The Resistance - spel 1

Speel The Resistance online met andere forumleden.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Robertopellizini
Genius

Re: The Resistance - spel 1

Bericht door Robertopellizini »

ditterio schreef:Hijacker, pieter.schutz en rober komen terug van hun missie. Er werd door 1 spion gesaboteerd. De missie is gefaald! Spionnen - leden van The Resistance 1-2

Misth, jij mag 4 namen doorgeven voor het plan 4.1

Opgelet: Ronde 4 = 4 spelers
*om deze missie te laten falen zijn er 2 sabotagestemmen nodig!*
Surprise, surprise....
Afbeelding
Hijacker
Genius

Bericht door Hijacker »

wow, dit is dan uiteindelijk wel handige informatie toch? Ik heb nu ook wel verdenking dat rober wel eens de boel aan het saboteren is. Dacht dat deze missie wel kans op slagen zou hebben :| Snap niet goed waarom ik dan vaak onlogisch beslissingen heb genomen, maar goed.
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

Hijacker schreef:wow, dit is dan uiteindelijk wel handige informatie toch? Ik heb nu ook wel verdenking dat rober wel eens de boel aan het saboteren is. Dacht dat deze missie wel kans op slagen zou hebben :| Snap niet goed waarom ik dan vaak onlogisch beslissingen heb genomen, maar goed.
De 2e missie was een succes met Grunnboy, Pieter.Schutz en Robertopellizini. Je stelt een missie voor waarin maar 1 van die personen zit (Pieter.Schutz). Rober was ook niet bepaald vrij van verdenkingen op dat moment. Lijkt me nogal wiedes dat je dan een groot risico neemt dat die missie faalt. Dus zelfs als je the resistance bent (wat ik sterk betwijfel), dan nog was het geen slimme keuze. Des te meer omdat Wyckyd en ik al hadden uitgesproken vertrouwen te hebben in de groep die de 2e missie liet slagen.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

The Resistance - spel 1

Bericht door rober »

Jullie filosoferen er maar lustig op los.
Ik zeg nooit veel maar een ding weet ik zeker.
Het falen van deze missie is niet mijn schuld en dat zal het ook nooit zijn.
Viva la resitance!
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Ik snap niet waarom ik verdacht ben maar goed. Ik heb gewoon erg weinig tijd en heb ik het begin niet helemaal opgelet.

Daarom stuur ik nu de volgende mensen op missie. Waarom? omdat het kan en ik nu moet en al deze personen missies hebben laten slagen.

Grunnboy, Rober, Pieter.Schutz en ik gaan op missie.
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Ik twijfel heel erg.

Mitsh is al een x meegeweest en die missie is goedgekeurd. Maar goed dat was de eerste, dus wat zegt dat?

Wykcyd is daarentegen nog nooit meegeweest en heeft zodoende geen enkele blaam tegen zich.

Ik ben bang dat er straks een konijn uit de hoge hoed komt en we volledig op het verkeerde spoor zitten. Is Wykcyd toch een spy en is Roberto er ook 1. Hebben ze ons de grap van de eeuw uitgehaald. Daar ben ik heel bang voor. Temeer omdat ze het hele spel al dezelfde mening delen. Soms wel goed onderbouwd dat moet ik toegeven, maar dat kan ook goed gespeeld zijn.

Ik ga er nog eens goed over nadenken hoe ik ga stemmen bij deze missie.
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

In dit missievoorstel zitten 2 mensen die het meest verdacht zijn, Rober en Misth (en ikzelf zit er niet in). Lijkt me duidelijk....
Sowieso is het vorige voorstel veel te snel goedgekeurd. Informatie halen jongens! Daar zijn we resistance voor.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Robertopellizini schreef:In dit missievoorstel zitten 2 mensen die het meest verdacht zijn, Rober en Misth (en ikzelf zit er niet in). Lijkt me duidelijk....
Sowieso is het vorige voorstel veel te snel goedgekeurd. Informatie halen jongens! Daar zijn we resistance voor.
Ik BEN niet verdacht. Jij vind mij verdacht.
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

rober schreef:
Robertopellizini schreef:In dit missievoorstel zitten 2 mensen die het meest verdacht zijn, Rober en Misth (en ikzelf zit er niet in). Lijkt me duidelijk....
Ehm, nee. Taalkundig gezien: Ik verdenk je, dus je bent verdacht.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Robertopellizini schreef:
rober schreef:
Ok, dan ben jij een spy.
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

rober schreef:
Robertopellizini schreef:
rober schreef:
Ok, dan ben jij een spy.
Goeie logica :wink:
Bovendien baseer ik me niet alleen op mijn eigen verdenkingen maar ook op die van Wyckyd (en volgens mij ook deels op die van Grunnboy).
Dat je mij een spy vindt omdat ik jou verdacht vindt is flauwekul uiteraard. Als resistance lid ga je niet zomaar lukraak mensen aanvallen en verdenken puur omdat ze jou aanvallen. Ik heb mijn redenen vanwege jouw stemgedrag, wat is jouw excuus?
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

Deze missie wordt interessant.
Spies moeten wel tegenstemmen bij iedere missie waar niet 2 van hen inzitten...
Afbeelding
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

De vraag is, zitten hier 2 spies in. Ja zegt mijn hoofd. Maar mijn onderbuik gevoel zegt iets anders. Er wordt wel heel erg geprobeerd deze missie tegen te houden. Waarom? Als de spies m afkeuren is het 2 2. Nog niets verloren voor the resestance. Maar als de missie wordt goedgekeurd is het spel afgelopen. Danis her over. Het moment voor de spies is dus nu. Dat maakt alle tegengas door Roberto verdacht. Ik twijfel nog steeds en heb ook nog niet gestemd.
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

grunnboy schreef:De vraag is, zitten hier 2 spies in. Ja zegt mijn hoofd. Maar mijn onderbuik gevoel zegt iets anders. Er wordt wel heel erg geprobeerd deze missie tegen te houden. Waarom? Als de spies m afkeuren is het 2 2. Nog niets verloren voor the resestance. Maar als de missie wordt goedgekeurd is het spel afgelopen. Danis her over. Het moment voor de spies is dus nu. Dat maakt alle tegengas door Roberto verdacht. Ik twijfel nog steeds en heb ook nog niet gestemd.
Je hebt 7 kansen om voor een missie te stemmen. Waarom zou je dan bij de 1e direct al vóór een missie stemmen? The Resistance heeft een meerderheid, dus kan een missie uitzoeken. Stemmingsgedrag is informatie, dus waarom negeer je dit? Ik vind het eerder verdacht van jouw kant dat je nu twijfelt of je direct een missie wil goedkeuren...
Je argument klopt verder niet, omdat dit de moeilijkste missie is voor de spies (2 moeten de missie afkeuren!). Als deze missie slaagt voor de spies, dan zie ik het somber in voor the resistance. Je zegt dat er dan nog niks verloren is, maar dan moeten we bij de laatste missie exact de 4 juiste mensen meenemen... Dat is een stuk moeilijker dan dat je slechts 3 van de 4 resistance hoeft mee te nemen. Mijns inziens is deze missie bepalend voor de einduitkomst. Coördinatie en coöperatie (2 belangrijke dingen voor the resistance) zijn niet optimaal (een reden waarom ik het toch veel liever face to face speel), dus om dan de juiste groep te kiezen lijkt me erg moeilijk.

Vandaar mijn push om in ieder geval niet direct een missie goed te keuren. Ongeacht of je het met me eens bent of niet, dat zou 'een beetje dom' zijn :wink: .
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Robertopellizini schreef: Ik heb mijn redenen vanwege jouw stemgedrag, wat is jouw excuus?
Ik heb geen excuus nodig.
Verder wordt er ook alleen maar geroepen en gewezen.
Jij kunt mijn stemgedrag dan wel verdacht vinden, maar waarom dan.
Omdat ik volgens jou onlogische dingen doe?
Tja, niets zo onberekenbaar als een mens.
Afbeelding