemt tegen het plan
Robertopellizini stemt tegen het plan
Misth stemt tegen het plan
Grunnboy stemt voor het plan
Pieter.schutz stemt voor het plan
Rober stemt voor het plan
Hijacker stemt voor het plan
3-4
Het plan wordt goedgekeurd. Misth en Pieter.schutz mogen op missie!
En die missie slaagt.
Dus, even terug kijken naar de stemmen.. theorie van me zou zijn dat ervaren spelers die geen spy zijn tegen stemmen: die willen net zoals ik wat steminfo verzamelen. Ervaren spies stemmen dus ook nee, want die weten hoe dit spelletje gespeeld wordt
Maar we zitten met enkele nieuwe rekruten aan tafel - 's kijken wat die gedaan hebben!
Misth stemt tegen. Heeft misschien ook al bedacht dat hij meer stemmingen wil zien?
Pieter.Schutz stemt voor. Zit ook zelf in het team. Maar vertrouwt Misth kennelijk.
Rober en Hijacker stemmen ook voor.. kan een beginnersfout zijn, maar ik dacht dat zij het al wel 's hadden gespeeld...
-
Wyckyd
- Generalist
En voor de duidelijkheid: dit wordt missie 2, niet 3!Robertopellizini schreef: Voor de 3e missie dus 3 mensen
Niet op de zaken vooruitlopen Roberto!
-
rober
- Standaard moderator
Weer zo iets.Wyckyd schreef:Rober en Hijacker stemmen ook voor.. kan een beginnersfout zijn, maar ik dacht dat zij het al wel 's hadden gespeeld...
het zal wel aan mij liggen, maar wat is er fout aan heet voor stemmen bij een missie die lukt?
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Robertopellizini
- Genius
Excuus, missie 2Wyckyd schreef:En voor de duidelijkheid: dit wordt missie 2, niet 3!Robertopellizini schreef: Voor de 3e missie dus 3 mensen
Niet op de zaken vooruitlopen Roberto!
-
Robertopellizini
- Genius
Vanuit het standpunt van een resistance-member: Als je voor stemt, dan weet je niet of de missie gaat lukken he. Je neemt een risico dat het goed komt.rober schreef:Weer zo iets.Wyckyd schreef:Rober en Hijacker stemmen ook voor.. kan een beginnersfout zijn, maar ik dacht dat zij het al wel 's hadden gespeeld...
het zal wel aan mij liggen, maar wat is er fout aan heet voor stemmen bij een missie die lukt?
De enige info die je op dat moment had is wat jouw eigen rol is. Stel dat die resistance is, dan is het enige wat voor jou zeker is dat van de overige 6 er 3 ook resistance en 3 spies zijn. Als dan een missie wordt gekozen waar jij zelf niet in zit, en 2 anderen wel, dan is de kans aanzienlijk (ik ben niet heel sterk met kansberekening, dus vraag me niet om percentages) dat er minstens 1 spy tussen zit.
Oftewel, het is objectief slim om tegen te stemmen.
Daarbovenop is tegen stemmen ook nog eens slim omdat je met elke stemming iets meer informatie krijgt. Hoe meer er worden afgekeurd, hoe meer info we hebben.
Je kunt niet achteraf als een missie blijkt succesvol te zijn (wat op zich ook nog weinig zegt) claimen dat je goed gestemd hebt.
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
De eerste missie gaat altijd goed. Als je daar tegen stemt ben je verdacht. Helemaal als je het spel gespeeld hebt.
Tenminste zo gaat het bij ons toch altijd? Of heb ik andere potjes gespeeld?
missie 1 kun je in principe gewoon skippen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat die mislukt is. Of er een spy in zit of niet.
missie 1 kun je in principe gewoon skippen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat die mislukt is. Of er een spy in zit of niet.
-
Robertopellizini
- Genius
Kromme logica. Als missie 1 inderdaad altijd slaagt (wat bij ons altijd het geval is geweest, maar het hoeft natuurlijk niet), dan kun je er tenminste nog wat van maken door de stemming voor wie er op missie 1 gaan niet te laten slagen. Als je die ook laat slagen, dan haal je helemaal weinig informatie eruit. Lukraak voor de 1e missie stemmen 'omdat ie toch altijd slaagt' vind ik uiterst verdacht. Helemaal als je het spel al eerder hebt gespeeld en weet wat het nut is van tegen een missievoorstel stemmen.grunnboy schreef:De eerste missie gaat altijd goed. Als je daar tegen stemt ben je verdacht. Helemaal als je het spel gespeeld hebt.
-
Wyckyd
- Generalist
Duidelijk: Grunnboy is een spy.Robertopellizini schreef:Kromme logica. Als missie 1 inderdaad altijd slaagt (wat bij ons altijd het geval is geweest, maar het hoeft natuurlijk niet), dan kun je er tenminste nog wat van maken door de stemming voor wie er op missie 1 gaan niet te laten slagen. Als je die ook laat slagen, dan haal je helemaal weinig informatie eruit. Lukraak voor de 1e missie stemmen 'omdat ie toch altijd slaagt' vind ik uiterst verdacht. Helemaal als je het spel al eerder hebt gespeeld en weet wat het nut is van tegen een missievoorstel stemmen.