En toch ga je er dan voor, terwijl je denkt te weten dat er 1 spy bij zit?grunnboy schreef:Ik ben er uit. Ik neem de gok. Ik denk dat Rober, Hijacker en Wyckyd spies zijn. Dan zit er maar 1 in. Die gok moeten we nemen. Kom op Resistance. Op naar eeuwige roem!
Lijkt me niet al te slim. En enigsizns verdacht... Deze missie faalt gewoon (kijk maar naar het stempatroon) en daarmee maak je jezelf weer verdacht. Misth heeft zich veel meer verdacht gemaakt dan Wyckyd. Daar praat je wel heel makkelijk langs...
Eens even kijken dan:
Resistance:
- Wyckyd
- Pieter.Schutz
- Robertopellizini
en de 4e is nog ietwat onduidelijk.
Spies:
- Hijacker is een spy, dat is duidelijk.
- bij Grunnboy dacht ik eerst the resistance, maar deze actie is wel verdacht... Hij gooit alle adviezen in de wind om informatie in te winnen en alhoewel hij weet dat de volgende 3 leaders Wyckyd (vertrouwt ie niet), ik (vertrouwt hij wel) en zichzelf (vertrouwt hij ook) is, lijkt het me sterk dat hij bang is dat er anders geen goed missievoorstel meer uitkomt.
- Misth heeft wat vergissingen gemaakt. Zo stemde hij voor plan 3.2 waar hij niet in zat, wat vervolgens faalde... Bovendien stelt hij nu een missie voor waarin Rober zit (en ik niet). Hij laat wel de 1e missie slagen, maar goed... gebeurt dat niet bijna altijd? Ook bij plan 2.2 stemde hij vóór een missie waar hij niet in zat (maar waar Hijacker als spy wel in zat).
- Rober heeft ook niet al te slim gestemd: In missie 1 stemt hij vóór een team waar hij niet in zit (maar goed, kan gebeuren...). Echter, Hijacker stemde vóór een missie (2.1) bestaande uit mijzelf, Wyckyd en Rober. Op dat moment stond de resistance al 1-0 voor, dus het was een risico om zand in de ogen te gooien middels een tegenstrijdige stem. Deducerend dat Wyckyd en ik resistance zijn, maakt dat Rober een spy (aangezien hijacker als spy weet wie andere spies zijn en Rober de kans geeft te saboteren). In missie 3.1 haalt hij vervolgens Grunnboy uit de missie en doet zichzelf erbij. Is dat omdat hij weet dat we het goede team gevonden hebben? Of haalt hij stiekem 1 spy eruit voor een andere (zichzelf). Dit pleit Grunnboy weer iets vrij, maar het kan ook een geniale actie zijn.
Plan 2.3 is eigenlijk een perfecte grondlegging voor wat de uiteindelijke missie moet zijn:
Mee gingen: Robertopellizini, Pieter.Schutz, Grunnboy.
Vóór stemden: Robertopellizini, Pieter.Schutz, Grunnboy, Wyckyd.
Tegen stemden: Hijacker, Misth, Rober
Volgens mij is dit gewoon het juiste team.
Momenteel lijkt me de enige andere reëele optie dat Grunnboy hoog spel heeft gespeeld in plan 2.3 en als spy die heeft afgekeurd. Vervolgens nu bij missie 4 kiest ie dan een team waarvan hij weet dat er 2 spies in zitten, en doet net alsof hij het ook niet meer weet. Daarbij gaat hij compleet langs Misth heen, die ook verdacht is...
Zelfs na sterk aanraden van mezelf en Wyckyd (en in mindere mate Grunnboy) doen Rober, Hijacker en Misth hun best om niet in de buurt te komen van het team dat zo succesvol was bij de 2e missie.
Wat betreft het coördineren van die missie waarin zowel Hijacker als Rober meegingen. Rober zei na afloop
.rober schreef:Het falen van deze missie is niet mijn schuld en dat zal het ook nooit zijn.
En ik denk dat hij hier ook gelijk heeft. Hijacker zal deze missie wel gesaboteerd hebben en hij niet (alhoewel hij wel spy is). Zijn keuze voor woorden verraadt voor mij dat hij het wel gedaan zou kunnen hebben.
Kortom, ik blijf bij het team uit missie 2.3. Dit is gewoon het meest logisch.
Als dit niet het geval is, dan is het waarschijnlijk Grunnboy die spy is en Misth die wat tegenstrijdig heeft zitten stemmen (kan gebeuren als nieuweling).