Caylus 'Limited Edition'

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Caylus 'Limited Edition'

Bericht door cymric »

We hadden de Master Editions van QWG. Nu komt Ystari zelf met een nieuwe editie van hun topper Caylus, die is voorzien van het artwork van, jawel, Mike Doyle. Mike had al een paar prachtige schetsen gemaakt van hoe hij vond dat de doos eruit moest zien, en blijkbaar is Ystari overstag gegaan. Je kunt hier meer foto's en tekeningen zien. De release is gepland voor Spiel 2007.

Labels:
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

nice, very nice! Heb het spel nog niet in mijn bezit, wil het wel hebben maar misschien maar even geduldig wachten dan.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Dat ziet er erg mooi uit!
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Mooie plaatjes voor een boek over de middeleeuwen, onaangenaam druk als spelmateriaal. Als speler word ik hier niet enthousiast van (en dat geldt voor meer bewerkingen van Doyle).
Fozz
Jakkiebak!

Bericht door Fozz »

Ik loop ook niet helemaal warm voor deze stijl, meer zelfs; ik denk dat ik zo'n spellendoos zelfs zou terugzetten als ik ze in handen zou krijgen zonder de achterzijde te lezen. Ach ja, smaken verschillen zeker?
Imagine being in an atmosphere where all your god-given senses are ineffective... you may find [url=http://www.fozz.be]yourself[/url].
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Ben het wel eens met Erwin.
Zou zelf wel graag zien hoe hij bijv. het spel Spacedealer zou omzetten....
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Tja, het ziet er schitterend uit en past prima in het thema van het spel. Maar de kleuren zijn (weer) erg fel en de illustraties nogal druk. Gevalletje 'form over function' als je het mij vraagt.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Ik moet eerlijk zeggen dat nu er voorbeelden en vergelijkingsmateriaal met het oude spel op z'n site staat, ik er ook niet echt warm van wordt. Het is te druk, en de belangrijke zaken vallen weg in de veel te bonte illustraties. Het origineel was misschien saai en olie-pastellerig, het had wel een goed en duidelijk contrast met de achtergrond zodat je snel kon zien waar welke tegels lagen. Het is nu één blok oker/blauw waardoor al z'n ideeën over vlot kunnen scannen en dergelijke verloren gaan.

Doyle's blogtitel is wat dat betreft goed gekozen: het is inderdaad art play, en niet play with a little art. Hij heeft nog veel te leren over de nogal intuatieve en ongrijpbare gebruiksregels; dan kunnen we pas echt mooie dingen verwachten.