Spellenspektakel - BSM Mathtrade

Interessante spelaanbieding of een leuke winkel

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Dit forumdeel is voorbehouden voor interessante spelaanbiedingen en voor spellenwinkels. Winkels kunnen hier hun gegevens, aanbod, promo's en activiteiten publiceren. Bordspelmania faciliteert dit gratis, op voorwaarde dat nieuwe berichten van een winkel telkens in hetzelfde draadje worden geplaatst.
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spellenspektakel - BSM Mathtrade

Bericht door Bridget »

Dat werkt dan toch niet? Als ik zondag kom wil ik op die dag mijn spel inleveren en meteen meenemen. Als de ander op zaterdag komt is zijn spel er nog niet (want die heb ik) bijvoorbeeld.
En hoe kan iemand spellen na de SpSp meenemen naar Zwolle? Of beter gezegd: zij moeten de spellen die ze willen ruilen toch ook eerst aanleveren?
Everybody has the right to play...

Labels:
NielsZW
Hazelnoot Ridder

Bericht door NielsZW »

Nee dat gebeurt allemaal digitaal. Aan het eind wordt er digitaal een ruilvoorstel gemaakt. Dus nog voor het SPSP weet je aan wie je welk spel moet geven en van wie je welk spel krijgt.

Tijdens het aanbieden van de spellen geef je aan welke dag je aanwezig bent. Indien de tegenpartij er alleen de andere dag er is dan kan er op voorhand niet geruild worden.
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be

Bericht door ditterio »

Ik vraag me af wat er gebeurt als iemand zijn spel vergeet op SpSp? Of als iemand niet komt opdagen? Of als hij/zij van gedacht verandert? Dan heeft de andere wel een groot probleem, want hij/zij is zijn spel kwijt, maar heeft geen spel in de plaats? :wtf:
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

hmz ipv reactie hier te typen ging ik pb-en naar ditterio, ging ergens wat mis maar nu even hier neerzetten :D

Ik denk dat je van de personen die mee doen je ook een lijst maakt met contactgevens, in ieder geval emailadres en telefoonnummer. Er kan altijd wat tussen komen.

Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met verkopen / kopen in het echt of via de post.
En denk dat men hier wel te vertrouwen is.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be

Bericht door ditterio »

Ok, super! :)

Geeft iemand een seintje van wanneer je je spellen kan toevoegen?
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

ditterio schreef:Ik vraag me af wat er gebeurt als iemand zijn spel vergeet op SpSp? Of als iemand niet komt opdagen? Of als hij/zij van gedacht verandert? Dan heeft de andere wel een groot probleem, want hij/zij is zijn spel kwijt, maar heeft geen spel in de plaats? :wtf:
Simpel. Als je niet kunt komen moet je de spellen versturen naar degene die van jou spellen krijgen en de spellen op laten sturen door mensen van wie jij spellen krijgt. Alle verzendkosten op jouw rekening, uiteraard. Tenminste, zow werkt het bij de Spiel-trade.

Leuk idee trouwens!

Let ook op wat Marcel zegt: sommige mensen hier zullen mee willen doen aan zowel de math trades van Spiel als van het Spellenspektakel. Die kunnen pas bij de SpSp-trade inschrijven als ze weten wat ze bij die van Spiel overhouden.
Afbeelding
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Over vertrouwen heb ik geen bedenkingen, wel over het praktisch haalbare van dit geheel.
Doet die computer ook aan drie en vierhoeks-verhoudingen? eeeeh..... ruilingen?
Everybody has the right to play...
NielsZW
Hazelnoot Ridder

Bericht door NielsZW »

Bridget schreef:Over vertrouwen heb ik geen bedenkingen, wel over het praktisch haalbare van dit geheel.
Doet die computer ook aan drie en vierhoeks-verhoudingen? eeeeh..... ruilingen?
Ja! Je kan dus twee spellen van verschillende personen krijgen en weer twee geven aan heel andere personen.
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
NielsZW
Hazelnoot Ridder

Bericht door NielsZW »

De spellen van Spiel kan je WEL inschrijven maar uiteindelijk niet aanvinken bij de ruil.
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

The want lists have to be submitted via OLWLG until Wednesday, October 10, 2012, 20:00h CEST.
10 oktober moet de wensenlijst ingevuld zijn van de Spiel Math Trade en een week later de 17e oktober moet de ruil bekend zijn want mensen reizen af. Ik denk zelfs dat het maandag de 15e al bekend is aangezien mensen moet reizen over de hele wereld. Kan dit alleen niet vinden. Iemand?

Je hebt dan voor en tijdens Spiel nog steeds de kans om wijzigingen te doen aan wat je wilt ruilen.

Vaak werkt het met 3 data die allemaal 1 week van elkaar af liggen.

Ik denk dat het een kwestie is van de datums juist leggen.

1e datum op 12 oktober om aan te geven wat je aan wilt bieden
2e datum op 19 oktober om je wensenlijst in te vullen (op dit moment is Spiel al dus de ruil bekend)
3e datum is alleen voor Niels/BasL om de ruil te genereren en hebben dan een week de tijd tot 26 oktober. Wat één dag voor Spellenspektakel is. Deze datum is vaak korter!

Het is dan maar 2 dagen die je hebt om je ruil aan te geven maar denk dat het niet veel anders kan. Al het 15 oktober al bekend is dan heb je zelfs 4 dagen de tijd!
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Je kunt die geeklist ruim van tevoren openen natuurlijk. Alleen de mensen die nog niet weten wat ze erop willen zetten, moeten wachten tot na de bekendmaking van de uitslag van de Spiel-trade. Of gewoon alles erop zetten, maar eventueel bepaalde items niet ruilen.

Dat is misschien ook nog niet voor iedereen duidelijk: als je een bepaald spel toch niet kwijt wilt (je hebt je bedacht, of er is niks aangeboden wat je daartegen zou willen ruilen) dan geef je in het lijstje "wat wil ik ruilen tegen mijn spel" gewoon niks aan.
Je hoeft dus nooit je War of the Ring Collector's Edition te ruilen tegen een versleten Bohnanza tenzij je dat graag wilt natuurlijk. Maar in dat laatste geval kun je beter mij een pb-tje sturen :lol:
Lena
Professor Pimpel

Bericht door Lena »

Misth schreef: Vaak werkt het met 3 data die allemaal 1 week van elkaar af liggen.
Ik geef de voorkeur aan de tijdspannes die in de Europese Math Trades gebruikt worden:
7-14 dagen om op te geven wat je aanbiedt
4-5 dagen om je wenslijst in te vullen, op de laatste dag worden dan door de moderator de resultaten berekend en bekend gemaakt
1 dag om de resultaten na te kijken en eventuele problemen te melden. In het laatste geval kan het zijn dat de moderator beslist om de resultaten te herberekenen waardoor het goedkeuren van de uitslag met een dag uitgesteld wordt.
Lena
Professor Pimpel

Bericht door Lena »

Misth schreef:
The want lists have to be submitted via OLWLG until Wednesday, October 10, 2012, 20:00h CEST.
10 oktober moet de wensenlijst ingevuld zijn van de Spiel Math Trade en een week later de 17e oktober moet de ruil bekend zijn want mensen reizen af. Ik denk zelfs dat het maandag de 15e al bekend is aangezien mensen moet reizen over de hele wereld. Kan dit alleen niet vinden. Iemand?
Normaal zullen de resultaten van de Spiel Maths Trade op woensdag 10 oktober al bekend gemaakt worden.

In de meeste maths trades worden de resultaten nog dezelfde dag bekend gemaakt na de deadline van de wensenlijst.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Ik heb ook nog wel een lijstje spellen in de aanbieding, dus ik ben benieuwd wanneer het topic geopend gaat worden. In elk geval leuk Niels en Bas dat jullie dit samen opgepakt hebben. :clap:
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Afbeelding