Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Ik ben Sarah en 17 (bijna 18) jaar oud. Samen met een drie vriendinnen zou ik graag een gezelschapsspellenavond organiseren. We hebben al een behoorlijk aantal spellen zoals:
ticket to ride
de kolonisten van catan
saboteur
boonanza
dixit oddesey
Maar ik zou graag nog enkele voorstellen van kenners zoals jullie krijgen. (ik ben namelijk toe aan een paar nieuwe spellen)
We zijn allemaal rond de 18 jaar en houden wel van een uitdaging. We willen zeker geen partyspellen of spellen waar je je verstand op nul moet zetten. Daartegenover staat dat we ook geen proffesionals zijn en dus ook liefst geen te ingewikkelde spellen moeten spelen.
Ik heb wel al wat opzoekwerk verricht maar er is gewoon tè veel keuze !!
Puerto Rico en El Grande als je een moderne klassieker a la Catan zoekt
Pandemie om eens iets totaal anders te proberen (co-op)
Stenen Tijdperk is een goeie intro voor de worker placement games
Dankuwel voor de reacties.
Ik vind een strategisch spel het leukst maar ik weet natuurlijk niet echt of de anderen die mening delen. Een spel dat vaak door velen leuk wordt bevonden en ook nog wat strategisch is, zou ideaal zijn. Ik ga alvast eens kijken of er op internet enkele aanbiedingen zijn bij de spellen die jullie vernoemd hebben.
Ik heb alvast héél veel zin om te beginnen.
(toevallig niemand die in gent woont en eens een leuk spelletje kan meebrengen... of meespelen mag natuurlijk ook )
Veel leuks is al genoemd (7 wonders, Dominion, Stenen tijdperk).
Ik voeg daar graag nog het achtste wereldwonder aan toe. http://www.bordspelmania.eu/spellen/det ... t_626.html
Staat bol van de interactie (elke speelbeurt is iedereen betrokken) met simpele spelregels en toch een echt strategisch spel.